Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Beholdt du roen? Husket og kunne du førstehjelp? Anonymous poster hash: a9ddb...fd7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Ja, det har jeg. Både privat og på jobb. Beholdt roen, men det er også jobben min. Anonymous poster hash: cdf4d...39c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Ja... Gav pappa munn til munn (ikke hjerte komp.) da han hadde tatt overdose på rommet til sønnen min som da var 1 år... Anonymous poster hash: 778ab...681
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Ja, men jeg var 6 år gammel da og reddet ved å løpe til de voksne for å be om hjelp. Søsteren min holdt på å drukne i et basseng, og ingen voksne var i umiddelbar nærhet. Hun rørte seg ikke lenger, øynene var åpne og jeg husker det så godt. Anonymous poster hash: c87e2...440
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Ja... Gav pappa munn til munn (ikke hjerte komp.) da han hadde tatt overdose på rommet til sønnen min som da var 1 år... Anonymous poster hash: 778ab...681 Uff, så trist! Håper det går bedre for dere og din far nå. Anonymous poster hash: a9ddb...fd7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Ja, mange ganger, men det er jo jobben min. Jobber i ambulanse. Anonymous poster hash: ba5a9...8f3
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Ja... Gav pappa munn til munn (ikke hjerte komp.) da han hadde tatt overdose på rommet til sønnen min som da var 1 år... Anonymous poster hash: 778ab...681 Uff, så trist! Håper det går bedre for dere og din far nå. Anonymous poster hash: a9ddb...fd7 Han er død... Døde i en bilulykke to år senere... Dette gjorde han kun to mnd etter at mamma døde av kreft... Veldig snilt... Men jeg, min mann og våre to barn har det fint Anonymous poster hash: 778ab...681
valkyrien Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 Forsåvidt, jeg kjente igjen symptomene på akutt alkoholforgiftning, og ringte ambulanse i tide.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 Jeg reddet livet til sønnen min da han var 11 mnd gammel og satte et klistremerke i halsen. Jeg var alene med han og beholdt roen. Husket førstehjelp, men det var til liten nytte da klistremerket satt limt over luftrøret... Skremmende opplevelse, skjelven kom først en stund etterpå. Anonymous poster hash: 58b27...a6e
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. juni 2013 #11 Skrevet 27. juni 2013 Ja. Ringte etter ambulanse/lege da jeg fant min mor bevisstløs på sofaen med hjerneblødning da jeg var 11. Ringte etter ambulanse og foretok nødvendig førstehjelp da min far datt ned og brakk ryggen da jeg var 22. Har også vært med i Røde Kors Hjelpekorps i endel år, og hadde patruljer langs kysten i byen jeg kommer fra. Har bla foretatt munn til munn og hjertekompresjon på en mann med hjerteinfarkt, samt førstehjelp på en som nesten kappet av benet sitt med motorsag. Er alltid rolig i slike situasjoner, jeg blir helt kald når slike ting skjer jeg. Men reaksjonene kommer jo etterpå, og jeg husker alle disse episodene som om det skulle vært i går. Drømmer om det av og til også, spesielt de to første.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #12 Skrevet 27. juni 2013 Ja... Gav pappa munn til munn (ikke hjerte komp.) da han hadde tatt overdose på rommet til sønnen min som da var 1 år... Anonymous poster hash: 778ab...681 Uff, så trist! Håper det går bedre for dere og din far nå. Anonymous poster hash: a9ddb...fd7 Han er død... Døde i en bilulykke to år senere... Dette gjorde han kun to mnd etter at mamma døde av kreft... Veldig snilt... Men jeg, min mann og våre to barn har det fint Anonymous poster hash: 778ab...681 Det var mye trist på en gang. Bra du har det godt med fin familie! Anonymous poster hash: a9ddb...fd7
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. juni 2013 #13 Skrevet 27. juni 2013 Forøvrig anbefaler jeg ALLE å lære seg skikkelig førstehjelp, det er utrolig viktig og kan redde liv!
Gjest Lagå Skrevet 27. juni 2013 #14 Skrevet 27. juni 2013 Tja, kanskje? Fikk nå i alle fall ambulansen til å komme i full fart med blålys kl. 4 på morgenen når blodspruten stod ut av halsen på mannen min og vasken, benken og doen var fult av blod
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #15 Skrevet 27. juni 2013 Jeg reddet livet til sønnen min da han var 11 mnd gammel og satte et klistremerke i halsen. Jeg var alene med han og beholdt roen. Husket førstehjelp, men det var til liten nytte da klistremerket satt limt over luftrøret... Skremmende opplevelse, skjelven kom først en stund etterpå. Anonymous poster hash: 58b27...a6e Så ekkelt! Pirket du det bort med fingrene? Anonymous poster hash: a9ddb...fd7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #16 Skrevet 27. juni 2013 Ja, datteren min satte maten fast i halsen, og vi fikk det ikke ut ved å dunke på ryggen. Mannen ble hysterisk, men jeg ble kald, og la henne over kneet mitt. Måtte mange kraftige dunk til, og til slutt spøy hun det ut. I ettertid var jeg veldig skjelven, og jeg tror jeg skal være rundt henne hele tiden, for mannen min dugde ikke i den situasjonen. ;-) Anonymous poster hash: 04f46...c63
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #17 Skrevet 27. juni 2013 Flere ganger, er min jobb også. Jeg er trent til situasjonen og er rolig der og da. Men selv vi som jobber med det kan få reaksjoner i ettertid. På min jobb har vi debriefing i ettertid der vi gjennomgår hendelsesforløp, tiltak og utkom. Der kommer også ofte fram reaksjoner, man blir ofte veldig kritisk til seg selv om utkomme ikke er bra, men som oftest har man gjort det man skal og da hjelper det å høre fra andre. Jeg synes at helsevesenet har dårlig oppfølging på hvermansen som ikke er trent til slik situasjoner. De får en klapp på skyldes om de er heldig. Veldig få får hjelp i ettertid med reaksjoner eller praktiske ting (f eks erstatning for utgriset klær, for å ikke å ha rukket fly osv.) Anonymous poster hash: 5bace...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå