Gå til innhold

Hva gjør en spes. Ped i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra høsten av skal de ha en soes. Ped i bhg til sønnen min. En i fullstilling, og en på timesbasis.

Og da lurer jeg på hvorfor. Regner med det er pga barn med spesielle behov?

Noen som kan komme med eksempler?

Anonymous poster hash: e5adb...b87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen min hadde en spes.ped noen timer i uken fra fagsenteret i bydelen pga spesifikke språkvansker. 

Skrevet

I kommunen hvor jeg bor har alle kommunale barnehager en spes.ped som har en stilling som fagleder. Faglederen har også ansvar for sps.ped oppfølging av barn i de private barnehagene, stedfortreder for styrer når hun ikke er til stede. Er en del av lederteamet i barnehagen, jobber ikke fast på en avdeling og har ansvar for å følge opp barn med spesielle behov.

Anonymous poster hash: ac778...d8f
Skrevet

Jeg er spes.ped og jobber i en barnehage. Jobben min går først og fremst ut på følge opp de barna som har fått tildelt ekstra ressurser gjennom PPT og barnehagekontoret. Hva disse barna har behov for er veldig forskjellig, men jeg jobber ut fra PPTs sakkyndige vurdering.

I tillegg til jobben med disse barna observerer, tester og jobber forebyggende med gråsonebarna. Altså de som ikke har sakkyndigvurdering, men som vi stusser på. Selvfølgelig da i samarbeid med foreldrene.

Ellers veileder jeg resten av personalet og tar meg av alt av skrivearbeid som har med de barna jeg jobber med å gjøre, som tilmeldinger og rapporter.

Anonymous poster hash: ca463...493

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...