Gå til innhold

Dere rundt uke 30 og flergangsgravide- mye kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

E i uke 30. Er spesielt plaget på kveldene med kynnere så sterke at jeg må stoppe opp og puste. De er ikke vonde med magen blir steinhard. Har også nedpress til tider.

Snakket med jordmor om dette og hun sa at det er vanlig å få kynnere tidligere med nr 2.

Ble 100% sykmeldt fom denne uken. Er i tillegg plaget med bekkenløsning så er ikke akkurat veldig aktiv for tiden. Blir til og fra bilen, til butikken, små turer rundt huset mens 2 åringen leker. Så er ikke akt som trigger disse kynnerne.

Flere som er plaget av dette? Er ikke bekymret men litt nysgjerrig hvordan det står til med dere andre:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 30+3 og jeg har faktisk færre kynnere i dette svangerskapet.. Hadde mange merkbare gjennom hele forrige svangerskap, nå blir bare magen plutselig hard en gang i mellom.. Litt motsatt problem enn deg! :) Men jeg opplever ubehagelig nedpress, det gjorde jeg ikke sist.

Skrevet

Jeg er 28+4 med nr. 2, og har MASSE kynnere. Ikke vondt, men som du sier, magen blir steinhard... Med nr. 1 hadde jeg ikke en eneste kynner  :P

Skrevet

Jeg har mye kynnere. Er nå i uke 32, men har hatt det jevnt den siste måneden. Jeg kan gå et helt døgn med kynnere ca hvert 5. minutt. Hadde det slik i forrige svangerskap også, men da bare den siste måneden. Noen kjenner jeg knapt, mens andre er skikkelig kraftige og jeg må stoppe med det jeg holder på med og puste meg gjennom de.

Reduserte nettopp til 50 % jobb, men skulle nok vært hjemme litt mer enn det (har bekkenløsning og bruker krykker for å komme meg rundt)... Greia er vel at jeg ikke liker å gå hjemme, så da kan jeg like gjerne være på jobb (har en jobb hvor jeg legger opp arbeidsdagen mye selv)!

Skrevet

Er i uke 33. Mye kynnere, til dels vonde. Men det har vært slik siden første trimester og var slik i forrige graviditet også. De påvirker ingenting, livmorhalsen har blitt sjekket flere ganger. Så er i grunn mest et irritasjonsmoment.

Skrevet

Er i uke 32, 4.gangsfødende. Har så ille mye kynnere, nedpress og stikninger at jeg av og til tenker jeg umulig kommer til å gå til termin (har gjort det med samtlige barn). Disse plagene mot slutten har blitt mer og mer intense for hver graviditet. Med numner en visste jeg ikke hva kynnere var engang ;-)

Skrevet (endret)

Absolutt! Jeg kan knapt bevege meg en meter før de setter igang. 

Med nr en så merket jeg ikke noe til dem, med nr to så merket jeg litt, men ikke plagsomt. 

Nå har jeg bekkenløsning og symfyseløsning, i tillegg til at jeg får kynnere av å gå opp trappa hjemme. 

Ting går ikke akkurat fort for tiden! :)

Er forresten ca 31 uker på vei :)

Endret av På'an igjen.
Skrevet

Sniker meg inn fra 2.tri. ;) Er snart i uke 25 og JA, har kynnere flere ganger i timen! Noen ganger kommer de regelmessig. Noen føler jeg nedpress på, andre gjør bare magen stein hard. Har sjelden vonde kynnere. Holder at jeg går over gulvet eller slapper av på soffaen så strammer det seg :) Venter nr 6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...