Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Nå kjenner jeg at det koker over he. Dattera mi på 16 har vært barnevakt til ei ukjent dame som hadde søkt barnevakt via facebook på disse kjøpe selge sidene i nærområdet. Siden min datter trengte litt ekstra penger og er veldig glad i å være med barn tok hun sjangsen på å ta "jobben".Datteren min og den alenemoren ble enig i at 50 kr timen var ok. Datteren min fant ut at det måtte holde, for hun hadde ikke et stort behov for masse penger.Men nå er det slik at datteren min ikke får betalt og vi får heller ikke kontakt med henne. Datteren min har vært der i 72 timer og skal da ha 3600 kr. Men de ser vi ikke snurten av. Hun skulle ha fått betalt den 12. mars. Da var unnskyldningen at det var gjort en feil på lønningskonteret og hun dermed ikke hadde fått den lønnen hun skulle få. Da ble hun lovet at hun skulle få de den 12.april, men da hadde hun som unskylding at hun kunne ikke betale fordi faren hennes var død. Den 12. mai var unnskyldningen at hun ikke hadde jobbet og kunne da ikke gi datteren min penger. Den 12. juni var det akkurat det samme. MEN da fikk hun beskjed om å få de nå den 25, men de har ikke kommet inn på konto.Det som er det dumme i det hele er at datteren min ikke har noe skriftelig avtale med denne damen.Hvordan ville dere ha taklet det? Anonymous poster hash: d3506...2f0 Anonymous poster hash: d3506...2f0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Jeg opplevde AKKURAT det samme når jeg var 16 år, og da blir man så utrolig skuffet og lei seg. Jeg forsøkte lenge å få tak i pengene, og truet også med politianmeldelse, men det endte med at jeg ikke gjorde det. Så det spørs nok desverre om man kommer noen vei med det Anonymous poster hash: 010fb...318
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Legg ut annonse på de samme kjøp/salg sidene og advar andre sånn at ikke flere ungdommer blir lurt. Anonymous poster hash: 2747f...d65
Himmel og hav Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Jeg ville møtt opp på døra hennes og krevd pengene i hånda der og da. Ev. kjørt henne til nærmeste minibank. Det skader ikke å ha to av de sterkeste onklene sitte i bilen utenfor å se skumle ut heller. Hun har antagelig aldri hatt planer om å betale, og datteren din er neppe den første tenåringen hun har svindlet. Lokalavisa er også en mulighet.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Møt opp på døra ja, eneste som funker på sånne svindlere. Anonymous poster hash: 54a7a...e70
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 gå til lokalavis med fullt navn på svindleren!! Anonymous poster hash: 90d16...efd
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Ta med far/ onkel/ bror eller andre litt store, voksne menn og møt opp på døra. Følg damen til minibanken og forlang at hun tar ut pengene. Anonymous poster hash: 42c84...750
AnonymeAnine Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Send inn klage til Forliksrådet! Ikke la henne slippe unna.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 Jeg ville gått til lokalavisen, slik at ikke flere blir lurt. Datteren din blir nok ikke den siste hun svindler (eller prøver svindle). Anonymous poster hash: d2d4b...3be
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 Og sånn for fremtiden har vel datteren din lært å kreve oppgjør etter hvert barnevaktoppdrag? Anonymous poster hash: 46606...e40
Mia_73 Skrevet 27. juni 2013 #11 Skrevet 27. juni 2013 Gå til forliksrådet. Du har vel dokumentasjon (sms eller mail) at hun forklarer hvorfor hun ikke betaler. Tror det holder for å vise at datteren din har et gyldig krav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå