Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Her hvor jeg bor må man sende jobbsøkerlogg hver tredje uke, med minst 21 søknader sendt, de i nav vil se at du faktisk søker jobb, og så må man gå på jobbsøkerkurs og en gang i måneden må man ha en samtale med veilederen også. Hvis du hopper over noen av disse tingene får du en karantene for en viss periode, dvs at man ikke får dagpenger da. Dette er i en kommune i Akershus Anonymous poster hash: 5cfb0...367
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Mottar du dagpenger? Anonymous poster hash: b192e...93e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Hva mener du? Synes du det er for mye påkrevd av NAV? Synes det er bra!! Du mottar faktisk penger og da bør det settes krav at du AKTIVT ønsker å finne deg jobb. Anonymous poster hash: 16431...0c2
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Jeg holder til i Finnmark. Er "naver" i form av at jeg mottar overgangsstønad mens jeg gjør meg ferdig med studier. Anonymous poster hash: f928d...e84
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Hva mener du? Synes du det er for mye påkrevd av NAV? Synes det er bra!! Du mottar faktisk penger og da bør det settes krav at du AKTIVT ønsker å finne deg jobb.Anonymous poster hash: 16431...0c2 Jeg syns det er flott, jeg har mottat dagpenger i 10mnd nå og har endelig fått jobb :-) Hi Anonymous poster hash: 5cfb0...367
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Men har lest en del her inne om de som mottar dagpenger og det eneste e må gjøre er å sende meldekort hver 14 dag. Hvis alle nav kontorer hadde vært så strenge som mitt, så hadde det kanskje vært mindre utnyttelse av systemet Hi Anonymous poster hash: 5cfb0...367
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Men har lest en del her inne om de som mottar dagpenger og det eneste e må gjøre er å sende meldekort hver 14 dag. Hvis alle nav kontorer hadde vært så strenge som mitt, så hadde det kanskje vært mindre utnyttelse av systemet Hi Anonymous poster hash: 5cfb0...367 Jeg bor i Oslo, og måtte kun sende dagkort hver 14. dag. Anonymous poster hash: bf987...fb8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Nå er ikke jeg "naver", men jeg lurer på hvor jeg skulle ha funnet så mange jobber å søke på hvis jeg var det. Tviler på jeg hadde funnet det her i fylket i allefall. Men tror ikke de opererer på den måten her heller da. Anonymous poster hash: 31fe2...8e3
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 Nå er ikke jeg "naver", men jeg lurer på hvor jeg skulle ha funnet så mange jobber å søke på hvis jeg var det. Tviler på jeg hadde funnet det her i fylket i allefall. Men tror ikke de opererer på den måten her heller da. Anonymous poster hash: 31fe2...8e3 Jeg fikk ingen av de jobbene jeg søkte på, og fikk ikke mye hjelp av nav heller. Hi Anonymous poster hash: 5cfb0...367
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 Bor i Ringsaker vi, samboeren gikk på AAP frem til 1 mnd siden da var han av og på i systemet i 4 år først, fikk kun midlertidlig vikariat.. Han sendte meldekort hver 14 dag, sendte inn arbeidssøkings rapport hver mnd, men ingen krav om minst 21 søknader, men måtte ha et viss antall, siden NAV sendte han utskrift fra jobbutlysninger som passet hans ønsker (måtte søke de jobbene, og gjerne noen utenom) Deltok på jobbsøkerkurs hver 6 mnd, og hadde samtale hver mnd.. Selv mottar jeg ikke annet enn sosialstønad de mnd vi trenger det, ellers har jeg kun barnetrygd, kontantstøtte og hjelp med husleie... Jeg sender inn meldekort hver 14 dag, startet når jenta vår ble 1 år, etter det har jeg vært på 1 samtale, skal i samtale igjen i morgen, må søke minst 2 50% stilinger pr mnd.. De er litt roligere med meg, da jeg går hjemme med yngste enda, hun har ikke bhg plass før 5 aug, og eldste har kun 50% plass frem til samme dato. Vi har ikke økonomi til å sette noen av de hos dagmamma, og svigermor kan kun ha jenta de dagene storebror er i bhg. Men fra august av, vil jeg få samme kjøret som samboeren hadde, siden ungene har bhg da.. Håper på å komme meg fort ut i jobb da, før legen maser mer om uføretrygd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå