Gå til innhold

hvorfor er mørkhudede barn så overrepresentert i Greys og Private Practice?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mirandas sønn er mørk. Og det er jo greit, hun og faren er mørke. Men hvorfor skulle Addison og Meredith og Derek absolutt adoptere mørke barn begge? Vedder på at regissøren har bestemt dette, hun er jo mørk selv.

Fakta er jo at fansen egentlig ville se hvordan deres biologiske barn ville komme til å arve deres vakre trekk. Men sånt er selvfølgelig politisk ukorrekt å si.

Anonymous poster hash: a7f2e...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert for å irritere deg. Synes at VELDIG mange mørkhudede menn og kvinner er vakre og har spesiell beinbygning som gjør at mange av kvinnene er myke og beholder sprettrompa til de er godt over 40. Av skuespillere som du nevner synes jeg kun Kate Walsh som er vakker, ikke de to andre, de er helt alminnelige etter min smak. Det finnes vakre mennesker av både asiatisk opprinnelse (synes han som spiller sgt Wu i "Grimm" er yammy), med mørk hud, som Will Smith for eksempel, og med lys hud som Kate Walsh. Det er også en kjensgjerning at mange adopterer barn av annen rase enn seg selv, blant annet mange norske par adopterer barn fra Kina, Vietnam osv.

Anonymous poster hash: b5f07...1b0
Skrevet

Det er kanskje slik at flesteparten av amerikanske barn som adopteres bort er mørke?

Skrevet

Typisk politisk korrekthet som er til å bli kvalm av. Garantert baktanker. Bodd i USA og det er nok av hvite barn som trenger hjem der.

Anonymous poster hash: 041dc...d0a
Gjest 5 andre
Skrevet

Alt man skal henge seg opp i. Jeg skjønner ikke hvorfor noen fokuserer slik på hudfarge. Den tanken har ikke en gang slått meg. Da jeg så adopsjonen i Grey's, tenkte jeg at det var flott at noen ville adoptere et veldig sykt barn som kom til USA fra Afrika. Sikkert politisk korrekt, men spiller det noen rolle? Dessuten har jo Meredith og Derek fått eget biologisk barn i etterkant også så da får fansen endelig se det "perfekte" avkommet.

Selv om det er mange hvite barn som også trenger nye hjem, er svarte barn overrepresentert når det kommer til bortadoptering i USA. 

Personlig syns jeg (selv om jeg er bleik og blåøyd) det er flott å se at mørkhudede får større plass i amerikanske tv-serier. Før i verden var det de hvite som var suksessfulle og derfor fremhevet på lerretet. Det er fint å se at andre hudfarger endelig gjør suksess i større grad enn før, og ikke bare spiller skurken og narkolangeren.

Skrevet

Sikkert for å irritere deg. Synes at VELDIG mange mørkhudede menn og kvinner er vakre og har spesiell beinbygning som gjør at mange av kvinnene er myke og beholder sprettrompa til de er godt over 40. Av skuespillere som du nevner synes jeg kun Kate Walsh som er vakker, ikke de to andre, de er helt alminnelige etter min smak. Det finnes vakre mennesker av både asiatisk opprinnelse (synes han som spiller sgt Wu i "Grimm" er yammy), med mørk hud, som Will Smith for eksempel, og med lys hud som Kate Walsh. Det er også en kjensgjerning at mange adopterer barn av annen rase enn seg selv, blant annet mange norske par adopterer barn fra Kina, Vietnam osv. Anonymous poster hash: b5f07...1b0

Rase? Er de ikke alle mennesker da ? Hmm.....tror du trenger noen timer til på skolebenken...

Anonymous poster hash: 6673c...967

Skrevet

Sikkert for å irritere deg. Synes at VELDIG mange mørkhudede menn og kvinner er vakre og har spesiell beinbygning som gjør at mange av kvinnene er myke og beholder sprettrompa til de er godt over 40. Av skuespillere som du nevner synes jeg kun Kate Walsh som er vakker, ikke de to andre, de er helt alminnelige etter min smak. Det finnes vakre mennesker av både asiatisk opprinnelse (synes han som spiller sgt Wu i "Grimm" er yammy), med mørk hud, som Will Smith for eksempel, og med lys hud som Kate Walsh. Det er også en kjensgjerning at mange adopterer barn av annen rase enn seg selv, blant annet mange norske par adopterer barn fra Kina, Vietnam osv. Anonymous poster hash: b5f07...1b0

Rase? Er de ikke alle mennesker da ? Hmm.....tror du trenger noen timer til på skolebenken...

Anonymous poster hash: 6673c...967

Det gjør vel alle sammen. Jada, alle er mennesker, men poenget til HI var nettopp å skille mellom raser. Og det er et faktum at mange barn av asiatisk opprinnelse blir adoptert i Norge. Lavmål å kjøre diskusjon ved å påpeke at motstanderen er dummere enn en selv.

Anonymous poster hash: b5f07...1b0

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Alt man kan komme på å irritere seg over da :o

Blir stadig imponert over hvor alvorlig noen tar serier som er laget som ren underholdning.

Skrevet (endret)

Sikkert fordi at Shonda Rhimes har kommet litt lengre enn deg, mentalt, og med det er mer inkluderende.
For meg så spiller det vel null rolle om de er svarte , gule, blå eller grønne, DE ER SKUESPILLERE, MENNESKER, og FANTASTISKE uansett.

Herrelighet hva man kan henge seg opp i....

Endret av *SommerFrisk*
Skrevet

Jeg tror den enkle grunn er den at man skal SKJØNNE at det er adoptert barn. Også om man kommer inn i serien i et senere tidspunkt. Et "hvitt" par kan jo ikke få et mørkt barn uten videre...Sparer mye tid på og "Umerkelig forklare" i tide og utide at det ikke er "deres bilologiske barn"...Tror jeg.

Amerikanere er "enkle",- målgruppen for slike serier er "enkle", derfor gjør de ting så enkelt som mulig. Et barn av "annen rase" enn foreldre betyr at alle vil skjønne at barnets bakrunn er spesielt- Om det er alenefar/mor eller et par som har et barn som er "annen rase" enn seg selv.. 

Anonymous poster hash: af9c8...8c9
Skrevet

Kanskje litt i overkant å forvente at skodespekarane får barn saman så vi får sjå korleis barna ville sett ut? Om ein skal ta ein vilkårlig unge vil jo ikkje det bli tilfelle, då er aafrikansk like greit som nordeuropeisk utsjånad vel? Personleg trur eg etnisiteten til dei adopterte barna i tv-seriar meir eller mindre gjenspeilar det virkelige livet, det er fleire underpriviligerte av afrikansk og latinsk etnisitet. Og det er ikkje dei med færrast problem i livet som adopterar bort barna sine.

Btw: Mennesker er ikkje så ulike kvarandre at det gir meining å dele inn i raser. Så vidt eg veit er det berre visse suspekte ideologiar som fortsatt brukar rasebegrepet om mennesker av ulik etnisitet.

Skrevet

Kanskje litt i overkant å forvente at skodespekarane får barn saman så vi får sjå korleis barna ville sett ut? Om ein skal ta ein vilkårlig unge vil jo ikkje det bli tilfelle, då er aafrikansk like greit som nordeuropeisk utsjånad vel? Personleg trur eg etnisiteten til dei adopterte barna i tv-seriar meir eller mindre gjenspeilar det virkelige livet, det er fleire underpriviligerte av afrikansk og latinsk etnisitet. Og det er ikkje dei med færrast problem i livet som adopterar bort barna sine.

Btw: Mennesker er ikkje så ulike kvarandre at det gir meining å dele inn i raser. Så vidt eg veit er det berre visse suspekte ideologiar som fortsatt brukar rasebegrepet om mennesker av ulik etnisitet.

Bare av nysgjerrighet, hvorfor kan man ikke kalle det raser? Man kaller det jo hesteraser og katteraser, selv om de er veldig like, folk som ikke har peiling ikke ser forskjellen, og de fritt kan formere seg med hverandre? Det er jo noen forskjeller på menneskeraser også, f.eks. er det mye mye oftere at asiater ikke tåler alkohol.

Anonymous poster hash: d73d0...6f1

Skrevet

ja det var jo og noe å henge seg opp i.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Og en ting til - det er snakk om ET adoptert barn i hver av seriene! Er vel å ta bittelitt hardt i å kalle det overrepresentert av noe som helst?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...