Gå til innhold

Planlagt ferie, men sykmeldt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir dette her. Er nettopp blitt sykmeldt pga blødninger og bekkenløsning. Jobber i barnehage.

Hadde planlagt å ta 4 ukers ferie fra 1. juli. Går ut i permisjon i august...

Hvordan blir det med ferien? Kan jeg utsette den eller blir det ferie i stedet for sykmelding i den perioden?

Anonymous poster hash: 1b802...749
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ferien til gode:) blir du sykmeldt mens du skal ha ferie får enn ferien til gode. Jeg er også sykmeldt og skal ha ferie 15 juli så da blir d 4 uker ekstra ferie i permisjonstiden.

Anonymous poster hash: ff830...8a6

Skrevet

Du fører opp på sykemeldingen at du har ferie i det tidsrommet du har satt det opp.

Du kan overføre 10 virkedager med ferie til neste år hvis du ikke får brukt de i år (noe det ikke virker som siden du går ut i permisjon snart), resten "forsvinner"...

Når man er 50% eller mer sykemeldt i ferien har man krav på å få ferien igjen, men som sagt kan man bare overføre 10 dager til neste år, så den ferien som overstiger det antallet dager må tas inneværende år.

Anonymous poster hash: 04397...afe
Skrevet

Om du er 100 % sykmeldt har du krav på å få ferien din tilbake.

Dette må du ta med din leder FØR ferien, ikke etterpå.

Skrevet

Sikker på at dette med 10 dager er universelt? Jeg kan feks. overføre 14 feriedager (enkeltdager, dvs. nesten tre arbeidsuker) til påfølgende år. Vet ikke om dette forandres ved sykemdl i ferien da...

Anonymous poster hash: bf051...aa8
Skrevet

Sikker på at dette med 10 dager er universelt? Jeg kan feks. overføre 14 feriedager (enkeltdager, dvs. nesten tre arbeidsuker) til påfølgende år. Vet ikke om dette forandres ved sykemdl i ferien da...

Anonymous poster hash: bf051...aa8

Du kan kreve å få overført inntil to uker ferie neste år, dersom sykdom har forhindret deg i å avvikle ferie innen ferieårets utløp. Kravet må fremsettes innen utgangen av året. Overført ferie på grunn av sykdom kommer i tillegg til eventuelt annen avtalt overføring.

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78188#Sykdom

Skrevet

Takk for svar! :)

Men kan jeg f.eks ta ut de 4 ukene i løpet av permisjonen på denne siden av året?

Altså utsette permisjonen, midt i permisjonen, slik at jeg ikke mister noen uker? Har bare tatt ut 3 dager ferie i år og kjipt å miste disse ukene

Skrevet

Du kan "pause" permisjonen din i år ja, etter de første 6 ukene :)

Skrevet

Du kan "pause" permisjonen din i år ja, etter de første 6 ukene :)

Supert :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...