Gå til innhold

Noen her som er blitt utredet for habituell abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er et eget forum for dette temaet, men der inne er det desverre ikke like mye aktivitet, så jeg sjanser og spør her også.

Selv har jeg hatt 4 aborter på rad, opplever nok desverre i skrivende stund starten på nr 5, og sitter her og er utrolig sint, trist, lei og frustrert.. Hver gang går det galt i uke 7 og fremdeles like uvitende om HVORFOR.

Så nå har jeg fått NOK!! Nå vil jeg utredes for ALT som kan være en årsak til at jeg mister hver gang, for NOE må det være, det er jeg sikker på.. Så jeg leter nå desperat etter svar..

Derfor spør jeg dere flotte damer, er det noen av dere som har vært gjennom 3 aborter eller fler og fått utredning for det? Isåfall, hvilken utredning har dere hatt? hvilke prøver har blitt tatt? Hvilke svar har dere funnet? Hvilke tiltak har da blitt gjort, og har de fungert?

Siden jeg føler det offentlige har sviktet fullstendig i denne sammenheng frem til nå, og ingen har så langt tatt tak i dette og hjulpet meg i kampen om å finne svar, så har jeg nå tatt saken i egne hender.  

På forhånd, takk ^_^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mistet fem ganger (MA i omtrent samme uke). Var til utredning hos gynekolog etter den tredje aborten. Vi tok masse blodprøver, gjennomførte en gyn. us. og snakket rundt veien videre. Vi fant ut at det ikke var noe "feil" med noen av oss. Jeg har gått på Albyl-e og Klexane i et sv.skap uten at det hjalp. Neste sv.skap har jeg gått på Klexane og progesteronstøtte, uten at det har hjulpet. 

Forstår du føler nok er nok. Den følelsen kjenner jeg ofte på. Jeg forstår også at du kan føle at det offentlige har sviktet når ingen tar tak i situasjonen. Desverre har jeg veldig ofte fått høre at alt er normalt, det er "vanlig" å miste fem ganger. "Neste gang går det helt fint" osv. "Dere har nok bare vært veldig uheldige". Hver gang jeg nevner andre medisiner som andre har forsøkt, så blir det egentlig ikke tatt særlig godt imot. Alt skal sjekkes, og hvis blodprøver og alt er fint - Ja da er alt fint! Men det er ikke slik jeg føler det. Jeg har forstått at for å komme noen vei i systemet, så må en kreve og stå opp for seg selv. Krev at du får utredning og blir tatt på alvor. Jeg tror ingen av disse legene, gynekologen, sykepleiere og spesialister jeg har møtt siden 2009 har klart å sette seg skikkelig inn i hvor ufattelig vondt det er for meg/oss. Men vi får bare stå på og ikke gi oss. 

Ønsker deg masse lykke til og bare spørr hvis det er noe du lurer på. 

Skrevet

Hei :-)

Jeg har nettopp blitt utredet for habituell abort etter 3 MA. Var litt skuffet over utredningen egentlig. Den besto av blodprøver og en gynekologisk undersøkelse, legen fant ingen feil på meg. Ba selv om resept på progesteronstøtte og blodfortynnende, men som blodfortynnende fikk jeg bare albyl og ikke klexane i tillegg.

Men er fornøyd med at jeg får tidlig ul neste gang så jeg slipper å gå lenge å lure om alt ser normalt ut, da det har gått galt veldig tidlig hver gang.

Jeg håper jeg snart blir gravid igjen. Og skjer det en gang eller to til så tror jeg at jeg kommer til å lete etter en gynekolog som er spesialist på habituell abort, som kanskje har noen andre ideer på hva som kan prøves eller sjekkes.

Skrevet

Jeg var også veldig skuffet over utredningen. Du får gi beskjed hvis du finner en spesialist på hab. abort hehe. 

Gjest Østfold-80
Skrevet

Jeg har også blitt utredet etter 4 aborter,men har 1 friskt barn fra før og nå en på vei(uke 5).

Jeg går nå på crinone og blodfortynnende skal jeg begynne på neste uke. De fant ingenting galt på meg eller mannen min... Men de fant ut at jeg hadde lite progesteron,så det kunne være derfor jeg har mistet.

Jeg har hatt senabort, SA, MA, og en graviditet utenfor livmor. Denne gang får jeg også b-12 sprøyter og går på jern tabletter i tillegg da jeg  hadde b-12 mangel og jern mangel. Men altså ingenting alvorlig! 

Håper det går bra denne gang...

Skrevet

Jeg har også blitt utredet etter 4 aborter,men har 1 friskt barn fra før og nå en på vei(uke 5).

Jeg går nå på crinone og blodfortynnende skal jeg begynne på neste uke. De fant ingenting galt på meg eller mannen min... Men de fant ut at jeg hadde lite progesteron,så det kunne være derfor jeg har mistet.

Jeg har hatt senabort, SA, MA, og en graviditet utenfor livmor. Denne gang får jeg også b-12 sprøyter og går på jern tabletter i tillegg da jeg hadde b-12 mangel og jern mangel. Men altså ingenting alvorlig!

Håper det går bra denne gang...

Håper progesteron og blodfortynnende gjør susen!

Lykke til, håper spira sitter :-)

Gjest Østfold-80
Skrevet

Takk,takk..det håper jeg og!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...