Gå til innhold

Pappaperm, hjelp!!!!


camillla

Anbefalte innlegg

Jeg skal studere 100% og jobbe i barnehage som tilkallingsvikar ved siden.

Far jobber i 100%.

Vi vil prøve å planlegge å få et barn neste sommer, men når skolen starter opp i august vil jeg fortsette å studere. Det er et heltidsstudie, men er samlingsbasert. Jeg vet at far kan ta hele permisjonen, men kan han velge å ta det gradert? At han feks. Tar pemisjon di ukene jeg har skole og praksis, og jobber de andre dagene...og det som er igjen etter det året kan han feks ta en eller to dager i uka pappaperm, og jobbe de andre dagene til han har brukt opp permisjonsukene? Jeg tenkte siden mitt studie er ganske mye hjemmestudie kan jeg være hjemme selv med babyen, og pappan være på jobb. Eller er det slik at han må ta hele permisjonen med en gang? Jeg skal ikke ha noe permisjon, forr da har ikke far rett til noe som helst perm.

 

Huff dette ble så innviklet, håper noen skjønner hva jeg mener.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir skolen din + jobben 100% stilling?

Høres ikke slik ut.



Anonymous poster hash: c73cf...fa1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner kva du meiner! Dette trur eg går fint! Var sjølv 100% student med samlinger. Hos oss var det uaktuelt for pappaen å overta permisjonen ettersom eg hadde hatt deltidsstilling og opparbeida meg rett på permisjonspengar sjølv (begge to kan ikkje få parmisjonspengar samtidig). Studiet gjekk fint, var slitsomt, men det gjekk greitt. Pappaen tok ut litt ferie innimellom for å hjelpe til. Då praksisen min starta, avvikla eg ferie slik at han kunne ta pappaperm........ Anbefaler deg å ta ein prat med NAV- trur også du har rett på eingongsstønad, sidan du ikkje tek ut permisjonspengar/permisjon!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjonen kan avviklast fram til barnet fyller 3 år, så du treng ikkje ta den med ein gong! Her har pappaen tatt siste 6 vekene fordelt på ein dag i veka etter at snuppa vår fyllte 1.5 år. Men her må ein kome til einigheit med arbeidsgjevar også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...