Gå til innhold

Dumme mann.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få det ut. Les den som gidder.

Saken. Det er stort bryllup i slekta på lørdag. Vi har mange små barn jeg er hjemme med i sommer. Pluss jeg passer to til. Jeg gav beskjed til min mann at jeg har mer enn nok med oss og ville helst ikke låne ut kjellerstua til logi for andre gjester. Også fordi den er full av flyttelass, kasser og vintertøy.

Så presterer mannen min å si ja til en familie tross mitt ønske om ikke å ha gjester akkurat nå. Og de kommer fra torsdag til søndag. Altså må jeg være vertinne i fire dager. Her tar jeg alt av handling og matlaging. Mannen lovte han skulle rydde kjellerstua.

Og hva skjer? Mannen drar å trener i går. Og må på jobb i dag og er ikke kommet hjem.. En jobb har styrer selv. Stor fleksitid. Og gjestene kommer klokken tre og kjellerstua er ikke begynt på.

Jeg ar handlet og ryddet huset vårt i dag samtidig som jeg passer 6 barn. Og må lage mat til 12 mennesker i dag. Og kjellerstua er ikke begynt på en gang.

Drittgubbe!! Vær du sikker han heller klippet gresset eller vasker bilen når han kommer hjem. De to eneste tinga menn er opptatt av når de skal ha gjester. I tillegg til øl i kjøleskapet!

Anonymous poster hash: f241e...84a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres kjent ut:-)

Anonymous poster hash: cc8d8...ed0
Skrevet

Høres ut som min mann det der! Utrolig irriterende!!

Skrevet

Du må ingenting. Gå ut i streik og la gubben ta all logistikk ift gjestene, det er da han som har invitert dem.

Skrevet

Enig med LillaGorilla!

Sett deg på rumpa og gjør det du bruker å gjøre (ta deg av barna), så sier du til mannen at han tar alt ansvar for gjestene. 

Hadde aldri giddet å bidra engang hvis mannen hadde gått mot mine ønsker der, da hadde jeg sagt til gjestene at beklager, rotet, at dere ikke får mat, osv, men mannen har ikke tatt sin del av ansvaret og jeg har dessverre ikke hatt tid. Så slik blir det bare.

Men frustrert hadde jeg blitt ja!

Skrevet

rydd for all del ikke kjellerstua slik at han må gjøre det i dag for at de skal få lov å legge seg. Og du trenger ikke drive å lage mat og leke vertinne. Gi beskjed om at du har litt mye å gjøre men mat og drikke finnes på kjøkkenet om de trenger noe.

Anonymous poster hash: cd0fe...309
Skrevet

Ja da syns jeg du har laget ris til deg selv... Hadde ikke giddet.. Har mannen invitert får han fikse, ferdig med det.. Er jo ikke rart han sa ja, du er jo den tøffelen...

Anonymous poster hash: b1107...df1

Skrevet

Jeg hadde ikke løftet en finger videre før mannen kom på banen. Rydd for all del ikke den kjellerstua. Han regner vel med at du ordner opp (som vanlig?) og kan derfor ta seg slike friheter som å be folk når du har sagt nei. Da er det minste han må gjøre å bidra.

Skrevet

Du sa du ikke hadde tid og kapasitet. Likevel ber han folk, da er det han som må organisere besøket, rydding, mat og alt merarbeid som følger av gjestene HAN har bedt inn.

Anonymous poster hash: 0286c...86b
Skrevet

Du har allerede gjort for mye! Hadde min mann dratt på med et sånt stunt hadde ikke jeg handlet inn og laget mat! Han hadde da kommet hjem til hus der barna jeg passet hadde fått mat. Gjestene hadde fått tilbud om å lage brødmat selv. Deretter hadde jeg gjort det klart for min manns gjester at deres rom ble klart når han hadde gjort det i stand slik han hadde lovet.

IKKE rydd, gjør du det vil han kunne finne på samme dritten nok en gang.

Anonymous poster hash: b8c5e...1a3

Skrevet

Enig med flere her: tving ham til å ta ansvar. Kan du ta med deg alle barna og dra et sted et par timer? Biblioteket og lese bøker?? Ring og fortell at dere er på vei ut døra, gjestene er her snart og det er sikkert lurt at han kommer hjem og forbereder som avtalt. 

Og at du kan hjelpe til og handle med et eller annet til middagen på vei hjem, om det er noe han trenger til forberedelsene.

Anonymous poster hash: 5d7ba...5c7
Skrevet

Han inviterer folk, tross du sier det ikke passer deg = HAN er husvert og holder orden og styr.. Jeg hadde plantet rumpa i sofaen med en god bok, tittet så smått over kanten på den, og gitt han beskjed om å ordne opp i eget rot selv..

Anonymous poster hash: 60bed...e8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...