Gå til innhold

Hjelp, fireåringen vil ha rosa rom (gutt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal vi gjøre? Tror dere han er homo? Ikke det at det gjør noe altså.

Anonymous poster hash: 227e6...e5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm. Dere maler rommet rosa? Det kan være han er homo, det kan være han ikke er homo, men jeg tror ikke det er fargevalget som avgjør akkurat det. Rosa er en fin farge uansett om man er mann eller kvinne, homo eller ikke!

Anonymous poster hash: 44300...7af
Skrevet

Hva med å male den ene veggen bare? Ha resten hvite. Så er det lett å male på nytt hvis han finner ut at det ikke var noe særlig med rosa vegg.

Det er bra at barn tør å tenke anderledes. Det er bare en farge. Hvorfor skal voksne bestemme at rosa er forbeholdt jenter?

Skrevet

Jeg hadde aldri malt noe rom rosa, verken til gutt eller jente. Det må da virkelig være en av de verste fargene man kan ha på veggene.

La han få velge noe rosa greier til rommet i stedet. Gardiner, puter, tepper, wall stickers med rosa i eller noe.

Tror ikke det at han vil ha rosa i den alderen har noe betydning for hvorvidt han er homo eller ikke. Og om så var, so what?

Jeg har tre gutter og de har alle likt rosa veldig godt frem til noen forteller dem at det er en jentefarge rundt 4-5-årsalderen. Vi har bevisst ikke fortalt dem sånne ting. Jeg syns de skal få bestemme selv hvilke farger de liker. Når det er sagt så feiget vi ut og kjøpte en rød sykkel til 3-åringen, selv om han egentlig ønsket seg en rosa med kurv. Rosa kan jo bli upop over natten hos gutter i den alderen, og det tok vi ikke sjansen på. Han fikk en blå barnehagesekk med rosa fly på da... Og var fornøyd med det.

Anonymous poster hash: b53aa...6f9

Skrevet

Han har vel hørt noen eldre barn(jenter) si at de bare vil ha rosa ditten og datten? 

Tror ikke han vet sitt eget beste, la ham velge noen rosa atributter til rommet istedet. 

Anonymous poster hash: 62823...8c2
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Samme det vel? Her sykla sønnen rundt på rosa sykkel i et år, var så stolt atte :) Og han vet nok ikke sin egen legning i en alder av 4....

Men kjøp rosa sengetøy og slikt, så slipper du å male :)

Skrevet

Rosa er en farge. Det trenger ikke å bety strutsefjær, glittertiara og prinsessekjoler  ;) . Om det er et enkelt rom å male, ikke profilert panel f.eks, så hadde jeg malt det rosa, ev tre vegger grå og en knæsjrosa. Det er jo ikke allverdens jobb å male det på nytt om et par år. Ta han med i en maleforretning og la han velge farge der.

VI malte rommet til gutten vår knallgult da han var liten, og det ble faktisk veldig tøft. :)

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke hva de liker å leke med som små barn har så mye å si for hvem de vil forelske seg i som større, men med tanke på at noen kan fortelle ham at rosa er jentefarge og det da vil haste med å bytte farge hadde jeg nok heller gått for hvit vegg og at han kan velge pledd, gardiner eller wall stickers...

Anonymous poster hash: 84a66...c61
Skrevet

Hadde det vært meg, hadde jeg malt en vegg rosa, og hatt de andre hvite eller grå. Videre hadde jeg pyntet opp med noen rosa wall-stickers på de tre veggene som ikke var rosa. :) Kanskje hadde jeg også kjøpt en rosa matte og rosa gardiner.

Dersom det var planen å pusse opp, da?

Anonymous poster hash: 3206c...649

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

At rosa er synonymt med homo er like dumt å si som at blått er synonymt med lesbisk.

Jeg hadde latt gutten fått rosa rom hvis det var ønsket og dere alikevel skal male. Hvis han allerede har et helt greit rom hadde jeg ikke malt, da jeg ikke syns at barn nødvendigvis skal få alt de vil.

Skrevet (endret)

Enig med de over her som foreslår å henge opp rosa gardiner, rosa pynt ol. 

Maling er ikke like kjapt å skifte ut som tilbehør :) Den rosa fasen går fort over, både hos jenter og gutter, så har går vi for hvite vegger, og tilbehør i fine farger.

Min treåring elsker forøvrig rosa, og har nylig kjøpt sengetøy med lilla prinsessekroner og en stor kattunge ;)

Og nei, legningen har ingenting med fargevalg i fireårsalderen å gjøre ;)

Endret av På'an igjen.
Skrevet

5 åringen min ( som er jente ) Ville ha blå og vil ha alt i blått - det er fordi mamman kledde hu i mye rosa og lilla som lita :) Her malte vi tre vegger til barna hvite og en i farge Så da ble det blå på tuppa sitt  rom :)

Anonymous poster hash: 5129c...e46
Skrevet

Her har alle fire barna fått nøytrale farger på veggene også har de fått velge farge på tilbehør, akkurat nå har vi et rom med lilla tilbehør, et med rosa, et med tilbehør i dongerifarger/stoff og et med blått og sjørøvertema.

Veldig greit å forandre når de vokser til. Det rommet som nå har lilla og sommerfugltema var før et rosa prinsesserom. Nytt sengeteppe, nytt teppe på gulvet, noen nye wallstickers og nye gardiner så var rommet forvandlet :)

Rosa er det veldig vanlig å like en periode i barnehagen, av både gutter og jenter. Det er noe tiltalende med den fargen som barna liker.

Anonymous poster hash: 3a51a...a8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...