Gå til innhold

Hjelper dere barna å rydde opp etter seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller MÅ de rydde selv? Er inne i en slags "krise" nå med snart 4-åringen som nekter å rydde etter seg. Hun går med på det ol jeg hjelper til, men jeg føler ikke jeg gidder å hjelpe henne når hun er så stor.

Nå har det gått så langt at jeg snart pakker vekk alle lekene, ikke bare truer med det (ja jeg er rådvill) -_-

Hjelp meg, vær så snill? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Kan godt hjelpe til på rommet hvis det ser ut som lynet har slått ned. Men egentlig er begge mine flinke til å rydde opp etter seg så det er ingen problemstilling.

Skrevet

Det kommer an på hvor ille utgangspunktet er. Er det bomba klarer de det ikke, de vet ikke hvor de skal begynne. Så da hjelper jeg dem, forteller hvor de skal begynne, mens jeg begynner på noe annet. Jeg minner dem også på at om de rydder i dag går det fortere enn om de venter et par dager og får det enda mer rotete.

Jeg ser at jeg må være flinkere til å hjelpe dem med å huske på å rydde...

Skrevet

Ja. Alltid. Han er 3,5 år. Har ingen problemer med det.

Anonymous poster hash: 01038...867

Skrevet

Hjelper til, men gjør ikke jobben for henne. Roter hun uten å rydde opp blir lekene konfiskert.

Anonymous poster hash: 1ba0c...8dc
Skrevet

Gutten min er 21 mnder,er det greit å begynne å lære han å rydde opp leker etter seg?

Eller er han for liten til å skjønne noe av det?

Har så vidt prøvd litt å da er han flink til å ta lekene opp i lekekassen,men tar de ut av igjen med en gang alle lekene er oppi

Anonymous poster hash: c32b0...e41
Skrevet

Jeg hjelper gjerne til når det er storrydding.. Da blir det slik jeg vil ha det :) men det er her snakk om når det ikke er mye! Jeg hjelper til noen ganger om det er en grunn til at hun ikke skal ta alt selv, men jeg føler det har blitt en prinsippsak for meg at hun skal rydde selv.

Hun er i tillegg helt sinnsykt sta. Hun kan hyle i en time istedenfor å rydde i 5 minutter. Det er også en grunn til at jg ikke klarer å gi meg. Jeg "belønner" aldri hyl og skrik.

Nå ryddet hun opp lekene sine..uten mas :o har nok mye medeigar selv også å gjøre..jeg er gravid og sliten, så min toleranse er nok ikke slik den pleier å være :)

Jeg skal møte henne på halvveien fra nå. Tilby meg å hjelpe henne litt oftere, så kanskje det kan hjelpe henne å ønske å gjøre mer selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...