Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Evt hvorfor? Anonymous poster hash: 00705...918
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 http://sarkoidose.no/ Det er en forstyrrelse i immunsystemet som gir knuter med betennelse, granulomer, i forskjellige organer, oftest i lungene. Symptomene varierer avhengig av hva som er rammet, og hvor alvorlig det er. Ganske mange får diagnosen fordi man finner knutene helt tilfeldig (feks på røntgen av lungene). Hva man gjør med det og hvordan det går avhenger og av hvor alvorlig det er og hva som er rammet. Anonymous poster hash: 4cb63...3f9
Appelsinpiken Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Min far ha det. Man får vanligvis en av to syndrom, men min far har fått begge. Man kan også få kronisk eller akutt. Heldigvis fikk min far akutt for da kan han bli frisk igjen. De vet ikke hva som utløser den. Min far har vært syk i 2,5år nå og er ennå ikke frisk. 90% er symptomfri etter et år.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Min mann fikk den akutte varianten (Løfgrens syndrom) for noen år siden. Det var skikkelig skummelt, fordi ingen (vi var innom MANGE leger) skjønte hva som feilte ham - vi var på ferie og snakket med mange tilfeldige leger, så det forklarer nok litt. Men til slutt kom vi oss hjem og fant en spesialist som kunne diagnostisere ham, etter at han var helt vannvittig dårlig i nesten 2 måneder, og da ble han satt på kortisonkur. Det tok 2 dager og så var så godt som alle symptomene borte. Helt vannvittig opplevelse som jeg aldri kommer til å glemme... Men jeg skjønner jo at vi var heldige ift til Adriane85 sin far. Anonymous poster hash: 89c5a...a85
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Jeg har en onkel som er meget sterkt rammet av den kroniske varianten. Dette blir ikke bedre og han er i ferd med å bli uføretrygdet. Han sliter veldig med at vannet samler seg opp i kroppen, usikker akkurat på hvordan det fungerer, men ene gangen han tappa leggene gikk han ned 16(!!!) kg. Dette er smertefulle saker.. Anonymous poster hash: 3c74b...b73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå