Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Har jo lest en del om dette. At det du spiser som gravid påvirker babyens smaksløker. Jeg spiste og spiser det meste. Er ikke kjempeglad i for sterk mat men spiser alt av grønnsaker, kjøtt og fisk. Liker å smake mye ting:) Slik er datteren vår også. Hun er 2,5 år og gomler i seg det meste. Folk blir overrasket over at hun liker nesten alt hun får servert. Vet jo at vi er veldig heldige:) men vi gir heller ikke opp om det er noe hun ikke liker. barn må jo smake på ting opptil 14x før de liker d... håper babyen i magen blir slik han også. Andre som har tenkt over dette? Anonymous poster hash: 85f3b...504
magica fra tryll Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 De er helt forskjellige alle 6, selvom jeg spiste "alt". Så det kan virke på meg som det igrunnen ikke har så mye å si;)
Poetika med K Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Ikke tenkt over det, men jo min eldste spiser alt. Minste ser ut til å spise det meste, men er fortsatt mye han ikke er introdusert for.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Rareste jeg har hørt. Stemmer overhodet ikke her. Han var akterenden som baby, men ikke lenger nå, 2,5år gammel. Anonymous poster hash: b4548...7e6
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Spiste masse junk under alle 3 svangerskap, og de to eldste spiser så og si alt, til og med ting jeg ikke liker. Nr 3 er baby enda og får kun morsmelk. Anonymous poster hash: faa9f...9f1
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Jeg spiste veldig ensidig når jeg gikk gravid pga hyperemesis. Var ikke mye forskjellig her i gården. Jeg har også hørt at fostervannet kan få litt smak av maten mor spiser slik at babyen venner seg til smaker. Men til tross for mitt kjipe kosthold er min sønn ganske så altetende. Så tror ikke det nødvendigvis henger veldig sterkt sammen. Anonymous poster hash: 7feeb...062
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Ja jeg spiste alt mulig og fikk en gournet av en unge. Men kjenner flere andre som gjorde det og har kresne barn. Tror mest det har med barnets personlighet og tilfeldigheter å gjøre, ikke så mye forrldrepåvirket.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Tror faktisk at det har mer å si hva mor spiser mens man ammer. For melka får smak av maten og gjennom den får de prøvd seg på ulike smaker. Mens jeg ammet spiste jeg veldig mye forskjellig. #6 her Anonymous poster hash: 7feeb...062
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 Da min mor gikk med meg og min bror, spiste hun det samme. Jeg vet faktisk ikke hva hun spiste, om hun spiste mye forskjellig eller ikke, men jeg vet at kostholdet hennes var det samme. Jeg er SÅ kresen (blitt bedre nå som jeg er voksen, men det er mye jeg ikke liker.). Min bror spiser ALT. Skulle tro han manglet smaksløker innimellom! Hvem blander vel majones med makrell i tomat! Kanskje det er vanlig, ikke vet jeg, men jeg tåler ikke engang lukta av ètt eneste av de produktene.... Smaken er enda verre! Anonymous poster hash: 1df6f...964
Himmel og hav Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 Ja og nei. Jeg spiste variert under begge svangerskap og fikk en altetende og en pirker. De har også blitt utsatt for den samme maten opp gjennom årene, men har fortsatt helt ulike preferanser når det gjelder mat.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #11 Skrevet 27. juni 2013 Ja. Spiste mye rart da jeg bodde i Asia. Spiste like mye rart mens jeg ammet. Gutten er rimelig altetende og har vært det fra dag 1. Anonymous poster hash: 89b1c...381
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #12 Skrevet 27. juni 2013 Isåfall burde det være sånn at ingen barn likte spekemat eller myke oster. Eller rettere sagt alt som står på nei-listen til gravide . Jeg har en som er kresen og en som ikke er det. Spiste likt i begge svangerskap og mens jeg ammet. Anonymous poster hash: 71f32...c9c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #13 Skrevet 27. juni 2013 Har hatt en sunt og variert kosthold i begge svangerskap. Jeg er glad i og interessert i mat, så liker å vairere og å prøve nye ting Jeg har en som er ekstremt kresen(har alltid vært det) og ei som er veldig glad i mat og som spiser det meste(og har alltid gjort det.) Jeg har hørt denne teorien jeg også og et par har faktisk spurt meg om om kostholdet mitt var ensformig som gravid i og med at eldste er så kresen. Men at det er hold i teroien kan jeg ikke helt se i og med at jeg har en av hver sort. Anonymous poster hash: e4fd6...1a9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #14 Skrevet 27. juni 2013 Jeg er altetende, barna har vært det til de var 4-5 år så begynte de å bli kresne. Aldri hørt den sammenhengen før, de jeg kjenner med kresne barn spiser det meste selv. Og veldig mange jeg vet får kresne barn når de blir større Anonymous poster hash: c4783...826
Gjest yrild Skrevet 27. juni 2013 #15 Skrevet 27. juni 2013 (endret) Da min mor gikk med meg og min bror, spiste hun det samme. Jeg vet faktisk ikke hva hun spiste, om hun spiste mye forskjellig eller ikke, men jeg vet at kostholdet hennes var det samme. Jeg er SÅ kresen (blitt bedre nå som jeg er voksen, men det er mye jeg ikke liker.). Min bror spiser ALT. Skulle tro han manglet smaksløker innimellom! Hvem blander vel majones med makrell i tomat! Kanskje det er vanlig, ikke vet jeg, men jeg tåler ikke engang lukta av ètt eneste av de produktene.... Smaken er enda verre! Anonymous poster hash: 1df6f...964 Mmm makrell i tomat og majones med sitronpepper :-) Er selv altetende og det er barna også, men jeg tror også at personlighet spiller inn. Endret 27. juni 2013 av yrild
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #16 Skrevet 27. juni 2013 Da min mor gikk med meg og min bror, spiste hun det samme. Jeg vet faktisk ikke hva hun spiste, om hun spiste mye forskjellig eller ikke, men jeg vet at kostholdet hennes var det samme. Jeg er SÅ kresen (blitt bedre nå som jeg er voksen, men det er mye jeg ikke liker.). Min bror spiser ALT. Skulle tro han manglet smaksløker innimellom! Hvem blander vel majones med makrell i tomat! Kanskje det er vanlig, ikke vet jeg, men jeg tåler ikke engang lukta av ètt eneste av de produktene.... Smaken er enda verre! Anonymous poster hash: 1df6f...964 Er faktisk mange som blander majones med makrell i tomat. Selv om jeg selv aldri kunne spist det. Anonymous poster hash: f3cb6...c74
soleia Skrevet 27. juni 2013 #17 Skrevet 27. juni 2013 Har jo lest en del om dette. At det du spiser som gravid påvirker babyens smaksløker. Jeg spiste og spiser det meste. Er ikke kjempeglad i for sterk mat men spiser alt av grønnsaker, kjøtt og fisk. Liker å smake mye ting:) Slik er datteren vår også. Hun er 2,5 år og gomler i seg det meste. Folk blir overrasket over at hun liker nesten alt hun får servert. Vet jo at vi er veldig heldige:) men vi gir heller ikke opp om det er noe hun ikke liker. barn må jo smake på ting opptil 14x før de liker d... håper babyen i magen blir slik han også. Andre som har tenkt over dette? Anonymous poster hash: 85f3b...504 Har ein superkresen og ein som et det meste, sjølv om eg har ete det same i svangerskapa, og ganske allsidig. Trur det er viktigare kva dei får å ete etter dei er fødde, men ungar er ulike. Den kresne var førstemann og starta forsiktig med smaklaus graut ved 6 mnd. Minste fekk grønnsaker i neven, og fekk små smaksprøver på mykje ulikt frå 4 mnd alder. Om det har noko å seie, veit eg ikkje.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #18 Skrevet 27. juni 2013 Spiste ganske variert når jeg var gravid. Og barna er ikke så kresne. Spiser det meste, selv om han ene er småspist. Spiste store mengder av frukt og grønnsaker, og barna er faktisk veldig glad i nettopp det. Vet ikke om det har noe å si da. Men det er jo det de seier. Anonymous poster hash: f3cb6...c74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå