Marsipanmor Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Jeg skal bake sjokoladekake med bringbærmousse.. og trekke den med sukkerpasta... kan jeg smøre inn hele kaka med sjokoladekrem eller vil sukkerpastaen bli ødelagt da? og hvordan lykkes med sukkerpasta? forrige gang jeg lagde det så smuldret den seg fort synes jeg.. for mye melis?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Ja, men jeg ville kanskje valgt å smøre opp kaken med smørkrem (det går fint å ha sjokolade i) fremfor krem siden krem smelter og blir mykt i mye lavere temperatur enn smørkrem. Vær oppmerksom på at om du smører opp med en mørk krem vil du kunne se denne igjennom fondaten om du bruker en lys farge. Husk også på at du må dekke bringebærmoussen helt - syren i bringebærrene smelter fondanten! Anbefaler å lage MMF og holde igjen med melisen - eller å kjøpe sukkerpasta til å overtrekke med. Anonymous poster hash: 08398...79f
Mononoke Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 anbefaler at du kjøler ned smøret etter at du har smeltet det for å unngå svetting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå