Gå til innhold

Bekkenet etter fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med bekkenplager under graviditeten, hvordan oppførte bekkenet seg etter fødselen, og tok det lang tid før smertene forsvant og ting ble normalt igjen?

Anonymous poster hash: 8dc2c...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var invalid før fødsel, men alle smerter forsvant 1 uke etter fødsel. det var baby nr 2

Anonymous poster hash: 9ca33...002
Skrevet

Etter første fødsel hadde jeg problemer med å gå i to uker, men så ble det helt fint plutselig :-)

Etter andre fødsel ble jeg helt fin etter to tre dager, var bare øm i bekknet etter fødsel ikke vondt, og før denne fødselen var jeg veldig dårlig i bekkenet, gikk på krykker.

Anonymous poster hash: 8b056...27b
Skrevet

Nr 1: Helt fin i bekkenet etter noen dager

Nr 2 Invalid før fødsel, invalid etter fødsel, Det tok ca 1 år før jeg kunne ta en  trilletur på mer enn 30 min...Symfysen som var "angrepet".

Nr 3 Ikke så ille rammet som med nr 2. Det tok noen få uker så var bekkenet helt fint igjen.

Skrevet

Nr 2 Invalid før fødsel, invalid etter fødsel, Det tok ca 1 år før jeg kunne ta en  trilletur på mer enn 30 min...Symfysen som var "angrepet".

Nr 3 Ikke så ille rammet som med nr 2. Det tok noen få uker så var bekkenet helt fint igjen.

Å nei, ikke si slikt... er invalid og har vært det i flere måneder alt, er livredd for at det ikke skal gi seg etter fødselen :(

Anonymous poster hash: f1a53...eec

Skrevet

Å nei, ikke si slikt... er invalid og har vært det i flere måneder alt, er livredd for at det ikke skal gi seg etter fødselen :(

Anonymous poster hash: f1a53...eec

Altså jeg var jo mer mobil etter fødsel enn før fødsel. Jeg kunne gjøre lette hverdagslige ting (det kunne jeg ikke før fødsel), men med en gang jeg skulle ut å gå så sviktet alt. Krysser fingre for at du slipper unna! De aller fleste gjør det altså, selv de som har invalidiserende bekkenløsning i svangerskapet:) 

Skrevet

De forsvant aldri, og jeg fikk konstatert kronisk bekkenleddsyndrom. Men etter to års tid var det en god del bedre enn like etter svangerskapet.

Ved neste graviditet ble jeg sykmeldt for kraftige bekkenproblemer i uke ti, hadde tiltagende plager omtrent fra positiv test.

Anonymous poster hash: 25ed2...3eb
Skrevet

De forsvant aldri, og jeg fikk konstatert kronisk bekkenleddsyndrom. Men etter to års tid var det en god del bedre enn like etter svangerskapet.

Ved neste graviditet ble jeg sykmeldt for kraftige bekkenproblemer i uke ti, hadde tiltagende plager omtrent fra positiv test.

Anonymous poster hash: 25ed2...3eb

Huff til deg! :(

Anonymous poster hash: b4c71...6e3

Skrevet

Noe positivt og noe negativt her altså.. er så spent på hvordan det blir etter fødsel. Bare noen uker igjen nå, og bekkenet har krølla seg skikkelig. Går til behandling og skal fortsette med det iallefall frem til fødsel.. redd for å fortsette med like store smerter som nå og i tillegg ha en baby.

Takk til dere som har svart.

HI

Anonymous poster hash: 8dc2c...aca

Skrevet

Slenger på en liten sånn passe positiv en:

Jeg hadde ingen plager i 1. svangerskap, men jeg fikk skikkelige plager i 2. svangerskap, og hoppet på krykker. De ble mye bedre etter fødsel, men jeg følte meg "svak" lenge. Jeg har ikke vært sterkt plaget, og jeg har ikke gjort noe forsøk på å trene meg opp. Men jeg får fremdeles etter ett år ubehag dersom jeg står oppreist for lenge eller går får langt med tung bør, men utover det så kjenner jeg ikke noe til det.

Anonymous poster hash: b4c71...6e3
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg var helt slått ut siste 3 ukene før fødsel med nr 2, klarte så vidt bevege meg innenfor husets 4 vegger.. Nå er det 1 år og (snart) 4 mnd siden, og sliter fortsatt.. Klarer ikke gå lange turer eller lignende, om jeg er på bena store deler en dag, er jeg nesten ikke funksjonell i 2-3 dager etterpå :-/

Skrevet

Fra å være skikkelig sofasliter og knapt gangbar gjennom siste svangerskap så jogger jeg nå 7 km, uten smerter eller problemer av noe slag, fire måneder etter fødsel. Smertene forsvant etter noen dager i alle tre svangerskapene, men det tok nok noen måneder før alt var helt på plass :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...