Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Den 31. mai hadde jeg skriftlig eksamen i norsk sidemål. Dette var på samme tid som jeg fant ut at jeg var gravid, og jeg hadde derfor mye å tenke på rundt eksamenstiden. Jeg hadde ikke fortalt det hjemme enda heller, så konsentrasjonen min var ikke akkurat på topp da jeg skulle skrive stil på nynorsk. Men i dag fikk jeg vite at jeg fikk karakter 1 på eksamen - jeg strøk! Jeg har aldri strøket i noen fag før, og nynorsk har alltid vært et av mine sterkeste fag! Kan jeg sende inn en klage hvor jeg skriver at jeg hadde mye å tenke på og at jeg derfor ikke klarte å konsentrere meg noe særlig, eller vil ikke sensurene bry seg om dette? Alle planene mine ble liksom ødelagt av DEN ene eksamenen :-( Nå får jeg jo ikke generell studiekompetanse, og heller ikke studieplass til høsten! Anonymous poster hash: 65a96...085
crème brulèe Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 det må vel gå an å ta eksamen på nytt, du bør i alle fall prøve å søke om det, evt. klage på karakteren. det burde skolen din vite hvordan man gjør. jeg er sikker på at du ikke er førstemann som har strøket til eksamen..! men siden du strøk så må du ha gjort det temmelig dårlig da- spes. tatt i betraktning at det er et av dine beste fag? lykke til, skole er jo noe av det viktigste for å sikre fremtiden for deg og den lille=)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Du kan ikke klage på at du strøk fordi du hadde mye å tenke på, er ikke oppgaven god nok kan ikke de gi deg ståkarakter fordi du hadde en grunn til å være ukonsentrert... Men du kan ta eksamen på nytt. Jeg strøk også i et fag siste året på videregående, og jeg tok bare eksamen på nytt samme høst og sto uten problemer. Av og til har man bare en skikkelig dårlig dag, og da må man ta prøven på nytt, eneste måten å rette det opp igjen på. Anonymous poster hash: 9943a...c97
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Du må ta den opp igjen. har du skrevet en 1'er-oppgave kan de ikke la deg stå fordi du hadde "mye å tenke på". Anonymous poster hash: 558c9...e91
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Du har ingenting å tape på å klage. Karakteren kan jo ikke bli dårligere. Er det i det heletatt mulig å få 1 hvis du har levert? Hvis oppgaven er så dårlig hjelper det ikke at dke kunne konsentrere deg, men det kan jo hende karakteren settes opp pga klagen. Anonymous poster hash: 02e6f...31c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå