Gå til innhold

Sukk!!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestandig hatt lyst til å ha flere barn, men nå vet jeg ikke om det noensinne kommer til å skje. Jeg har jo en sønn på 7 år og jeg er 30 år, jeg har ikke kjæreste så tiden renner ifra meg. Har flere svartsekker og store pappesker med klær som jeg sliter med å selge, det er så vemodig å selge de når jeg egentlig har lyst til å få flere barn. Litt trist egentlig, jeg vil ikke gjøre noe jeg kan komme til å angre på. :(

Hva ville dere gjort damer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk min første da jeg var 33 (og har fått to til etter det), så du har jo gooood tid på deg enda!

Anonymous poster hash: 9bf08...474
Skrevet

Det kommer jo helt an på om du vil få flere etter du er 30? Mange vil ikke være småbarnsforeldre når de nærmer seg 40 mens andre begynner da. Om du ikke har noe i mot bleieskifting og nattevåk i noen år fremover så har du vel god tid på deg enda:)

Anonymous poster hash: bde1f...89f
Skrevet

30 år jeg også, barn på 6 år. Jeg vil ha nr 2 og har mann men er livredd for å ikke 'takle' et barn til....

Er liksom ferdig men babyting.

SUKK :-(

Anonymous poster hash: 4e86e...66c

Skrevet

Ville ha kvitta meg med klære, dem er jo gamle nå. Også håpe det kommer en unge etterhvert ;)

Anonymous poster hash: 40ce9...22c

Skrevet

Kommer ikke til å bruke såpass gamle babyklær uansett. Ta vare på spesielle klær, og gi bort resten. Kan jo dra til Danmark og bli gravid alene?

Anonymous poster hash: 0f432...dbb
Skrevet

Gjennomsnittsalder for når norske kvinner føder sitt første barn er 28,5 år. Og når du da tenker på at mange får både 2, 3 og 4 barn så er 30 ingen alder

Anonymous poster hash: 249f1...49e
Skrevet

Jeg møtte mannen min da jeg var 33. Og fikk nr 2 da jeg var 37. Så synes ikke du skal stresse sånn. :-)

Mye kan skje på noen år...

Skrevet

siden du bare er 30 har du da noen år på å finne noen , komme i et stabilt forhold og så tenke på et barn til.....

Toget er ikke gått ennå

Jeg er 35 og hadde gitt opp håpet på å få et barn til siden jeg har vært singel i 5 år nå, men så plutselig fikk jeg meg kjæreste som er en flott pappa og stefar og er vi fortsatt sammen og alt er på stell om et år så kommer vi til å bli prøvere å se om det blir en til på oss. Og da kommer vi til å gi det en og et halvt år er det ikke barn på vei da så velger vi bort å få flere. (han er noen år eldre en meg og vi vil ikke bli for gamle før barnet er på vei heller.

Men jeg ser jo at nå som jeg har vært borti en dårlig far har jeg lagt kravslista på hvordan en mann i mitt liv skal være veldig høyt. Mye derfor jeg har vært alene i så mange år til jeg møtte en som faktisk har hatt hovedomsorgen for sitt barn hele veien og derfor har et helt annet forhold til det ansvaret det er å ha barn, å drive et hjem og hva som faktisk kreves. Noe som mange som bare har helge samvær ikke helt forstår. 

Også har han jo det at han er kjekk og god og alt det andre da, men jeg har vært datet andre som har de kvalitetene men som rett og slett ikke forsto dette med barn selv om noen av de hadde barn.  

men nå rota jeg meg bort her :)

Poenget var, du trenger ikke gi opp håpet. Men i forhold til klærne så tenker jeg at siden barnet ditt nå er 7 år vil aldersforkjellen om du så ble gravid i kveld så vil du nok likevel ønske å kjøpe en del ting nytt. Plukke deg ut noen klesplagg som er litt spesielle for deg og kvitt deg med resten.

Mine barn har en eske med noen klesplagg og småleker fra de var 0-2 år, resten har jeg gitt bort. Disse tingene er ikke beholdt for at et fremtidig barn skal få bruke det men fordi de selv skal få det når de blir voksene, hyggelige minner fra deres babytid.

Jeg har kvittet meg med alt utstyr og klær etterhvert. Jeg tenker at det vi vil trenge om det kommer et barn til kan vi skaffe nytt eller brukt eventuelt arve fra noen som har fått barn i nyere tid. For moten forandrer seg mye på en 5-10 år. Kun hjemmestrikket tøy har jeg holdt fast ved

Anonymous poster hash: 826ef...648
Skrevet

Tusen takk for mange gode svar folkens, det var god trøst. :) Får vel ta vare på det som er spesiellt og tidløst da, så selge resten. :) Så får vi se om mr. perfect plutselig dukker opp senere. ;)

Hva med yttertøy da folkens? Jeg har mye merke-yttertøy da det er i yttertøy jeg har satset på kvalitet og merke fronten. Bør jeg kvitte meg med det også?

Skrevet

Samme her! Vi er like gamle og har barn på samme alder. Men forskjellen her er at jeg har mann da :S

Synes også det er vemodig å gi bort/selge ting, men nå skal lillesøsteren min få barn, så da er greit å gi bort :)

Føler meg overhodet ikke ferdig med barn..

Anonymous poster hash: 5f1de...e85

Skrevet

Jeg ville ikke kvittet meg med dyrt yttertøy, så lenge det er helt og funksjonelt enda. Du får jo bare en brøkdel igjen for det. Regner med yttertøyet er helt greit utseendemessig?

Men ser nå, etter at nr fire kommer, at det i grunn er svært lite av babyklærne som blir brukt om igjen, annet enn de helst spesielle tingene, så kan like gjerne kvitte seg med mye av det som ikke er spesielt. Så kan du med god samvittighet gå på litt shopping når den tid evt kommer også :)

Lykke til, du har ikke dårlig tid enda :)

Anonymous poster hash: f4d49...db3
Skrevet

Min venninde på 39 år fikk nylig en liten baby.

Hun har i tillegg en 13 årig. Barna har ikke samme far.

Du er kun 30 år så du har tid til å finne en ny Mr. Right og få flere babyer :D

Anonymous poster hash: 8a33e...dea
Skrevet

Jeg ville ikke kvittet meg med dyrt yttertøy, så lenge det er helt og funksjonelt enda. Du får jo bare en brøkdel igjen for det. Regner med yttertøyet er helt greit utseendemessig?

Men ser nå, etter at nr fire kommer, at det i grunn er svært lite av babyklærne som blir brukt om igjen, annet enn de helst spesielle tingene, så kan like gjerne kvitte seg med mye av det som ikke er spesielt. Så kan du med god samvittighet gå på litt shopping når den tid evt kommer også :)

Lykke til, du har ikke dårlig tid enda :)

Anonymous poster hash: f4d49...db3

Ja, nesten alle jakker ser nesten ubrukt ut, jeg har dilla på jakker til lillegutt så har kjøpt noen av de opp igjennom. Underdelene flest ser man at er brukt, men de er ikke ødelagte. :)

Skrevet

30 år er ingen alder :)

Anonymous poster hash: e22be...644
Skrevet

Jeg ble alene med førstemann da jeg var 30, hun var fire før jeg var i et etablert forhold og seks før hun fikk en lillebror. Jeg ser at selv om babytøy er nokså tidløst, så er det forsvinnende lite som ser like fint ut som jeg syntes det var sist. Har brukt utedresser, regntøy og jakker på nytt og bittelitt av de vanlige klærne.

Ville altså kvittet meg med en del, også med sorgen over at toget går fra deg. Det trenger det ikke å gjøre. Det går alltids et tog vet du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...