Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har to barn, en på 6 og en på snart 2 år som jeg elsker over alt.Problemet er at jeg føler jeg ikke takler livet som 2 barnsmor. 6 åringen har en ekstremt sellektiv hørsel, og den lille som er blitt veldig trassig.Morgene går på et vis, men er allerede sliten når jeg kommer på jobb.Har en jobb som krever en del fra meg, og jeg er sliten når jeg drar for dagen.Hente i barnehagen, dra hjem, lage middag, prøve å spise mellom "nei, maten skal ikke på gulvet" og "X prøv i det minste å smake på grønnsakene".Før barneTV har jeg en helt for j**** hodepine og resten av kvelden er ødelagt.Huset ser ut som et h**** siden jeg mangler overskudd til å rydde og støvsuge hver dag...Og nå begynner mannen om å mase om en til, ikke snakk om jeg orker det Anonymous poster hash: 2ae24...26d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Men hvorfor i all verden kan ikke han ta i et tak med både barn og hus? Du skal jo ikke måtte gjøre alt! Her deler vi på foreldrerolle og "husmorrolle". Om mannen din ønsker en til, så må jo du være trygg på at han også tar sin del du har jo ikke sagt noe om hva mannen din gjør, men ut fra det du skriver så tolker jeg det som at du ikke får så mye hjelp?!? Anonymous poster hash: ce100...3a1
Gjest yrild Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 Jeg regnet med at du var alenemor inntil jeg leste den siste setningen. Få orden på arbeidsinndelingen i hjemmet! Høres ikke ut som om dere deler likt på drittarbeidet...
Gjest meg&mini Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har to barn, en på 6 og en på snart 2 år som jeg elsker over alt. Problemet er at jeg føler jeg ikke takler livet som 2 barnsmor. 6 åringen har en ekstremt sellektiv hørsel, og den lille som er blitt veldig trassig. Morgene går på et vis, men er allerede sliten når jeg kommer på jobb. Har en jobb som krever en del fra meg, og jeg er sliten når jeg drar for dagen. Hente i barnehagen, dra hjem, lage middag, prøve å spise mellom "nei, maten skal ikke på gulvet" og "X prøv i det minste å smake på grønnsakene". Før barneTV har jeg en helt for j**** hodepine og resten av kvelden er ødelagt. Huset ser ut som et h**** siden jeg mangler overskudd til å rydde og støvsuge hver dag... Og nå begynner mannen om å mase om en til, ikke snakk om jeg orker det Anonymous poster hash: 2ae24...26d Enig i at du og mannen må fordele arbeidsoppgavene mer. Jeg synes også at du skal få ta deg en fridag til å bare gjøre akkurat det du vil:) Tror du har gått av å få litt tid for deg selv. Når det er snakk om eldste sønnen din, har dere noen gang sjekket ørene hans? Nevøen min på 5 år fikk stadig "kjeft" i barnehagen og hjemme fordi han aldri hørte etter. Barnehagen sa til foreldrene at han bare hørte det han ville høre og ignorerte resten. Foreldrene var enig. Så, tok de med sønnen til legen, ble henvist til øre, nese, hals og fikk beskjed om at han hadde væske eller noe i ørene. Måtte få dren (tror jeg, husker ikke helt). Nå er han han helt normal:) Noen barn vil bare ikke høre etter, så jeg sier ikke at noe "feiler" din sønn, men hos nevøen min var det ingen andre plager heller. Han hørte bare ikke dem, og ble såklart lei seg da han fikk skjenn uten å forstå hvorfor.. Masse lykke til videre da:)
Tigerpote Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Jeg tenkte også alenemor først... Jeg tror du hadde hatt godt av en ukes ferie med en venninne eller noe! Bare være deg, bestemme sovtider og måltider og alt selv. Slappe av og sole deg i Syden ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #6 Skrevet 26. juni 2013 Jeg trodde også du var alenemor. Mannen må nok strammes opp! Anonymous poster hash: eb327...52e
ormeynglet Skrevet 26. juni 2013 #7 Skrevet 26. juni 2013 Dere er vel to om dette eller? Må du levere og hente hver dag?, for det vet jeg er stressende og har sympati med den. Jeg har nemlig en mann som må gjøre det samme nesten hver dag. Vel, min situasjon er litt annerledes kanskje. Jeg jobber fra 06-1930 ca fra man-ons, rekker vanligvis barnehagen på torsdag. Fredag er fri (men blir ofte litt jobbing da også). Mannen leverer og henter alle dagene jeg ikke kan, hvis ikke han har noe som står på ifm jobb. Jeg prøver å ha de 3 som går i barnehage hjemme med meg på fredag hvis jeg ikke har alt for mye å gjøre. (Til vinteren så må jeg nok belage meg på å bo borte man-ons pga lang vei til jobb (jobber på anlegg), men får da hjemmekontor torsdag og fri fredag.) Huset er på tverke, alt av klesvask og evt ting mine 4 jenter fra 3-8 år skal på er min jobb å huske, pakke klart for neste dag, instruere mannen osv. Ofte står maten på bordet enda når jeg kommer hjem om kvelden, for her råder det kaos, vennebesøk og generelt bare tjohei. MEN: Han har alt stresset med levering og henting nesten 4 dager i uken. Han mener det er min tur til å utvikle meg ift jobb og karriere etter å ha gått hjemme kontinuerlig gravid i flere år. Derfor stiller han opp. Det er bare jeg som sliter, og det er med samvittigheten, den evige drakampen mellom familie og jobb. Vet ikke jeg, men det er mange måter å løse ting på. Min er nok ikke den beste, og jeg sporet nok helt av her. Vil bare vise at det går an hvis man vil å få til løsninger som fungerer for alle, nødvendigvis ikke hele tiden, men det er viktig å være to om det og finne ut hvordan man skal ha det. På godt og vondt for alle involverte.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #8 Skrevet 26. juni 2013 Sånn har jeg det også. Bare at jeg er alenemor. Det er så og si alltid jeg som bringer og henter, lager middag, vasker, rydder, leker osv osv osv. og jeg takler det heller ikke i teorien, men i praksis må jeg bare. Føler jeg sitter på en karusell som aldri stopper! Jeg tenker at du setter deg ned og sier til mannen din at du føler deg utslitt og at hvis du ikke skal gå på en smell så vil du at han skal bidra med sitt. Unnskyld meg, men håper du ikke vurderer å få et barn til! Mannfolka har det altfor enkelt, kjenner at jeg blir forbanna når jeg tenker på hvor lett de slipper unna. Å gå på jobb er jo som å dra på luksuscruise i caribien i forhold til å slite med barneoppdragelse og alt forefallende(handling, vasking rydding, være tiggjengelig 24/7. Si at du vil ha vaskehjelp. Hvis han nekter stiller du et ultimatum: dere vasker og rydder sammen eller annenhver gang. Anonymous poster hash: 9bfe5...0e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå