Gå til innhold

Er dette normalt eller strengt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på besøk hos en kompis av min mann. Strøkent hus, strøken kortklipt plen og ellers skifergulv over hele eiendommen. Ikke et rusk å se. Ingen kjeledyr. Sola skinte..

Og barna får ikke løpe barfot. Faren ble rasende om de gikk ute uten sko. Og enda mer rasende om de hadde glemt å bruke sko og løp inn barfot da faren sa de var møkkete. Beina var helt reine??

Og så fikk en dropseske. Og den måtte spises med kjøkkenbordet?

Barna er 4 og 7 år.

Anonymous poster hash: 29e21...b83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres strengt ut spør du meg, og litt merkelig :P

Skrevet

Jeg synes det var litt i overkant strengt. En far med angst for rot og bakterier kanskje? 

Husker fremdeles godt hjemmet til en venn da jeg var liten, der mor gikk å vasket dag ut og dag inn. Utrolig slitsomt å være på besøk der. Moren hadde de merkeligste regler. F,eks var kjeks, chips og knekkebrød strengt forbudt. Hårbørsting skulle helst foregå ute på trappa/terrassen osv

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Han må ha en diagnose. Ring barnevernet.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Huff da... Det der syns jeg virket ikke bare litt i overkant, men ganske langt i overkant.

Er så glad jeg bor i et hjem der det slett ikke er strøkent hver dag, men som er rent nok til å være hygienisk og et hjem der unger flyr ut og inn stort sett som de vil. 

Skrevet

Glad eg ikkje har slike fobiar.  Nyklipt plengras under bare føter kan bli ganske irriterande innandørs, men ein kan jo evt passe på å børste av når ein spring inn.

Skrevet

Huff, det må være slitsomt å være han!

Skrevet

Mine får heller ikke lov og løpe ute uten sko for så og løpe inn uten og vaske seg under føttene... Evt ta på sokker inne. Man går jo ikke rundt i skoene inne?? Man blir jo møkkete under beina av og gå ute....

Anonymous poster hash: 793c4...faa
Skrevet

På sommeren går vi gjerne barfot både ute og inne om en annen. Vi har asfalt, belegningsten, heller eller gress der vi går. Ellers der det bare er grus må de bruke sko. Det blir faktisk skitne gulv ganske snart, men det er det verdt. Syns vennene dine var litt vel strenge, men jeg forstår dem også. Vi har forskjellige ting vi syns er viktig.

Skrevet

Her får småbarna heller ikke spise snop i sofaen og rundt i huset - med unntak av på tv-stua.. synes ikke det er noe problem

Anonymous poster hash: a704a...244

Skrevet

Skjønner ikke at de ikke kan få løpe barfot ute, men at de må sørge for rene føtter (da mener jeg bare stoppe ved døren og tørke av dem) før de så løper inn igjen er da greit? Og her i huset er det heller ikke lov å spise andre steder enn ved spisebordet. Drops klistret i sofa og gardiner er ikke sjarmerendes. 

Anonymous poster hash: 729bd...5af
Skrevet

Jeg synes ikke reglene i seg selv høres så strenge ut, men det høres ikke noe hyggelig ut at far var sint - det betyr vel bare at han ikke greide å håndheve dem og følte han mistet kontroll og ble provosert og irritert av at han ikne ble respektert som forelder og regelgiver, istedetfor å greie å se at barna helt sikkert trengte tettere oppfølging for å klare å følge reglene. Sinte foreldre er sjelden koselig ;)

Anonymous poster hash: a704a...244

Skrevet

Det må da være mye mer slitsomt for far å løpe etter barna og passe på hver minste ting, enn å sveipe over gulvet etter behov? Nei, her går vi ut og inn nå på sommeren, så får vi heller støvsuge/vaske litt oftere. :)

Skrevet

Må være slitsomt å ha så STØV på hjernen. Stakkars barn! Liker det selv ryddig å pent, men det finnes greser. Unger er unger det finnes støvsuger og vaskekost!!

Anonymous poster hash: 1121b...c12
Skrevet

Hadde en gang en nabo som var slik og herregud som han styrte og kjeftet på de ungene.

Han var til og med så "galen" at han ryddet på min gårdsplass. Han satte bort sparken så han slapp og se på den, han kostet på plattingen min for han orket ikke å se på sanda og han kastet noen blomsterkasser som jeg skulle gi bort.

Når han satt på sin veranda skulle utsikten være pen og det måtte jeg bare forholde meg til. Rot måtte ikke forekomme.

Skal sies at jeg er ikke et rotehode altså, men litt leker, sykler og spark, sand og blomster blir det når man bor og lever i, og utenfor, et hus.

Anonymous poster hash: 4934b...ea4
Skrevet

Stakkars barn :(

Anonymous poster hash: edd0c...efd
Skrevet

Her er det heller ikke lov å spise andre steder enn ved spisebordet, med unntak av fredagspizzaen som inntas foran en film (men da bruker vi et lite bord og stol for gutten, så han ikke spiser på sofaen). Er ganske streng på alt som handler om mat og bordmanerer.

Men hos oss er det bare mannen som er fan av sko, både jeg og gutten går barfot ute og inne helt fra det er pluss grader. Klarer ikke å hisse meg opp over noe jeg selv synes er kjempe gøy!

Anonymous poster hash: bb2ac...407

Gjest sussie77
Skrevet

Det syntes jeg hørtes veldig strengt ut.

Skrevet

Jeg syns jeg er nøye, men i følge denne faren føler jeg meg ikke så ille likevel. Mune får gå barfot ute, men ber de om å børste av beina før de går inn. Liker å ha det rent og ryddig, men ikke sterilt, og det er lov å leke og rote så lenge det blir ryddet opp når de er ferdig.

Og de hadde ikke behøvd å sitte ved kjøkkenbordet for å spise drops.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...