Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Har vært sammen i 3 år. Har et barn sammen på 1,5 år. Nærheten, forelskelsen, og følelsene er nesten forsvunnet. Vi kommuniserer dårlig med hverandre og kjemper alltid mot hverandre. Sexlivet eksisterer nesten ikke. Vi har sex Ca en gang i måneden. Tenner ikke på han lengere, og av en eller annen grunn blir jeg kvalm av å tenke på å ha sex med han. Men det går også litt på at han ikke respekterte mine grenser mtp sex tidligere. Vi har ikke samme humor, vi er ganske ulike, vi ler og tøyser sjeldent i lag. Vi passer rett og slett ikke så godt sammen. Det har bare gått nedover siden barnet vårt ble født, men det er jo snart to år siden! Siste par månedene har vi krangler masse, hakket, lite kos og kjærlighet, nesten ingen sex og lite nærhet. Vi har dager hvor vi har det bra, og vi går ikke å er uvenner hele tiden. Det er bare dødt, og jeg skulle ønske jeg følte oss som kjærester. At vi var ett team! Det savner jeg. Vi har lite venner, en vanskelig livssituasjon og lite nettverk etter vi flyttet. Blir sittende mye med hvernadr og mye ansvar for barn. Han er en snill, flink og god mann. Også en flott pappa for barnet vårt. Jeg er usikker, dårlig selvtillit, trenger mye bekreftelse. Han er for dårlig å vise følelser og gi bekreftelse. Han er egoistisk. Jeg er ei kjeftesmelle som forventer for mye og maser om alt. Der er han bedre enn meg. Jeg er veldig glad i han og vet at han er glad i meg også. Vi har et nydelig barn og mange gode minner sammen. Ønsker å komme oss ovenpå og få et godt forhold. Det var faktisk han som kom å foreslo parterapi i går. ser ikke at vi skal klare å løse alt på egenhånd. Hvor henvender vi oss? Pris? Hva snakker man om i parterapi? Del gjerne deres erfaring. Anonymous poster hash: 5687d...113
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Dere bør kanskje starte på familievernkontoret i kommunen? Anonymous poster hash: 6b0c0...c56
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 Jeg går i parterapi med mannen min og det er gratis, ihvertfall hvis dere har barn. Det er bare å ringe og bestille time Det hjelper utrolig mye...det var mannen min som ville det mest men vi er begge kjempe fornøyd. Vi ble anbefalt av et par venner som også går til det. De fikk et nytt liv etter terapien. Anonymous poster hash: b7e31...80f
khm Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 For det første av alt vil jeg si at det er helt topp at du kan analysere både hans og dine egne ting som må jobbes med. Jeg og min samboer går til familievern kontoret, der er det gratis og vi var så heldige å få en helt topp dame og prate med. Vi har prøvd privat til 900 kr timen men synes det offentlige tilbudet var best nå. Husk at det er ingenting ved dette som fikses kjapt, så ha den innstillingen om at det dere må løse det i museskritt. Etter 3 timer må jeg innrømme det har hjulpet en del for oss. Vi får en som hører objektivt på oss og ikke velger side.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Og ja, det er familie kontoret vi ringte til. Anonymous poster hash: b7e31...80f
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #6 Skrevet 26. juni 2013 Dette var akkurat som å lese om oss. Hvert sammen like lenge, barn på 18 mnd. Vi sliter også skikkelig i forholdet nå, å jeg er på nippet til å dra. Hovedproblemet vårt er uenighet om bosted. Jeg har ringt familievernkontoret i dag å bestilt tie, fikk time ganske kjapt, om to uker. Trodde man trengte henvisning, men det gjorde man ikke. Vet ikke om det koster noe, tror det stod på sida dems at det var gratis? Håper dere finner ut av det Lykke til ! Anonymous poster hash: 97713...334
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #7 Skrevet 26. juni 2013 Ville bare si at jeg syns det virker som dere har et veldig godt utgangspunkt med tanke på å jobbe sammen med dette videre! Lykke til! Anonymous poster hash: 9619f...7e1
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #8 Skrevet 26. juni 2013 Familievernkontoret Anonymous poster hash: 81edd...e2a
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #9 Skrevet 26. juni 2013 Søke hjelp. Dere har et nokså bra utgangspunkt. Det er håp! Anonymous poster hash: 7043d...bbf
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #10 Skrevet 26. juni 2013 Familevernkontoret ja. Vi sliter også i forholdet, men det hjelper å prate med en nøytral tredjepart. Gratis. Anonymous poster hash: f39e2...a74
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #11 Skrevet 26. juni 2013 For det første av alt vil jeg si at det er helt topp at du kan analysere både hans og dine egne ting som må jobbes med. Jeg og min samboer går til familievern kontoret, der er det gratis og vi var så heldige å få en helt topp dame og prate med. Vi har prøvd privat til 900 kr timen men synes det offentlige tilbudet var best nå. Husk at det er ingenting ved dette som fikses kjapt, så ha den innstillingen om at det dere må løse det i museskritt. Etter 3 timer må jeg innrømme det har hjulpet en del for oss. Vi får en som hører objektivt på oss og ikke velger side. Takk til alle som har svart meg! :-) det var godt å lese. Skal ta en tlf til familieværnkontoret. Kjenner jeg gruer meg litt. Er livredd for at terapeuten skal finne ut at jeg ikke er bra for han eller at vi burde gå fra hverandre. Også er jeg så usikker på forholdet at jeg er redd mannen min skal gå fra meg fordi han får opp øynene for hvor fæl jeg er.. Som sagt; dårlig selvtillit! Håper virkelig det vil være godt for oss med en tredjepart som kan veilede oss. Hva er der som hjelper sånn med å hånd terapi? Og er det noe negativt med å gå i terapi? Noen som har opplevd et dårligere utfall? Lykke til, til alle dere andre. Og til det som har det likt som meg. Håper dere også kommer sterkere ut av det. Søk hjelp dere også! :-) Anonymous poster hash: 5687d...113
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå