Gå til innhold

Elev i videregående som skadet seg på skolen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min skadet seg stygt på en klassetur siste skoledag. Etter å ha forhørt meg om forsikring, så fikk jeg tilsendt papirer til utfylling. Det jeg har fått er "melding om yrkesskade eller yrkessykdom påført under arbeid på norsk eller utenlandsk landterritorium" fra folketrygden. Kan det være riktig da? Det er jo omtrent ikke en ting på det skjemaet som passer til hans situasjon som skoleelev. Er det noen som har erfaring på dette området som vet om dette er riktig?

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Stort sett de gangene slikt har skjedd(altså slett ikke sjelden, med mine unger) er det skolen som har ansvar for å fylle ut skademelding, det er også de som har hatt kontakt med forsikringsselskapet og i ett tilfelle også med nav(for dekning av utgifter til mr etc). Med det i bakhodet at mine ulykkesfugler befinner seg på barnetrinnet.

Skrevet

Stort sett de gangene slikt har skjedd(altså slett ikke sjelden, med mine unger) er det skolen som har ansvar for å fylle ut skademelding, det er også de som har hatt kontakt med forsikringsselskapet og i ett tilfelle også med nav(for dekning av utgifter til mr etc). Med det i bakhodet at mine ulykkesfugler befinner seg på barnetrinnet.

Ja det var det som skjedde da han brakk en arm på baneskolen. Da fikk vi bare en adresse vi skulle sende kopi av kvitteringer til, så fikk vi tilbake hele summen. Derfor synes jeg det var så rart at det ikke var noe tilsvarende på videregående. Kontordamen jeg snakket med sa riktignok at det var kontaktlærer som skulle ordne dette, men "når er det jo ferietid....".

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Dette skal fylles ut av skolen. Ta det med på skolens kontor i morgen og ikke gå før du har fått hjelp!

Skrevet

Har kun erfaring fra da jeg selv ble skadet på vgs i gymmen for veldig mange år siden. Skolen fylte ut et skjema, men tydeligvis ikke riktig. Så skaden ble aldri godkjent av nav, selvom forsikringsselskapet til skolebarn hadde godkjent. Endte opp med å betale alt av behandlinger, medisiner, fysio o.l. selv.....og en kroppsdel ødelagt for livet som gjør at jeg ikke kan jobbe som det jeg utdannet meg til den gangen.

Følg for all del med sånn at alt blir riktig. De er eksperter på å snike seg unna.

Skrevet

Takk for råd! Jeg får ringe dem igjen i morgen og høre om det virkelig kan stemme.

Gjest amandine
Skrevet

Når jeg sjekket arkivet her;-) ser jeg at vi har samme skjema, men det er ikke vi som har fylt det ut, det et gjort fra "arbeidsgiver" altså skolen. God bedring

Skrevet

Min sønn ble bitt i fingeren på skolen(ikke alvorlig) Skolen fylte da ut et skjema som jeg fikk tilsendt kopi av. Skolen ordnet alt.

Anonymous poster hash: 67ccb...76f

Skrevet

Det er rett skjema, men det er skolen som skal fylle ut og sende inn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...