Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Jeg ble mildt sagt overrasket i går da mannen kom hjem med et nett med babyklær som han har handlet inn til vår kommende sønn. Jeg ble jo veldig glad da han egentlig ikke har vist så veldig mye interesse for graviditen hittil. Problemet er bare at han har kjøpt inn mye rosa og rødt(?). Jeg vil ikke kle opp sønnen min som en jente, tror dere mannen min vil merke det hvis jeg bytter klærne han kjøpte i smug?! Anonymous poster hash: c12f0...7a9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Jeg bruker mye rødt til min sønn. Rødt er kjønnsnøytralt. Det rosa kan dere jo spare i tilfelle neste blir en jente. Anonymous poster hash: 91d71...143
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Gutter i rødt er jo utrolig fint. og nybakte papper eller de som skal bli er jo ofte så usikre..så hvis du vil være kjerring og tråkke på han så gå og bytt de klærne. Bedre at de heller ligger i skapet og så bruker du de kanskje ikke mer enn en eller to ganger for å glede han... Vær litt taktisk her ;-) Anonymous poster hash: 645f5...48f
Modesty Blaise. Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Nå blir jeg litt nysgjerrig. Har du noen større rett enn pappaen til å bestemme hvilke klær barnet skal bruke? Selv om du ikke er helt fornøyd med rosa, då er det vel ingen grunn til at dine meninger om klær er mer riktige enn mannens...? Og en guttebaby dør ikke av å ha på litt rosa innimellom
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Tøft gjort av din mann å kjøpe ross og rødt.Så lenge det ikke er jenteklær hadde jeg ikke byttet.Vær litt taktisk som hun over her sier.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Vår på 5 er helt nyyydelig i rødt! De er en av de fargene han passer best.. Han har også rosa dresskjorte til dressen som er dritkul, og lilla t-skjorte som er dritkul, det er jo ikke fargene som bestemmer om det er "gutteklær"...?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Jeg ble mildt sagt overrasket i går da mannen kom hjem med et nett med babyklær som han har handlet inn til vår kommende sønn. Jeg ble jo veldig glad da han egentlig ikke har vist så veldig mye interesse for graviditen hittil. Problemet er bare at han har kjøpt inn mye rosa og rødt(?). Jeg vil ikke kle opp sønnen min som en jente, tror dere mannen min vil merke det hvis jeg bytter klærne han kjøpte i smug?! Anonymous poster hash: c12f0...7a9 Du er ikke lite frekk. Her tar mannen og kjøper klær til babyen for å vise entusiasme, og du vil bytte og det i smug, for han kjøpte feil farge? Stakkars mannen din. Anonymous poster hash: a1798...20f
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Nå blir jeg litt nysgjerrig. Har du noen større rett enn pappaen til å bestemme hvilke klær barnet skal bruke? Selv om du ikke er helt fornøyd med rosa, då er det vel ingen grunn til at dine meninger om klær er mer riktige enn mannens...? Og en guttebaby dør ikke av å ha på litt rosa innimellom Jeg har vell ingen større rett enn han til å bestemme, men jeg tror nok det står i både min og mannens interesse at folk ser at det er en gutt og ikke en jente. Anonymous poster hash: c12f0...7a9
Gjest sussie77 Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 Nei syntes ikke du skal bytte klærne. Han har jo rett til å bestemme han også. Min sønn har brukt masse rødt og kler det godt. Tror jeg har brukt mer rødt på han enn på jenta mi faktisk. Og så lenge de rosa klærne ikke er veldig sånne jenteklær, så er det vel ingen problem.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 Nå blir jeg litt nysgjerrig. Har du noen større rett enn pappaen til å bestemme hvilke klær barnet skal bruke? Selv om du ikke er helt fornøyd med rosa, då er det vel ingen grunn til at dine meninger om klær er mer riktige enn mannens...? Og en guttebaby dør ikke av å ha på litt rosa innimellom Jeg har vell ingen større rett enn han til å bestemme, men jeg tror nok det står i både min og mannens interesse at folk ser at det er en gutt og ikke en jente.Anonymous poster hash: c12f0...7a9 Da hadde han vel ikke kjøpt rosa.... Anonymous poster hash: 850a4...02e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #11 Skrevet 27. juni 2013 at folk ser at det er en gutt? Vil ungen dø om noen skulle ta feil eller? Anonymous poster hash: 9d6dc...4b4
mamma_til_gutt Skrevet 27. juni 2013 #12 Skrevet 27. juni 2013 Nå blir jeg litt nysgjerrig. Har du noen større rett enn pappaen til å bestemme hvilke klær barnet skal bruke? Selv om du ikke er helt fornøyd med rosa, då er det vel ingen grunn til at dine meninger om klær er mer riktige enn mannens...? Og en guttebaby dør ikke av å ha på litt rosa innimellom Jeg har vell ingen større rett enn han til å bestemme, men jeg tror nok det står i både min og mannens interesse at folk ser at det er en gutt og ikke en jente. Anonymous poster hash: c12f0...7a9 Tydeligvis er det ikke hans interesse, ellers hadde han nok passet å kjøpe blått tøy. Han blåser nok lang marsj i om han må forklare at det er en gutt til fremmede. Jeg bruker ikke rosa på gutten min heller, men om mannen min kjøper inn rosa og kler ham i det, har jeg faktisk ingen verdens ting jeg skulle sagt. Hadde vært positiv overfor mannen, lagt klærne sammen med de andre, men ikke brukt de selv.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #13 Skrevet 27. juni 2013 at folk ser at det er en gutt? Vil ungen dø om noen skulle ta feil eller? Anonymous poster hash: 9d6dc...4b4 Jeg har da aldri snakket om død og fordervelse?! Hadde du likt hvis noen antok at du var en mann? Anonymous poster hash: c12f0...7a9
soleia Skrevet 27. juni 2013 #14 Skrevet 27. juni 2013 Så koselig at han handlar inn til babyen. Det er no mest kvardagar, der de som omgår babyen veit kva kjønn han har. Eg hadde ikkje bytt inn nokon klede pappaen hadde kjøpt. (sjølv om eg skjønar litt at du har lyst)
Modesty Blaise. Skrevet 27. juni 2013 #15 Skrevet 27. juni 2013 Nå blir jeg litt nysgjerrig. Har du noen større rett enn pappaen til å bestemme hvilke klær barnet skal bruke? Selv om du ikke er helt fornøyd med rosa, då er det vel ingen grunn til at dine meninger om klær er mer riktige enn mannens...? Og en guttebaby dør ikke av å ha på litt rosa innimellom Jeg har vell ingen større rett enn han til å bestemme, men jeg tror nok det står i både min og mannens interesse at folk ser at det er en gutt og ikke en jente. Anonymous poster hash: c12f0...7a9 Igjen, hvorfor er det i deres interesse, og viktig? Går verden under om noen i et halvt minutt tror gutten er ei jente? Det er tross alt bare klær, og det at mannen din har hatt lyst til å kjøpe akkurat de tingene fordi han syns de var fine er vel viktigere enn hva andre måtte tro
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #16 Skrevet 27. juni 2013 min eldste (7) er veldig glad i rødt! favorittfargen hans! Jeg hadde også rød vogn til ham. Og ja, det har hendt at folk automatisk har trodd at han var jente. (da han var baby) - og det samme har skjedd med minstemann som har arvet vogna. Trangsynt av folk mener nå jeg, å automatisk gå ut i fra at barnet er jente dersom det er rødt involvert. Har litt mer forståelse når det gjelder rosa. jeg ville ikke byttet, men kanskje bare spurt hvorfor han kjøpte rosa? Sånn av ren nysgjerrighet bare. Anonymous poster hash: 5e5c6...3b9
magica fra tryll Skrevet 27. juni 2013 #18 Skrevet 27. juni 2013 Kommunikasjon er alltid kjekt. Jeg hadde spurt mannen min,jeg. Vi kan nemlig snakke om alt uten at noen blir fornærma.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #19 Skrevet 27. juni 2013 at folk ser at det er en gutt? Vil ungen dø om noen skulle ta feil eller? Anonymous poster hash: 9d6dc...4b4 Jeg har da aldri snakket om død og fordervelse?! Hadde du likt hvis noen antok at du var en mann? Anonymous poster hash: c12f0...7a9 Herregud verdens mest usaklige sammenlikning. Bruk hodet nå da. Anonymous poster hash: 9d6dc...4b4
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #20 Skrevet 27. juni 2013 Hvis mannen ikke har bidratt så mye til nå hadde jeg i alle fall vært forsiktig med å tråkke på avgjørelsene hans ved å gjøre noe som så tydelig sier at det han gjør er feil. Du kan risikere at han ikke tør prøve å gjøre noe selv igjen, og det kan bli slitsomt og trist for deg. Det er kanskje vanskelig å spørre om hvorfor han valgte de fargene uten å virke nedlatende, men det bør være lov å lure. Jeg hadde vært nysgjerrig og ønsket svar på hvorfor, men generelt synes jeg det er viktig å la fedre være fedre på sin måte uten å henge over og se etter om de gjør det riktig. Da kan de også få glede av babyen, og det får også mor mye igjen for. For å svare på spørsmålet ditt om han kommer til å merke det vil jeg si at det kommer an på hva han la i det da han valgte klær. Anonymous poster hash: 366ae...82c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #21 Skrevet 27. juni 2013 so fucking what!?! jeg synes du fremstår som utakknemlig og sytete. og ja, det er direkte frekt å skifte ut det han har kjøpt i smug. dessuten var rosa ansett som en guttefarge frem til rundt 1920-tallet. Anonymous poster hash: d24b2...83e
☆☆☆ Skrevet 27. juni 2013 #22 Skrevet 27. juni 2013 Kan eigentleg ikkje skjønne kven det skulle skade om nokon fant på å tru det er ei jente innimellom, det er leeenge til barnet utviklar bevisstleik rundt eget kjønn. Eg har vore nøye på at dei dyrare tinga som vinterdress o.l. skal ha kjønnsnøytrale fargar mtp arving, mannen berre trekk på skuldrane når eg funderar på om ein evt lillebror kan arve. "Klart han kan" er alltid svaret. Og det er vel han som har rett..
Monajenten Skrevet 27. juni 2013 #23 Skrevet 27. juni 2013 (endret) Nå blir jeg litt nysgjerrig. Har du noen større rett enn pappaen til å bestemme hvilke klær barnet skal bruke? Selv om du ikke er helt fornøyd med rosa, då er det vel ingen grunn til at dine meninger om klær er mer riktige enn mannens...? Og en guttebaby dør ikke av å ha på litt rosa innimellom Jeg har vell ingen større rett enn han til å bestemme, men jeg tror nok det står i både min og mannens interesse at folk ser at det er en gutt og ikke en jente. Anonymous poster hash: c12f0...7a9 Vel, jeg har erfart at det spiller meget liten rolle hvilke farger man bruker i forhold til hva folk tror ang kjønn. Jeg gikk og trillet på gutten min her om dagen, han var akkurat da kledd i blått fra topp til tå, typiske "gutteklær", og hadde blått teppe. Likevel kom det en søt gammel dame og fortalte meg hvor nydelig jente jeg hadde og hvor mye jeg måtte kose meg Jeg sa ikke noe til henne jeg, syns bare det var kjempekoselig at en ukjent dame viste interesse Jeg hadde ikke byttet klærne, la mannen bestemme også, så kan du heller la være å kle babyen i akkurat de klærne for det tar sikker mannen seg av likevel Endret 27. juni 2013 av Monajenten
Bananahammock Skrevet 27. juni 2013 #24 Skrevet 27. juni 2013 Du får kjøpe navneskilt til barnevognen da, og passe på å gi sønnen et skikkelig guttete navn. Stein-Roger f.eks. Så er det umulig å ta feil.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #25 Skrevet 27. juni 2013 Hihi, min sønn hadde lynglilla, sånn ordnetlig "jentelilla" lue når han var liten, og flere gamle tanter sa "åååh, se så søt jente!" Når jeg korrigerte og sa at han var gutt, men hadde arvet lue fra kusina, så ble de helt henført! "En så nydelig gutt da, med de vakre øyevippene og så nydelig ansikt, som ei dokke! Han blir nok jentenes helt når han blir større!" Hvorfor skulle jeg ta meg nær av at noen tror babyen min er motsatt kjønn? De er jo rimelig unisex i utseende frem til de blir skolebarn i grunn, det er jo vi som gjør de til "jenter" og "gutter" med hårlengde, klær osv. La pappa'n få kle på ungen SIN som han vil da vel Og gutter med rosa klær kan være verdens herligste kombinasjon, ihvertfall hvis baby har farger i huden og håret som passer til rosanyanser Anonymous poster hash: a7cc4...d9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå