Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Skal til Tyrkia når jeg er 7-8 uker på vei og lurer på hva jeg kan spise av mat og ikke.. Noen som har erfaring? Anonymous poster hash: 37c99...ac7
DaTuMa Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Dropp kylling ognegg som ikke er gjennomstekt. Skyll grønnsakermog frukt
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 Ok, så jeg kan spise gjennomstekt biff og stekte grønnsaker :-) hva med is? Takk for svar :-) Anonymous poster hash: 37c99...ac7
DaTuMa Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Ja. Jeg var i egypt i april og spiste alt jeg pleier å spise. Eneste jeg gjorde anderledes var å ha alt kjøtt gjennomstekt og droppet bløtkokt egg til frokosten. Mener du isbiter eller is på pinne? Jeg spiste isbiter også, vet ikke om de var laget av flaskevann eller ikke. De anbefaler jo ofte ikke å spise isbiter av springvann. Ville ikke spist softis.
Trultemor85 Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Var nettop på Kypros. 20 uker var jeg da. Bestilte som regel pizza, varme pasta retter, gjennomstekt biff med varme grønnsaker osv osv unngikk kjøttpålegg,fløte/krem is og kalde salater osv bare
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Man reiser ikke til slike land når man er gravid. Man holder seg i Skandinavia. Alt annet er uansvarlig! Anonymous poster hash: d1cca...266
Trultemor85 Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 KOS DEG på tur Man kan bli matforgiftet her i landet også.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Man reiser ikke til slike land når man er gravid. Man holder seg i Skandinavia. Alt annet er uansvarlig! Anonymous poster hash: d1cca...266 Dummeste jeg har hørt! Finnes flere land som er tryggere i matveien enn landene i skandinavia. Anonymous poster hash: d4f10...a47
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 Alt av kjøtt og fisk må være gjennomstekt. Ligg unna isbiter. Spis kokte og stekte grønnsaker og bare frukt du kan skrelle selv. Ferdig skrelt frukt blir ofte skylt eller kommer i kontakt med mulig smittebærende materiale og er derfor ikke trygt å spise. Ligg også unna bufeer der maten kan ha stått lenge fremme. Iskrem som er pakket i enkeltporsjoner skal være ok, men ikke spis kuleis eller softis. Faren for å få blant annet toksoplamose er over 100 ganger høyere i Tyrkia enn i Norge så det er viktig å være forsiktig når du er gravid. Anonymous poster hash: ff59a...7c4
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 Jeg personlig ville ikke reist til Tyrkia så nygravid. Hadde holdt meg i Skandinavia / Norden. Men om jeg hadde reist hadde jeg i alle fall ikke spist annet en veldig gjennomstekt mat og godt kokte grønnsaker. Anonymous poster hash: d6fad...a00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå