Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Ser at flere er i tvil rundt melk, altså kumelk, som næringskilde. Og etter litt om og men, så er jeg og blitt tvilende. Jeg hørte en gang for lenge siden at tarmene til mennesket ikke er tilpasset kumelk så veldig godt, og at de fleste mennesker har en form for problematikk rundt melkedrikking, noen åpenlyst med allergier som gir kløe, ubehag og vondt, andre mer diffust med oppblåst mage, urolige tarmer osv. Og når jeg tenker meg om, så blir jeg sånn selv! Hvis jeg hiver i meg et glass med melk på tom mage, så bobler og småkniper det i magen, og jeg føler at jeg må på do, men jeg har ingen allergier... Så kanskje vi ikke skal ha kumelk? Ihvertfall ikke ren melk, men kun i form av tilsettninger i maten, enten kokt eller i bakverk o.l. Da er den jo brutt ned pga varme og behandling, så kanksje kroppen tåler det da? Tenk om vi faktisk ikke kan oppta de gode næringstoffene i ren melk fordi tarmene ikke klarer å bryte ned melka skikkelig uten at den er behandlet med varm o.l? Jeg vet jo at melka blir pasturisert og slikt før det selges, men hva om det ikke er nok? Hva hvis kalsiumet osv ikke kommer opp i kroppen uten at vi gjør mer? Hva tenker dere?? Anonymous poster hash: 505a6...f7f
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Jeg tenker at du har rett, men at vi også får mer problemer fordi melken er så bearbeidet som den er. Det blir som bearbeidet hvete- Flere får allergier. Jeg spiser ost og rømme, det er det jeg tåler. Melk, yoghurt og is får jeg kvalme og oppblåst mage av, og jeg er heller ikke allergisk for melkeprodukter. Anonymous poster hash: 8371f...28c
Light of my life Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 Jeg gidder ikke synse om temaer jeg ikke er ekspert på, men forholder meg til fakta fra sikre kilder. Her blant annet http://www.pcrm.org/health/diets/vegdiets/health-concerns-about-dairy-products finnes det mye fakta som støtter din teori HI, så ja: jeg tenker at du har rett
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Jeg trodde ikke noen mennesker egentlig tålte melk jeg, men at noen kropper aksepterer det bedre enn andre? Vi er jo ikke laget for å drikke kumelk ihvertfall, ikke smaker det godt heller. Blir slimete i halsen av det synes jeg.. Men vi bruker jo melk i matlaging, spiser ost, yoghurt og andre melkeprodukter da. Anonymous poster hash: 88abc...040
Siamese Hellhound Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Er det ikke sånn at det er noen som har en mutasjon i genene sine sånn at de tåler melk godt, mens noen mangler denne mutasjonen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå