Gå til innhold

Hvilket vaskemiddel til babytøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere, damer? Har dere eget vaskemiddel til baby? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker parfymefritt, sidet det er allergier her i huset:)

Anonymous poster hash: a74b8...b75

Skrevet

Bruker Blenda, til store og små. Bruker også skyllemiddel, og har brukt Comfort en gang, men bruker vanligvis Blenda sitt, eller Neutral (eller hva det heter). Dette har gått helt fint til mi jente, ingen utslett, rød/tørr hud eller noe som helst :)

Anonymous poster hash: e6773...f2f
Skrevet

Litt av hvert, firstprice, som gikk over til omo etter jeg skjønte at firstprice faktisk ikke tar bort flekker, litt nautral, og masse forskjellig skyllemiddel. Jeg hamstrer når jeg ser tilbud, så har alt mulig ;p

Skrevet

Parfymefritt til meg og barna pga allergier. Til en baby billr jeg nrukt psrfumefritt uansett og droppet skyllemiddel..

Anonymous poster hash: 5e3de...4ae

Skrevet

Flott! Tusen takk for svar :)

Skrevet

Blenda brukes til store og små her i hus, men så er jeg, (som vasker alle klær) veldig alergisk mot parfyme, hvis jeg bruker skyllemiddel, er d mye mindre enn en kork, og alltid blenda eller neutral sitt ;) bruker lite skyllemiddel da klærne faktisk bruker lengre tid på å tørke ved bruk av for mye, (bruker ikkje tørketrommel)

Tøtto her i hus kommer alltid fra mor med skikkelig tørr og irritert hud (ja har sagt ifra) og reiser hjem mye bedre etter en stund her med allergi vennlig alt..

Så eg heier på alt som er allergi vennlig ;)

Skrevet

Har brukt både Blenda og Neutral på babyklær, og mine egne klær for den saks skyld. Jeg får kløbyger av omo og andre vaskemidler med parfyme. 

Foretrekker egentlig blenda av de parfymefrie.

Enig med du, føler at klærne blir litt stive av neutral sitt...

Anonymous poster hash: 34ee6...a60

Skrevet

Da blir det parfymefritt til Nurket :)

Er jeg helt hysterisk om jeg vasket babytøyet separat? Føles så feil å "blande" babyklær med voksenklær selvom det skulle være beslektede farget :P

Skrevet

Kva som helst berre det er parfymefritt. Brukar samme til heile familien. Kleda har aldri lukta betre enn no, klede som er blitt vaska med parfyrmert vaskemiddel får lett ei sur lukt når dei blir liggande i skapet..

Skrevet

Da blir det parfymefritt til Nurket :)

Er jeg helt hysterisk om jeg vasket babytøyet separat? Føles så feil å "blande" babyklær med voksenklær selvom det skulle være beslektede farget :P

Det syns jeg ikkje, kommer ikkje til å vaske bebisen sine klær med våre når han kommer :)

eg vasker ikkje minien sine klær sammen med far sine, (hun er 3.5 så ingen baby) eller mine egne for den saks skyld, for hans klær består utelukkende av arbeidstøy ;) men kan lett blande mine tshorter og litt finere gensre med hennes klær, men ellers så blir vel tøtto sine klær vasket ganske så seperat :)

Skrevet

Vi bruker bare Neutral vaskemiddel og ikke skyllemiddel, til ull bruker vi Milo uten parfyme. Har en sønn som er mye plaget av eksem, så derfor har vi kuttet ut skyllemiddel (brukte neutral sitt tidligere), men uansett syns jeg vaskemidler og skyllemidler med parfyme lukter alt for mye.

Jeg vasket babyklærne alene første gang de ble vasket, før babyen ble født, men etter det ble de stort sett vasket sammen med våre klær. Etter et par runder gulp og bæsj på klærne, så er det ikke bare "små, søte babyklær som ikke må bli "smittet" av voksenklærne" ;)

Anonymous poster hash: 29728...ee3
Skrevet

Tusen takk for svar, damer :)

Gjest sussie77
Skrevet

Bruker kun Blenda senitive og Neutral skyllemiddel til alle her i huset. Og Milo uten parfyme til ull. Brukte med parfyme før vi fikk barn da. Men savner det ikke.

Skrevet

Milo uten parfyme

Anonymous poster hash: 9232a...cf2
Skrevet

Anglamarks økovaskemiddel. Svak, god lukt og allergikermannen skryter av at det ikke klør eller irriterer :)

Skrevet

Neutral.

Anonymous poster hash: fef79...7a0

Skrevet

Undersøkt dette masse da vi fikk baby. Endte opp med blenda sensitive. bruker ikke skyllemiddel, siden vi har tørketrommel å det da blir mykt der. Evt blenda sensitive skyllemiddel

Anonymous poster hash: 0c0d4...ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...