Gå til innhold

Kan noen av dere hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den 31. mai hadde jeg skriftlig eksamen i norsk sidemål. Dette var på samme tid som jeg fant ut at jeg var gravid, og jeg hadde derfor mye å tenke på rundt eksamenstiden. Jeg hadde ikke fortalt det hjemme enda heller, så konsentrasjonen min var ikke akkurat på topp da jeg skulle skrive stil på nynorsk. 

Men i dag fikk jeg vite at jeg fikk karakter 1 på eksamen - jeg strøk! Jeg har aldri strøket i noen fag før, og nynorsk har alltid vært et av mine sterkeste fag! Kan jeg sende inn en klage hvor jeg skriver at jeg hadde mye å tenke på og at jeg derfor ikke klarte å konsentrere meg noe særlig, eller vil ikke sensurene bry seg om dette?

Alle planene mine ble liksom ødelagt av DEN ene eksamenen :-( Nå får jeg jo ikke generell studiekompetanse, og heller ikke studieplass til høsten! 

Anonymous poster hash: 65a96...085
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt klage - du har jo ikke noe å tape på det. Men klagen vil kun vurderes ut fra faglige kriterier. At du hadde mye å tenke på, personlige problemer osv. er helt irrelevant og vil ikke tas noe hensyn til når karakteren settes.

Anonymous poster hash: c8cb1...0b3
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Det nytter nok ikke å fri til deres gode hjerte, men med karakteren 1 har du jo ingenting å tape på å klage så det er jo forsøket verd.

Send inn en klage på generelt grunnlag (om du er i tvil hvordan du gjør det kan du spør i administrasjonen på skolen din) og kryss fingrene.

Ellers må du ta eksamen på nytt i høst, noe som kan være lurt uansett utfall på klagen din, siden du mener at du har sjans på å få en mye bedre karakter i faget. En femmer kontra en toer (som er det beste du kan håpe på ved en klage) drar snittet ganske godt opp.

Lykke til både med graviditet og karakterer!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Synes det var så kjipt å stryke, for da vet jeg at jeg ikke får studieplass til høsten. I og med at jeg har termin i november, er det ikke sikkert jeg ville klart å fullføre året likevel, men da kunne jeg satt studiet på vent et år. Men jeg får heller prøve å være optimistisk (noe jeg er svært dårlig til når ikke ting går min vei), og prøve å sende inn et klagebrev. Hvis jeg ikke får bestått, får jeg vel bare prøve igjen til neste år :-) 

Vil kun det beste for ungen min, og derfor var det veldig viktig for meg å få generell studiekompetanse!

Anonymous poster hash: 65a96...085

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...