Gå til innhold

Erfaringer med kobber-spiral?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk satt inn en for noen år siden, men måtte fjerne den ettersom jeg begynte å blø når jeg var i aktivitet og at jeg kjente at det var ubehagelig nederst i buken. Jeg tror dette skjedde ettersom jeg fikk den satt inn etter en 3-4 mnd etter fødsel. Håper for all del den fungerer nå ettersom jeg ikke tåler hormon-prevensjon... Er 3,5 år siden jeg hadde den.

 

Noen som har lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare positive erfaringer. Jeg tåler heller ikke hormoner, så jeg brukte kobberspiral før jeg fikk barn også. I ditt tilfelle vil jeg tro det bare er å prøve igjen. Det verste som kan skje er jo bare at du må fjerne den igjen.

Skrevet

Gjør det vondt å få satt inn/ha?

 

Jeg går på Cerazette, men merker at jeg legger på meg, får blødninger og utrolig uren hud av det..

Ammer, så jeg kan jo ikke bruke så mye annet heller, og kondom er uaktuelt siden jeg er allergisk.

Skrevet

Jeg har bare positive erfaringer. Jeg tåler heller ikke hormoner, så jeg brukte kobberspiral før jeg fikk barn også. I ditt tilfelle vil jeg tro det bare er å prøve igjen. Det verste som kan skje er jo bare at du må fjerne den igjen.

Takk for svar! Ja, må vell bare prøve igjen. Er bare litt redd for at det kan skade meg innvendig. men legen mente det skulle gå bra. 

Skrevet

Gjør det vondt å få satt inn/ha?

 

Jeg går på Cerazette, men merker at jeg legger på meg, får blødninger og utrolig uren hud av det..

Ammer, så jeg kan jo ikke bruke så mye annet heller, og kondom er uaktuelt siden jeg er allergisk.

Er ikke noe behagelig, men du ligger ikke akkurat å vrir deg i smerte når de setter den inn :) 

Skrevet

Greit å sette inn. Men blør en god del, må skifte grønn ob hver time.

 

Anonymous poster hash: 865d1...50d

Skrevet

Kanskje du burde be om å få satt den inn på gyn pol, så de kan bruke innvendig ul etterpå for å være helt brennsikker på at den sitter riktig og ikke kan skade deg?

 

LillaGorilla: Nei, den skal ikke merkes når den er satt riktig inn. Selve innsettingen merkes, men det er ikke ille i det hele tatt når man har født før.

Skrevet

Man skal jo ikkje bruke ob med spiral.. Eg har hatt det to ganger, at fornøyd første gangen men denne gangen er det bare rart.. Utflod i hytt og pine, slimete, gul,grønn groms... Irriterende, men dette er gjerne uke før og uke etter mensen... Blæææ

 

Anonymous poster hash: 0bbb1...c24

Skrevet

Man skal jo ikkje bruke ob med spiral.. Eg har hatt det to ganger, at fornøyd første gangen men denne gangen er det bare rart.. Utflod i hytt og pine, slimete, gul,grønn groms... Irriterende, men dette er gjerne uke før og uke etter mensen... Blæææ

 

Anonymous poster hash: 0bbb1...c24

 

??? 

Aldri hørt om... Har du vært hos legen med utfloden? Høres ikke normalt ut!

 

 

Greit å sette inn. Men blør en god del, må skifte grønn ob hver time.

 

Anonymous poster hash: 865d1...50d

 

Prøvd Cyklokapron? Det er tabletter du kan ta mot stor blødning :) Jeg fikk dem hos legen min nå i vår, og har gått ned fra så stor blødning som deg til "normal" mengde. Fantastisk! 

 

Jeg er veldig fornøyd med min spiral!

Skrevet

Man skal jo ikkje bruke ob med spiral.. Eg har hatt det to ganger, at fornøyd første gangen men denne gangen er det bare rart.. Utflod i hytt og pine, slimete, gul,grønn groms... Irriterende, men dette er gjerne uke før og uke etter mensen... Blæææ

 

Anonymous poster hash: 0bbb1...c24

Gulgrønn groms?? :o

Det høres skummelt ut. Betennelseslignende. Det hadde jeg tatt opp med en lege hvis det var meg.

Skrevet

Jeg satte inn kobberspiral etter at jeg fikk datteren min. 

Har ingen god erfaring. Hadde veldig sparsomme blødninger før, så trodde ikke at det kom til å bli noe problem om blødningene ble kraftigere. Men var ikke klar over at de ble så kraftigere og lengre.

I tillegg fikk jeg noe helt voldsomt med menssmerter. Både før, under og etter mens. Sterke smerter også.

Til meg falt den ut, og nå er alt mye bedre. 

Jeg satte den inn rundt 3 mnd etter fødselen. Ser du skriver at det kan ha noe å si.

Skrevet

 

Man skal jo ikkje bruke ob med spiral.. Eg har hatt det to ganger, at fornøyd første gangen men denne gangen er det bare rart.. Utflod i hytt og pine, slimete, gul,grønn groms... Irriterende, men dette er gjerne uke før og uke etter mensen... BlæææAnonymous poster hash: 0bbb1...c24

Gulgrønn groms?? :o

Det høres skummelt ut. Betennelseslignende. Det hadde jeg tatt opp med en lege hvis det var meg.

Har vert hos legen og tatt prøver og sjekka opp og alt er som det skal, og i samråd med legen så tok vi den ikke ut siden eg ikke har smerter eller ubehag i det hele tatt.. Så eg skjønner egentlig ikke hva det kan være... I følge legen var viss alt mulig med kobberspiral... Men vurderer å ta den ut grunna dette styret...

 

Anonymous poster hash: 0bbb1...c24

Skrevet

Kan man ikke bruke tampong når man har spiral??

Det har ikke jeg fått med meg.  ^_^

Skrevet

Nei fordi tampongen kan sette seg fast i spiralen... Det står i den lille boka/ brosjyren du får av legen..

 

Anonymous poster hash: 0bbb1...c24

Skrevet

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=647140

 

Mette Moen er en gynekolog fra St.Olavs, og hvis hun sier det får det være greit :P Hvis brosjyren er fra produsenten er det sikkert en sånn ting de sier for å helgardere seg. Omtrent som pakningsvedlegget til andre medisiner, hvor de lister opp alle bivirkninger som finnes ;)

Skrevet

Kjempefornøyd! Har bare positivt å si, er uten tvil den beste prevensjonen jeg noensinne har brukt.
Jeg fikk den satt inn hos gynekolog. Både før og etter innsetting ble det gjort innvendig ultralyd for å forsikre seg at alt var i orden. Det gjorde litte grann vondt akkurat når den ble satt inn, etterpå var alt som normalt igjen. Blødde også svært lite.

Tviler sterkt på at det samme vil skje med deg en gang til hvis det blir gjort skikkelig. Få det for all del gjort hos en gynekolog! At noen får dette gjort hos fastlegen er for meg ubegripelig.

Skrevet

Gjør det vondt å få satt inn/ha?

 

Jeg går på Cerazette, men merker at jeg legger på meg, får blødninger og utrolig uren hud av det..

Ammer, så jeg kan jo ikke bruke så mye annet heller, og kondom er uaktuelt siden jeg er allergisk.

Hvis det er lateks du er allergisk mot, så finnes det kondomer uten lateks også. Er ikke sikker på hvor man får tak i det, men ei tidligere venninne av meg brukte det.

 

Anonymous poster hash: 6659a...f58

Skrevet

Jeg prøvde kobberspiral for noen år siden, men jeg måtte ta den ut grunnet ekstremt store blødninger. Jeg fikk ikke noe verre menssmerter av den, men blødningene ble så ille at legen frarådet meg å ha den inne lenger...

 

Det gjør ikke veldig vondt å sette den inn, det er ubehagelig men ikke verre enn det. Ta to paracet før du går til legen, så merker du lite.

Skrevet

Noen av dere som har fått klage fra mannen forresten? Mannen min sa at han kunne kjenne en slags tråd når han var inni meg....?

Skrevet

Noen av dere som har fått klage fra mannen forresten? Mannen min sa at han kunne kjenne en slags tråd når han var inni meg....?

Nei, ingen klager. Hvis man kjenner trådene er det mulig å få disse klippet kortere. :) 

 

Anonymous poster hash: 147c1...e87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...