Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Jeg begynner å jobbe når mini er knappe 10 mnd og ammer fremdeles 5-6 ganger i døgnet. Noen ganger skal jeg pendle 4 mil hver vei og vil da være borte fra hjemmet i 9 timer! Dette lar seg jo ikke kombinere med ammepauser iløpet av dagen og jeg vurderer da å ta en time i hver ende av arbeidsdagen. Sikkert utrolig populært hos arbeidsgiver, men det får bare være. Hvordan organiserer andre ammefri, hvor lang arb.vei har dere og hvor mange ganger i døgnet ammer dere? Takker for svar. Anonymous poster hash: 94630...0d1
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Du har rett på ammefri, ikke noe arbeidsgiver skal være sur for. Det er en lovfestet rettighet. Likevel finner jeg det noe sært å amme en 10 mnd gammel baby 6 ganger i døgnet. Spiser han/hun ikke fast føde i det hele tatt eller?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Du har rett på ammefri, ikke noe arbeidsgiver skal være sur for. Det er en lovfestet rettighet. Likevel finner jeg det noe sært å amme en 10 mnd gammel baby 6 ganger i døgnet. Spiser han/hun ikke fast føde i det hele tatt eller? Han får mm når han våkner ca kl 6, så mm og grøt etter første duppen i 10-11 tiden. Middag og vann i 14-15 tiden og mm ca kl 18. Grøt og mm ved leggetid kl 20 og et nattmåltid. I tillegg våkner han noen ganger for mm/kos iløpet av kvelden. (Dette er altså nå når han er snart 9 mnd, jeg vet jo ikke helt hvordan det blir om en god mnd når jeg skal starte å jobbe. Er bare ute i god tid) Er det unormalt mye mm altså? På helsestasjonen var de veldig fornøyd med mengden og han legger ikke mer på seg enn han må. Han er svært aktiv og forbrenner nok mye energi og trenger godt med påfyll hi Anonymous poster hash: 94630...0d1
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Jeg hadde en baby som ammet så mange ganger han ville i døgnet frem mot da jeg skulle begynne å jobbe, men jeg sørget for å kutte ned før jeg skulle begynne å jobbe. Jeg ammet 1-2 ganger om natta (egentlig unødvendig når de er så store, men det ble til at jeg gjorde det av div årsaker), morgen, kveld og når jeg kom hjem fra jobben. Jeg jobbet ikke hver dag i begynnelsen og de dagene jeg var hjemme, hendte det at jeg ammet en gang til i løpet av dagen. Ammefri ba jeg ikke om, syns det var unødvendig ettersom han var såpass gammel og jeg ville uansett tapt 1-2 timers lønn på det. De jeg kjenner som har tatt ammefri har stort sett tatt det morgen og ettermiddag og hatt kortere dager og de fleste har startet å jobbe rundt 6mnd. Anonymous poster hash: 57470...cfd
BettyBoob Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 jeg dro fra jobb 1 time før da jeg hadde ammefri.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Du har rett på ammefri, ikke noe arbeidsgiver skal være sur for. Det er en lovfestet rettighet. Likevel finner jeg det noe sært å amme en 10 mnd gammel baby 6 ganger i døgnet. Spiser han/hun ikke fast føde i det hele tatt eller? Han får mm når han våkner ca kl 6, så mm og grøt etter første duppen i 10-11 tiden. Middag og vann i 14-15 tiden og mm ca kl 18. Grøt og mm ved leggetid kl 20 og et nattmåltid. I tillegg våkner han noen ganger for mm/kos iløpet av kvelden. (Dette er altså nå når han er snart 9 mnd, jeg vet jo ikke helt hvordan det blir om en god mnd når jeg skal starte å jobbe. Er bare ute i god tid) Er det unormalt mye mm altså? På helsestasjonen var de veldig fornøyd med mengden og han legger ikke mer på seg enn han må. Han er svært aktiv og forbrenner nok mye energi og trenger godt med påfyll hi Anonymous poster hash: 94630...0d1 Da vil du jo uten problemer kunne gjennomføre dagen ved å kutte ned en amming, den etter første hvilen. Det å kutte ned arbeidsdagen om morgenen og ettermiddagen vil ikke gjøre det noe lettere å gjennomføre amming da. Anonymous poster hash: 57470...cfd
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Du har rett på ammefri, ikke noe arbeidsgiver skal være sur for. Det er en lovfestet rettighet. Likevel finner jeg det noe sært å amme en 10 mnd gammel baby 6 ganger i døgnet. Spiser han/hun ikke fast føde i det hele tatt eller? Han får mm når han våkner ca kl 6, så mm og grøt etter første duppen i 10-11 tiden. Middag og vann i 14-15 tiden og mm ca kl 18. Grøt og mm ved leggetid kl 20 og et nattmåltid. I tillegg våkner han noen ganger for mm/kos iløpet av kvelden. (Dette er altså nå når han er snart 9 mnd, jeg vet jo ikke helt hvordan det blir om en god mnd når jeg skal starte å jobbe. Er bare ute i god tid) Er det unormalt mye mm altså? På helsestasjonen var de veldig fornøyd med mengden og han legger ikke mer på seg enn han må. Han er svært aktiv og forbrenner nok mye energi og trenger godt med påfyll hi Anonymous poster hash: 94630...0d1 Jeg mener i hvert fall at en 10 mnd gammel unge ikke trenger mm flere ganger daglig til kos. Mat - ja, men kosen skal bestå av andre ting enn pupp når ungen krabber, går og sier sine første ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå