Gå til innhold

Vil gå fra samboer, men han truer meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 4år, jeg har et barn fra tidligere forhold, og sammen har vi et barn på 6mnd. Forholdet fungerer bare ikke lengre. Samboer ser ikke at vi har problemer, jeg kommer bare ingen vei med å samtale med han. Jeg klarer ikke å ha det slik lengre, fullt ansvar for barna, hus og hjem.

Samboer sier at dersom jeg går, så skal han lage et helvete for meg. Han sier at han ikke ønsker å se sønnen vår lengre, og at jeg ikke får en krone ut fra huset.

Jeg kjøpte meg inn i hans hus for 2år siden, vi eier en halvpart hver. Vi har delt alle kostnader ved huset 50-50.

Samboer er eiendomsmegler, og kjenner mange takstmenn, han vil jo så klart få dem til å sette en latterlig takst! Jeg betalte inn 600 000 da jeg kjøpte meg inn.

Jeg kjøpte ny bil da vi ventet baby, jeg betalte 200000 for den, 50000 av dem FIKK jeg av han. Nå krever han bilen solgt, og sier at han skal ha de 50000 tilbake , bilen er registrert i mitt navn.

Han mener også at dersom jeg stikker, må jeg være ute i løpet av helgen.

Anonymous poster hash: 3b61f...503

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill takstmann til første og beste tidspunkt samboeren ikke er hjemme. Flytt ut. Ta med bilen. Kontakt advokat. Få eksen til å skrive under på at han ikke ønsker samvær og sier fra seg foreldreansvar. La advokaten ta seg ut av det økonomiske ut fra den uhildede taksten.

Anonymous poster hash: 51577...084
Skrevet

Hehe, den kommer han ikke langt med! Han kan jo få en takstmann til å sette en latterlig lav pris, men da er det jo bare å sjekke med leiligheter eller hus i nærheten hva de ligger på. Så kan du dra de begge for retten:) Du står jo helt fritt til å finne en takstmann selv vet du. Som mann blir jeg provosert over slike idioter, skulle gjerne tatt meg en tur på døra og spurt hva som feiler han.

Du har jo bevis på hva du har betalt inn, bare si at om du ikke får en krone så drar du han bare inn for retten så han ender opp med saksomkostninger enda.

Om han ikke vil treffe barnet sitt er det jo hans problem, du skal ha bidrag uansett. Si dette med ett smil om munnen og ikke la deg trampe så ser han fort at han driter seg selv på leggen.

Skrevet

Men kan jeg det? Tar advokaten seg av alt da? Jeg har ingen plass å dra!!

Hi

Skrevet

Du trenger da ikke dra? Du eier jo halve huset, isåfall får han pelle seg ut. Bare si du ringer politiet hvis han prøver seg på det. Her er det hardt mot hardt som hjelper!

Ja advokat hjelper deg med det meste, ta kontakt snarest.

Skrevet

Det med barna, får bli hans problem. Jeg har de gjerne 100%.

Da jeg kjøpte meg inn, var taksten 4,5mill. I fjor var den 4,8mill. Siden den gang, har vi opparbeidet ute (huset er fra 2009). Han sier nå at huset neppe er verdet mer enn 4.

Hi

Skrevet

Advokat NÅ. De hjelper deg med alt praktiske..

Skrevet

Om han ikke vil bo med deg kan jo HAN flytte ut. Like mye ditt hus, som hans nå. Om det er uenighet om taksten kan dere bruke hver deres takstmann og det vil bli regnet på et gjennomsnitt. Jeg ville kontaktet en advokat og begynt å se meg om etter et nytt sted å bo, HVIS du vil flytte da.

Anonymous poster hash: c4c47...342
Skrevet

og advokat ja! Nå!

Anonymous poster hash: c4c47...342
Skrevet

Det med barna, får bli hans problem. Jeg har de gjerne 100%.

Da jeg kjøpte meg inn, var taksten 4,5mill. I fjor var den 4,8mill. Siden den gang, har vi opparbeidet ute (huset er fra 2009). Han sier nå at huset neppe er verdet mer enn 4.

Hi

Pisspreik. Sett hardt mot hardt, han tror han kan skremme deg. Du skal ha pengene dine pluss verdistigning. Si at det får du uten problemer, og at han kan være med i terapi for å berge forholdet ellers tar du det du har krav på så får han sitte der.
Skrevet

Ett ord: advokat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...