Gå til innhold

Tips til nykjøpt hus.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke om hvordan overskrift jeg skulle lage så da ble det denne. Ja, saken er den at jeg og min mann har kjøpt enebolig, som har 2 etasjer. Den er på 153kvm, har 2 bad, vaskerom, 3 soverom nede og stue. I andre etasje er det kjøkken, et bad, et soverom og stor stue. Vi har kjøpt tomta, og fikk beskjed at vi kan forandre hva vi vil. Altså oppgradere kjøkken, oppgradere badet og sånne ting. Vi har alltid hatt lyst å hatt kjøkken hvor både komfyr og mikro er innebygd i en høyskap, mens platetoppen er et annet sted. Vi har lyst på ei lita benk midt på kjøkkenet hvor platetoppen står og vifte som ser ut som rør, om dere skjønner. Hva er deres tanker om det? På badet, ville dere hatt boblebad i ene badet eller dusj i begge? Hva slags fliser på gulvet og veggen? Jeg trenger litt innspill, fordi jeg aldri har eid hus og vil ikke gjøre feil, ser oss bo der i mange, mange år. Håper at dere vil komme med litt innspill til meg.

 

Anonymous poster hash: 9f048...ad2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere forandre planløsningen også? Det er vanskelig å svare på kjøkken spm uten å se planløsningen...

 

Men om jeg skulle bygd nytt hus ville jeg hattehylle soverommene i samme etasje så lenge jeg har små barn. Jeg ville hatt dusj på begge bad (med tanke på at barna en gang blir tenåringer, og badekar på det ene badet i tillegg.

 

Ovn og micro i høyskap er supert:) kjøkkenøy er fint så samt det ikke går utover spiseplassen. Jeg ville valgt stort spisebord/spiseplassen fremfor kjøkkenøy. Kjøleskap bør stå forholdsvis nærme platetoppen. Jeg ville også sett på muligheten om å få en matbod/bøttekott i øverste etasje. Man trenger alltod lagringsplass:)

 

Jeg ville også muligens ofret noe av et annet rom for å få en stor entre, gjerne med skyvedørsgarderobe.

Skrevet

Kan dere forandre planløsningen også? Det er vanskelig å svare på kjøkken spm uten å se planløsningen...

 

Men om jeg skulle bygd nytt hus ville jeg hattehylle soverommene i samme etasje så lenge jeg har små barn. Jeg ville hatt dusj på begge bad (med tanke på at barna en gang blir tenåringer, og badekar på det ene badet i tillegg.

 

Ovn og micro i høyskap er supert:) kjøkkenøy er fint så samt det ikke går utover spiseplassen. Jeg ville valgt stort spisebord/spiseplassen fremfor kjøkkenøy. Kjøleskap bør stå forholdsvis nærme platetoppen. Jeg ville også sett på muligheten om å få en matbod/bøttekott i øverste etasje. Man trenger alltod lagringsplass:)

 

Jeg ville også muligens ofret noe av et annet rom for å få en stor entre, gjerne med skyvedørsgarderobe.

Kjøkkenet er stort, du kan til og med ha spisebord, men det vil jeg ikke, vil ha kun kjøkken. Stua er så stor, at der kommer jeg til å ha stort massivt spisebord. Det er bod i første etasje og det ene soverommet har jeg tenkt å bruke som walk in closet. Så du ville hatt badekar og dusj i tillegg, på det ene badet? Tusen takk for så gode tips:)

 

Anonymous poster hash: 9f048...ad2

Skrevet

 

Kan dere forandre planløsningen også? Det er vanskelig å svare på kjøkken spm uten å se planløsningen...

 

Men om jeg skulle bygd nytt hus ville jeg hattehylle soverommene i samme etasje så lenge jeg har små barn. Jeg ville hatt dusj på begge bad (med tanke på at barna en gang blir tenåringer, og badekar på det ene badet i tillegg.

 

Ovn og micro i høyskap er supert:) kjøkkenøy er fint så samt det ikke går utover spiseplassen. Jeg ville valgt stort spisebord/spiseplassen fremfor kjøkkenøy. Kjøleskap bør stå forholdsvis nærme platetoppen. Jeg ville også sett på muligheten om å få en matbod/bøttekott i øverste etasje. Man trenger alltod lagringsplass:)

 

Jeg ville også muligens ofret noe av et annet rom for å få en stor entre, gjerne med skyvedørsgarderobe.

Kjøkkenet er stort, du kan til og med ha spisebord, men det vil jeg ikke, vil ha kun kjøkken. Stua er så stor, at der kommer jeg til å ha stort massivt spisebord. Det er bod i første etasje og det ene soverommet har jeg tenkt å bruke som walk in closet. Så du ville hatt badekar og dusj i tillegg, på det ene badet? Tusen takk for så gode tips:)

 

Anonymous poster hash: 9f048...ad2

Hattehylle= hatt alle:)

Med tanke på barna ville jeg hatt badekar og dusj på det ene badet, og med tanke på at de en gang blir større ville jeg også satt inn en dusj på det andre badet. Det er også greit mtp overnattingsgjester. Vi har to bad; ett med hjørnekar og dusj, ett med bare dusj, og i tillegg har vi en do tilknytte vaskerommet, og alt blir brukt:)

 

Ja, vaskerom er en annen ting jeg absolutt måtte hatt dersom jeg skulle bygd hus. Vaskerom, stor entre, stor spiseplass, matbod, dype vinduskarmer og to dusjer/bad er ting jeg absolutt ville prioritert høyt. Peis og sånn er ikke så viktig for meg så lenge jeg har varmepumpe.

 

Resten kommer jo an på hvor gamle barna er og hvor mange man har. Her hadde det ikke funket særlig bra med soverommene i to etasjer da alle barna fremdeles er mye våkne om nettene.

Skrevet

Dusj er det ene badet og både dusj og badekar på det andre. Det har vi og det er utrolig praktisk.

På kjøkkenet burde du ha så mye skuffer som mulig. Istedenfor skap. Da blir alt mye mer oversiktlig.

Tenk på plassering av kjøleskap, komfyr, vask i forhold til hverandre. Sånn at det blir enklest mulig. Prioriter også lange flater med benkeplate, istedenfor at det blir veldig oppstykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...