minion Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Hadde forberedt oss på gutt vi da. Både jeg og gynekologen så en penis i uke 13. Dette var et veldig tydelig bilde og godt apparat. Absolutt alle som ser meg mener jeg bærer på en gutt. En veldig utydelig ultralydundersøkelse på Ullevål, viste det jordmoren mente så ut som kjønnslepper. Nå er jeg enda mer forvirra enn før. Når det er sagt satt fosteret med beina i kors, men hun var 99 % sikker sa hun. Kan hun ta feil?
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Det er ingen som vet 100% hva som kommer før baby er ute...
rasekatten Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Når dem sier jente kan det være gutt og. Ta en ul som du betaler selv, så kanskje du får se bedre da
_Suprise:) Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Hei:) et lite tips er da å bestille en 3D ul, så stole på det de sier der. Der kan de vist se fargekoder på innholdet i pungen, som har væske. Har den ikke væske er det ergo ingen gutt der:) vi fikk beskjed om jente på OUL, men det kom ut en gutt Min venninne som da hadde fått samme beskjed på samme sykehus tok da 3D ettersom hun var halvveis i SV, da viste det seg at det også var gutt der! Så denne gangen skal iallefall ikke vi stole på OUL:)
plipp Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Noen somhar vært på 3D-UL i Oslo og vet hva det koster?
TwinkleStar Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Lysaker ultralydklinikk sjekket vi opp den gang vi skulle og lå vel på 1200 generelt over hos de fleste Er vel anbefalt fra uke 24-28(?). Vi var i Tønsberg på kvinnedoktoren i uke 25 og ble superfornøyd!!!! 1200 betalte vi der , vel verdt det!!
cdc87 Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Hei:) et lite tips er da å bestille en 3D ul, så stole på det de sier der. Der kan de vist se fargekoder på innholdet i pungen, som har væske. Har den ikke væske er det ergo ingen gutt der:) vi fikk beskjed om jente på OUL, men det kom ut en gutt Min venninne som da hadde fått samme beskjed på samme sykehus tok da 3D ettersom hun var halvveis i SV, da viste det seg at det også var gutt der! Så denne gangen skal iallefall ikke vi stole på OUL:) ånei, ikke gjør meg bekymra... har alt kjøpt en del rosa/jentete for stolte greit på UL i uke 13 får krysse fingra da!
mams87 Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 Nå er jeg ganske nervøs...men jeg var på ultralyd i uken 18. har kjøpt alt av klær allerede (i str 56 og 62).
TwinkleStar Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 Hvis man får konstantert gutt i magen hadde jeg stolt 99% på det, men jente derimot Der har jeg hørt om mange bommer... Vi venter gutt og har sett "utstyret" hans to ganger på Ul i uke 18 og 25, ingen var i tvil om hva det var!! Men jentebabyer kan være litt misvisende desverre
hønemor0408 Skrevet 27. juni 2013 #11 Skrevet 27. juni 2013 Jeg har fått bekreftet at det er jente i magen av to gynekologer nå. jeg har ikke turt slippe nyheten før jeg fikk det bekreftet det en gang til og jeg føler meg ganske trygg på at det er jente hu lå regelrett og skreva for oss på begge UL så jeg føler meg ganske trygg på det alle andre jeg kjenner som har fått jente har også fått det bekreftet på UL så jeg tror ikke det er så vanlig at de tar feil.
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. juni 2013 #12 Skrevet 27. juni 2013 i uke 13 er det veldig usikkert da begge kjønn har "tut" ennå på det stadiet. Ville stolt mer på ultralyd i uke 17. Men når den var av dårlig kvalitet og babyen krysset beina så er det neimen ikke godt å vite hva man skal tro. Da får dere enten gutt, eller jente! Ingen annen råd enn å a: vente og se eller b: bestille privat ultralyd for å se nøyere.
minion Skrevet 27. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 27. juni 2013 Hadde kvaliteten på ultralydundersøkelse vært bra, hadde jeg så klart stolt på jordmora, men, om jeg hadde fått lagt til et bildet her så kunne alle sett at kvaliteten var helt forferdelig! Jeg så absolutt ingen kjønnslepper eller tut for å være ærlig. Ble veldig, veldig skuffet over Ullevål sykehus.
hønemor0408 Skrevet 27. juni 2013 #14 Skrevet 27. juni 2013 Hvis du veldig gjerne ønsker å vite kjønnet så syns jeg du skal bestille deg en privat time jeg ul er mye bedre privat enn på sykehuset. jeg ser stor forskjell fra å være på privat og offentlig.
☆☆☆ Skrevet 27. juni 2013 #15 Skrevet 27. juni 2013 Utstyret er oftast vel så bra på sjukehuset, men det blir ikkje lagt vekt på å finne kjønn med mindre det er medisinsk relevant. Det blir heller ikkje brukt tid på å få fine bilete. På 3D-bileta våre ligg babyen med hendene foran ansiktet diverre, men slik er det. Eg har ikkje vondt å seie hverken om kvaliteten til utstyret eller jobben jordmora gjorde. Vi fekk bekrefta frisk baby så langt det let seg undersøke (sjølvsagt mykje ein ikkje kan sjå på UL) og fekk fastsett termin. Altså alt det ultralyden skal. I tillegg leitte ho litt så vi fekk sjå kjønnsorgan sida ho hadde tid til det, ser ut til at vi får jente. Men 100% sikker blir vi først etter fødselen.
Skyen Skrevet 27. juni 2013 #16 Skrevet 27. juni 2013 Det er ingen som vet 100% hva som kommer før baby er ute... Jo med 3D-ultralyd, så lenge ingenting er i veien. Ei jeg snakket med i dag var på det (husker ikke i hvilken uke men det var etter uke 26) og de så tydelig en penis og testikler. Det var umulig å ta feil. De hadde jo sett at det manglet om det var ei jente og isteden sett kjønnslepper. TS, du kan jo prøve 3D-ultralyd, og håpe at ingenting er i veien for underlivet. Jeg har blitt fortalt at det må taes mellom uke 26 og 30, noen sier 24 og 30.
_Suprise:) Skrevet 28. juni 2013 #17 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har fått bekreftet at det er jente i magen av to gynekologer nå. jeg har ikke turt slippe nyheten før jeg fikk det bekreftet det en gang til og jeg føler meg ganske trygg på at det er jente hu lå regelrett og skreva for oss på begge UL så jeg føler meg ganske trygg på det alle andre jeg kjenner som har fått jente har også fått det bekreftet på UL så jeg tror ikke det er så vanlig at de tar feil. Det var iallefall ikke så uvanlig at de tok feil det året jeg fødte i allefall, jeg fikk vite når ungen var født at det var den 5 "feilen" de hadde tatt på UL på kort tid. Så kan man regne med venninna mi som da ble den 6:P Vi kommer iallefall ikke til å stole på hva de sier på UL denne gangen:)
Fae Skrevet 28. juni 2013 #18 Skrevet 28. juni 2013 En penis er ikke nødvendigvis en penis. Jenters klitoris og gutters penis kan være relativt like frem til uke 17-20, ifølge legen min. Da jeg var på ultralyd fikk jeg bekreftet gutt. Så ikke noen penis, men så to testikler som er det eneste sikre som skiller gutt og jente ;-)
MillaLilla Skrevet 29. juni 2013 #19 Skrevet 29. juni 2013 Jeg tror uke 13 er i tidligste laget for å prøve å se kjønn. Kjønnsorganene er jo like ganske lenge, så det kan ta tid før forskjellene mellom de to er tydelige nok til å fastslå ut fra ultralyd, så vidt jeg skjønner. Jeg synes denne videoen har vært fin å se for å forstå hvorfor det er slik: http://www.babycenter.com/2_inside-pregnancy-girl-or-boy_10313041.bc
Dailis Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Jeg var på privatul i uke 16, der sa hun at de så det med sikkerhet fra uke 14. Hun skal visstnok aldri ha tatt feil. Hun har hatt rett med meg fire ganger før. Nå var det helt sikkert gutt. Så ligger en pen bunke lyseblå klær og venter her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå