Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Hater og være blakkere en blakkest. Hadde det bare vært meg så hadde det ikke gjort no, men han gruer seg allerede til og komme tilbake til skolen der alle skal fortelle om hvor de har reist i ferien :/ Anonymous poster hash: ef534...ba2
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 Uten bil og lappen kommer man seg ikke så langt. Ikke har vi telt heller-. Anonymous poster hash: ef534...ba2
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 (endret) Dagsturer? Bading? Bondegårdsbesøk, sikkert åpen gård i nærheten en dag. Spis is til middag en varm dag. Gå i fjellet. Samle på steiner, og mal dem. Send gutten til besteforeldre på ferie. Sjekk med ferie for alle (røde kors), kanskje det er plass for dere et sted, eller at de har noen dagsturer? Endret 26. juni 2013 av Lektor Doppler med tillegg
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Uten bil og lappen kommer man seg ikke så langt. Ikke har vi telt heller-. Anonymous poster hash: ef534...ba2 Ta bussen da. Hør her inne om noen gir bort et telt. Eller bli hjemme og grav deg ned i problemene dine. Du virker negativ. Det er ingen tjent med. Anonymous poster hash: b105f...8cc
Marsipanmor Skrevet 26. juni 2013 #6 Skrevet 26. juni 2013 Hallo!? man trenger ikke all verdens med penger for å ha hatt en fin ferie.. men med den holdningen så ødelegger du jo både for deg selv og barnet..
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #7 Skrevet 26. juni 2013 Her hadde ikke min førsteklassing kommet på (av seg selv) å grue seg til sommerferien... Han gleder seg til å leke ute med venner når de er hjemme (alle drar som regel ikke bort på samme tid...) Han gleder seg til god tid om morgenen med lang frokost, tid til å leke med lekene sine etter frokost uten å måtte skynde seg med noe... Han gleder seg til å være sammen med mammaen sin; på lekeplassen, i skogen, på gresset med teppe og mat/drikke, på stranda med mat/drikke, male en regnværsdag.... osv osv... Anonymous poster hash: 54ad4...d58
mylittlecat Skrevet 26. juni 2013 #8 Skrevet 26. juni 2013 Hallo!? man trenger ikke all verdens med penger for å ha hatt en fin ferie.. men med den holdningen så ødelegger du jo både for deg selv og barnet..Det er jo alltid slik på disse type trådene... Folk kommer med masse fine forslag til billige og gratis ting man kan finne på, mens HI gulper opp den ene unnskyldningen etter den andre for å ha god samvittighet til å gjøre ingenting!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #9 Skrevet 26. juni 2013 Med den holdningen blir det nok ganske kjipt å komme tilbake på skolen ja. Dette er faktisk ditt ansvar. Unger forlanger ikke så mye, så lenge de får et avbrekk fra hverdagen. Kan sove i telt i hagen, sikkert noen som kan låne dere et. Dagsturer rundt omkring, trenger ikke koste all verden det. Hvor bor dere? Kanskje noen har mer konkrete forslag hvis vi vet hvor dere holder til.... Anonymous poster hash: 6b2f4...f5e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #10 Skrevet 26. juni 2013 Her i Haugesund arrangerer kommunen ferieklubb for skolebarn. Finner på så mye gøy ser også at andre organisasjoner har ulike tilbud rundt om som sirkus skole og musikk grupper. Let litt opp i kommunen din om sommer tilbud for barn og familier håper det ordner seg for deg og barnet ditt Anonymous poster hash: dee31...4df
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #11 Skrevet 26. juni 2013 Hater og være blakkere en blakkest. Hadde det bare vært meg så hadde det ikke gjort no, men han gruer seg allerede til og komme tilbake til skolen der alle skal fortelle om hvor de har reist i ferien :/ Anonymous poster hash: ef534...ba2 Hvor bor dere? Anonymous poster hash: 36715...65d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #12 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har heller ikke flust med penger og skal ikke reise på ferie med barna i går, men en fin sommer får vi likevel Vi skal dra i fjæra og spise lunsj, plukke blomster i bakkene, har lånt fiskestang av noen venner og så tar vi bussen til en fin fiskeplass, vi skal på sykkelturer, spise middag på teppe på gulvet når det regner ute, male på steiner, se filmer, lese bøker, spise en is på torget og vi skal ha det koselig sammen! Vet at det er kjipt uten penger, men du må bare snu tankegangen litt og heller tenke: Hva kan jeg finne på uten penger? Hva kan være kjekt for ungene og hva kan vi gjøre som er gratis? Bruk naturen og bruk fantasien. Man kommer langt med det God sommer! Anonymous poster hash: 86a5d...01e
Mikkemafian Skrevet 26. juni 2013 #13 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har heller ikke flust med penger og skal ikke reise på ferie med barna i går, men en fin sommer får vi likevel Vi skal dra i fjæra og spise lunsj, plukke blomster i bakkene, har lånt fiskestang av noen venner og så tar vi bussen til en fin fiskeplass, vi skal på sykkelturer, spise middag på teppe på gulvet når det regner ute, male på steiner, se filmer, lese bøker, spise en is på torget og vi skal ha det koselig sammen! Vet at det er kjipt uten penger, men du må bare snu tankegangen litt og heller tenke: Hva kan jeg finne på uten penger? Hva kan være kjekt for ungene og hva kan vi gjøre som er gratis? Bruk naturen og bruk fantasien. Man kommer langt med det God sommer! Anonymous poster hash: 86a5d...01e Det svaret likte jeg veldig godt:)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #14 Skrevet 26. juni 2013 Vi har ikke heller all verdens med penger i år, vi skal låne en hytte i en helg, og det er ferien vår... Men vi har mange planer om å kose oss, og det skal ikke økonomien sette en stopper for! Skoleguttene har fått litt planker hos bestefar, som de har fått hjelp til å bygge hytte av... Så der er ferien reddet for vår del:) Anonymous poster hash: caaf8...df8
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #15 Skrevet 26. juni 2013 Her liker barna aller best å finne på ting utendørs, ikke nødvendig fancy turer til syden osv. De er litt yngre enn din da, men bruk naturen! Så mye en kan finne på uten at det koster noe. Anonymous poster hash: fcaf9...fdc
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #16 Skrevet 26. juni 2013 Uten bil og lappen kommer man seg ikke så langt. Ikke har vi telt heller-. Anonymous poster hash: ef534...ba2 Et telt får dere sikkert lånt av noen og dere trenger ikke reise langt. Det finnes vell ingen steder i Norge der man ikke enten kan gå til en ok teltplass eller ta offentlig kommunikasjon i under en halvtime for å komme ut i naturen? Anonymous poster hash: 4b4a1...521
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #17 Skrevet 26. juni 2013 Vi har ringt til noen vi kjenner og spurt om å få låne telt og liggeunderlag! De skal til syden. Vi skal campe i Hagen til farmor og farfar! Får låne grill og badet! (De er på ferie) ungene har aldri ligget i telt og gleder seg veldig! Vi skal gå tur i nabolaget, finne lekeplasser og har med niste. Vi skal lese spøkelseshistorier på kvelden, bade i hageslangen dersom det er vær og kose oss mye! Helt gratis uteom mat som vi likevel må ha! De selger faktisk tomannstelt på obs til 199 nå. Varer sikkert ikke lenge, men holder nok endel netter i oppholdsvær! En dag tar vi toget til Stavanger, bor Ca 15 min utfor byen. Vi skal på restaurant og kino. Kjøpe is, se på cruisebåtene, rusle rundt å ha god tid. Tar med matpakke til lunsj! Blir det fint vær så blir det flere late dager på stranden. Bygger sandslott og gjør ingenting! :-) Gutta skal også en tur til søskenbarna sine. De overnattet noen netter der og så kommer hele gjengen hit og overnattet. De skal se film og spise popcorn, ha vannkrig, sove i loftstua på madrasser hele gjengen! Vi griller dersom vær. Har dere ikke søskenbarn så sjekk med kompiser! Kan han besøke besteforeldre? Vi skal på sykkelturer og gå i skogen! Turer langs stranden! Med niste og drikke i sekken blir det billig! Vi har faktisk to billige drager som aldri har blitt brukt, skal lage vafler ute, kjøpe jordbær! Kanskje låne oss fiskestenger og ta en fisketur! Hvor bor dere? Lettere å komme med forslag dersom noen er kjent i området. Anonymous poster hash: 004d8...3dc
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #18 Skrevet 26. juni 2013 I fjor var vi huspassere for en god venninne når de skulle til syden. De hadde hund og kanin og syntes det var kjempekjekt når jeg hintet frampå at jeg kunne passe dyrene. De bor i nabobyen 7 min med bil. Vi bodde der en uke. Hør med besteforeldre, søsken eller gode venner som skal på ferie! Si det som det er, du har dårlig råd og syns det hadde vært greit med en forandring! Kan barnet ditt overnatte hos foreldrene dine! Ta en kveldstur langt etter leggetid! Ikke mye som skal til før barnet får en spennende sommer! Anonymous poster hash: 004d8...3dc
Himmel og hav Skrevet 26. juni 2013 #19 Skrevet 26. juni 2013 For det første så tror jeg at gutten din kommer til å oppdage at det er langt fra alle som reiser bort og gjør kule ting om sommeren. Mye gratis som kan gjøres hjemme og som er mye mer spennende enn å ligge på en badestrand på Kreta: - stå opp midt på natta og dra på flaggermus- eller uglesafari - ha venner på overnatting. - lære seg å stupe eller dykke - sove under åpen himmel. Trenger ikke å dra lengre enn til terrassen. Du har fått masse gode forslag over også. Finn noe gutten din er interessert i, og ta tak i det. Liker han fly, ja så dra til nærmeste flyplass en dag og sett dere til å se på flyene. Liker han småkryp, så lån insektbøker på biblioteket og gå på jakt osv. Innstilling er egentlig det viktigste, og da først og fremst din. forklar han hvorfor dere ikke kan reise noe sted i år, og få han med til å planlegge en kul ferie som ikke koster noe. Med litt entusiasme fra din side, så får du han sikkert med deg på at dette blir bra, men om du bare tenker at dette blir de verste sommeren noensinne, og forteller han at det er kjempesynd på han som ikke skal reise, så blir det helt sikkert en drittsommer.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #20 Skrevet 26. juni 2013 Vi skal pakke picknik-kurven, det vil si matpakke med brødskiver, skåret opp på tvers istedenfor kjedelig på langs, og saft på flaske, inntylla i et teppe, og spise frokost i det grønne, det vil si på en krakk under noen bjørketrær på kirketunet borti gata. Helt herlig. Vi har gjort avtale om at dette skal skje hver dag når fuglene begynner å kvitre om morran og sola kikker over åskammen. Det blir ikke billigere og hyggeligere enn det! Anonymous poster hash: 41c0a...10b
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. juni 2013 #21 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har termin hvert øyeblikk og vi skal derfor ikke noe sted, ikke engang på tur til svigers. Vi skal trille tur til byen og spise is på brygga. Vi skal kose oss på terrassen med jordbær og vannmelon. Vi skal dra på stranda og bade og fiske krabber. Det blir hva man gjør det til. Jeg er ikke vokst opp med ferie i hytt og pine, men kan ikke huske jeg gruet meg til skolestart av den grunn?
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 26. juni 2013 #22 Skrevet 26. juni 2013 (endret) Så koselig tråd! (Ikke at gutten din gruer seg, selvsagt, men alle de hyggelige svarene). Her har du vel fått mange gode råd, hi? Det blir ofte hva man gjør det til, vet du. Endret 26. juni 2013 av ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
millemille Skrevet 26. juni 2013 #23 Skrevet 26. juni 2013 Ingen menneskerett å dra på ferie, og gutten din blir ikke skadelidende av å ikke reise på ferie et år. Hør på alle de gode rådene du har fått. Mye av det synes jeg høres utrolig spennende og morsomt ut for en seksåring
Monajenten Skrevet 26. juni 2013 #24 Skrevet 26. juni 2013 Jeg må også få sagt at her var det utrolig mange flotte forslag som vi absolutt skal benytte oss av da vi har liten baby og ikke skal reise bort i år heller
You can do it! Skrevet 26. juni 2013 #25 Skrevet 26. juni 2013 Vi har heller ikke noen konkrete planer for sommeren, men her var det utrolig mange gode tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå