Gå til innhold

Vekstavvik uke 30


Barbarella og froskebarna

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært på ultralyd, og babyens magemål har sakket skikkelig, nesten ikke vokst på to uker siden forrige måling. Hodet har normal størrelse. Jeg skal tilbake om to uker for å gjøre nye målinger.

 

Noen som har opplevd dette og det har gått bra? Er livredd nå. Hvis veksten ikke er tilfredsstillende om to uker blir jeg lagt inn til observasjon og vurdering om babyen har det bedre utenfor magen.

 

Vil helst slippe skrekkhistorier, er nervøs nok fra før. Men vil gjerne høre fra dere som har positive opplevelser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ble det oppdaget i uke 36 at magen nesten ikke hadde vokst på 4 uker, ul viste et vekstavvik på 30%. Hun ble født en uke etterpå i uke 37+5 og veide 2100g. De vet ikke hvorfor hun var liten, men alt gikk helt fint. Neste svangerskap ble jeg fulgt opp nøye og frem til uke 32, var veksten som den skulle. 2 uker senere hadde hun ikke vokst noe i følge hun som tok ul da. Da ble det satt opp enda en time for sjekk og da jeg kom tilbake da hadde hun plutselig vokst masse. Men fikk allikevel ny ul 2 uker etter, da viste og UL at hun hadde vokst mye, så mye at jeg trodde jeg ville få en gigababy :-P men hun kom 5 dager før ul termin og veide 2970g ( hun var estimert til å veie 3500g ett par dager før). Btw når det først ble oppdaget med min første at hun var så liten fikk jeg kjempegod oppfølging med UL annenhver dag og fikk beskjed om

at de så an formen hennes der inne og tok avgjørelser fra gang til gang om hva de evt skulle gjøre. Og når fødselen først startet hadde jeg enten lege eller jm inne hos meg under hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...