Gå til innhold

Vanlig at alle i 2. Klasse har mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, ja, det blir snart vores tur.

Hvilken model har din?

Videoannonse
Annonse
Gjest 5 andre
Skrevet

Håper ikke det. Vår som begynner i andre til høsten er ikke i stand til å passe på en mobiltelefon :-p

Skrevet

Snakkede akkurat med naboen. Alle -2 hadde i den klassen, og det var helt vanlig :-0

Skrevet

Her har begge 2. De er 8 år og 5 1/2 år. De bruker den til å nå meg eller mannen om de er hjemme alene en liten stund (for 5 1/2 åringen gjelder jo dette når han starter på skolen til høsten). De kan også ringe faren som pendler og er sjelden hjemme. Mobilene ligger hjemme, de er ikke til å ha med på lekeplassen ol.

Storesøster har hatt den med på overnatting et par ganger. Hun skal opp i 3. klasse.

Hun har en enkel Nokia. Han har en flipp Nokia. Ikke noe fancy på noen av dem.

Skrevet

Ja, han har en arvet iphone. Den er kun til bruk hjemme som en "hustelefon" og tas ikke med ut.

Anonymous poster hash: 31c06...636

Skrevet

Eldstemann her har hatt i 1 år nå han er 8 år.han har Samsung young tror jeg den heter.han tar den med seg ut når han drar til kompiser.helt genialt for å få tak i han og han passer på den ikke noe problem

Skrevet

Har ei som er ferdig i 2. nå, og her er det ikke så mange som har, bare noen få. De har til skolevei eller når de er alene hjemme. De har ikke begynt å ta kontakt med hverandre enda, men når de begynner med det må vel våre også få...

Anonymous poster hash: 6beb0...f0c
Skrevet

Her har alle i 2.klasse det unntatt jenta vår. De fleste fikk den i 1.klasse.

Mannen skal ut å kjøpe nå i kveld. En Smsung Galaxy Yong med kontantkort.

Anonymous poster hash: 4e9d7...4a1
Skrevet

Ja, ja, det blir snart vores tur.

Hvilken model har din?

Her er det bare skillsmissebarna som har mobil i andre klasse.

Anonymous poster hash: 2512d...8d9

Skrevet

Min begynner i 3 klasse og han har ikke spurt etter mobil. Han tror det er noen som har det, men tydeligvis ikke viktig for de enda.

Men skal ha en tilgjengelig her hjemme når han begynner være litt alene ettehvert, da vi ikke har hustlf.

Men Pga lang skolevei blir han kjørt og hentet, så drar aldri til skole alene.

Skrevet

Det er ikke vanlig her vi bor i allefall.

Skrevet

Ikke søren! Min er 5 år, og han skal ikke ha tlf på en god stund. Er lærer selv, og ser at barn med mobil oppover i skoleåra ikke er noe flinke til å holde mobilbruken på et "barnenivå" det tweetes, intagrammes, faces og textes i hytt og gevær. Unger som i grunn er snille og oppegående legger ut bilder som ikke er passende på instagram , de har "leker" som ikke passer osv osv.

Tlf skal brukes til å nå andre, og med mindre verden har blirr sinnsyk på 20 års tid så klarer mitt barn fint å leve fritt og godt uten mobil. Han skal alltid si ifra hvor han skal, og han skal ha klokke på armen og vite når han skal inn. Jeg levde med regelen om at man må avtale dagen før ang besøk etter skoletid o.l, og det var aldri noe vansker. Jeg var veldig sosial med venner, vi hang på lekeplassen og lekte i skogen, og ble ropt inn når det var middag ;) Den trenden vil jeg ha tilbake! Barn blir utsatt for tenåringslivet for tidlig i mine øyne. 12 åringer som oppfører seg som 17 åringer er skummelt vanlig :( Og hvis vi "tvinger" de til å være barn litt lenger, kanskje de kan holde på barnsligheta noen år til :)

Anonymous poster hash: 20a0b...b04
Skrevet

Her har ikke en gang han som skal opp i 4.klasse mobil. Og lillesøster har da selvfølgelig heller ikke. Men størstemann vil nok få om et års tid - når han skal hjem alene fra skolen (ikke innom sfo først).

Ingen av barna her har bruk for mobil, derfor har de heller ikke. Størstemann har en ipod som han bruker til å høre på musikk med, spille med osv, men den er aldri med ut av huset (han vil ikke ta den med, da han er redd for at han skal miste den).

Anonymous poster hash: 7a6c1...b70

Skrevet

Min arver min I-phone nå. Jeg har fått ny på jobb. Men hun får kun bruke den når hun skal bort på besøk.

Skrevet

Om det er vanlig eller ei driter jeg i. Jeg skal ikke utsette barnet for noe man ikke aner omfanget av.

Anonymous poster hash: 0ec43...249
Skrevet

Om det er vanlig eller ei driter jeg i. Jeg skal ikke utsette barnet for noe man ikke aner omfanget av.

Anonymous poster hash: 0ec43...249

Hvordan da mener du? At du vil kjøpe tlf til barnet ditt når de fleste har det fordi man ikke vet hvor skadelig sosialt det er å være den som ikke har den type kontakt med de andre, selv om dere egentlig ikke trenger det i hverdagen deres? Før hadde jo ikke små barn tlf og det var da ikke så lett å stenge barnet utenfor fellesskapet. Man har vel ikke funnet helt ut av hvor utestengt de som ikke har tlf blir enda...

Jeg har likevel lyst til å ha begrensninger i begynnelsen som at det ikke er lov med data, ikke lov å ha den i bukselomma hele tida og ikke lov å bruke i skoletid

Anonymous poster hash: 6beb0...f0c

Skrevet

Hvis eldste på snart 8 spør etter det selv blir det noe annet. Men jeg gir han ikke mobil om han ikke engang spør :)

Men hadde han hatt skolevei hvor han gikk alene hver dag, og skulle hjem før oss osv hadde jeg nok tenkt annerledes.

Skrevet

min fikk i 1 kl som ligger hjemme. den brukes de få gangene han er hjemme før oss hvis han føler han trenger det.

det er en samsung galaxy mini. 

Neste gang ville jeg nok gått for en vanntett en  :-)

han har brukt den til å sende noen meldinger med kamerater, men får ikke ta den med på skolen eller bort. Han hører også på sanger på youtube med den.

syns ikke det er noe feil er fortsatt jeg som har full kontroll over hvor og når den brukes og hva han bruker den til. Leser selvfølgelig meldingene og "godkjenner" samtaler han skal ta. Etterhvert vil han nok ha mere konrtroll selv men kommer fortsatt til å sjekke.  Tenker at han ikke har noe bruk for å ha med telefonen ut å sånn før ihvertfall 3 eller 4 klasse. (han får ta den med når vi er borte eller han skal på tur med noen andre)

Anonymous poster hash: 631d9...d48
Skrevet

Ikke søren! Min er 5 år, og han skal ikke ha tlf på en god stund. Er lærer selv, og ser at barn med mobil oppover i skoleåra ikke er noe flinke til å holde mobilbruken på et "barnenivå" det tweetes, intagrammes, faces og textes i hytt og gevær. Unger som i grunn er snille og oppegående legger ut bilder som ikke er passende på instagram , de har "leker" som ikke passer osv osv.

Tlf skal brukes til å nå andre, og med mindre verden har blirr sinnsyk på 20 års tid så klarer mitt barn fint å leve fritt og godt uten mobil. Han skal alltid si ifra hvor han skal, og han skal ha klokke på armen og vite når han skal inn. Jeg levde med regelen om at man må avtale dagen før ang besøk etter skoletid o.l, og det var aldri noe vansker. Jeg var veldig sosial med venner, vi hang på lekeplassen og lekte i skogen, og ble ropt inn når det var middag ;) Den trenden vil jeg ha tilbake! Barn blir utsatt for tenåringslivet for tidlig i mine øyne. 12 åringer som oppfører seg som 17 åringer er skummelt vanlig :( Og hvis vi "tvinger" de til å være barn litt lenger, kanskje de kan holde på barnsligheta noen år til :)

Anonymous poster hash: 20a0b...b04

Veldig enig med deg! Har en skolestarter, og jeg kommer nok til å bli en "kjip" mamma opp gjennom årene. Ser virkelig ikke behovet for at småunger skal renne rundt med teknisk utstyr verdt tusentals av kroner. Dessuten vet vi ikke om det kan ha helsemessige skadevirkninger på lang sikt!

Anonymous poster hash: 5286e...aa6

Skrevet

Jenta mi som skal opp i 3.klasse fikk mobil for et par mnd siden. Men den brukes kun som "hjemmetlf" når hun er alene hjemme, eller når hun er hos far. Da pleier hun å ringe meg eller besteforeldre osv. Hun bruker den sjeldent, men føler det er trygt at hun har den spesielt når hun noen ganger må være alene hjemme på morgenen når jeg skal på tidligvakt. 

Det er en helt vanlig nokia tlf som har vært eid av hennes gamle oldemor som nå er død. Den kan kun brukes til å ringe og sende sms+ at det går an å ta bilder, men er veldig dårlig kvalitet da. Dette er en enkel gammel tlf, uten noen duppedingser som f.eks internett. Det trenger hun ikke på sin egen tlf. 

Det er ikke så mange i klassen hennes som har tlf. Er vel kun 3-4 stk av 31 tror jeg, og det er vel skilsmissebarna vis jeg ikke husker helt feil. 

Anonymous poster hash: 78548...bdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...