Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Man trenger da noen sånne? 

Jeg skal som kjent gifte meg innen rimelighetens tid (jippi!), og har lenge tenkt at jeg har lyst til å synge noe. I følge 'verste bryllup'-tråden på anonym er dette et stort no-no, men jeg er i grunnen ikke så interessert i hva annie mener. It's my party, and I'll sing if I want to!

Satt og så på tidligere episoder av HGVM med pappa for litt siden, og på dagen til Ole Paus hørte jeg en sang jeg ikke har klart å glemme, og som jeg bare visste at jeg måtte synge en dag.

Har i følge de rundt meg en fin sangstemme, og tenkte å få litt profesjonell hjelp, så jeg kan stotre meg gjennom denne (med rennende mascara) på den store dagen: 

http://youtu.be/1VidObU9aQI

Hjælpes meg. 

Bare for å ha sagt det, video av meg som synger havner IKKE på youtube.

Jeg er IKKE venn med videolinkene fra youtube, så det blir som det blir.. grr. 

Endret av mama foodie
Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Å, nå ble jeg helt rørt her bare ved tanken - det kommer til å bli så nydelig, rennende mascara eller ei! Det er en av mine absolutt yndlingssanger, og den passer jo så godt i en sånn anledning også. Og det blir ikke kleint selv om anonym mener det, altså! Kanskje du må legge den resulterende videoen ut på limited distribution til noen kranglere...;)

Skrevet

Hehe kanskje det ja :) Jeg våger ikke helt å tro på min egen sangstemme, for den høres gjerne helt annerledes ut i hodet enn i verden, men litt gal må man jo være på en spesiell dag ;) Og uansett om det blir kult eller kleint så blir det antakelig noe å grine av.

Jeg satt med gysninger nedover ryggen, tårer i øynene og en helt nyfunnen respekt for Marion Ravn etter jeg hørte denne sangen. Så nå har jeg lastet ned videoen ettersom jeg ikke vet om noen annen måte å få tak i sangen på, og går og nynner for meg selv (i hemmelighet selvsagt) hele dagen. 

Gjest amandine
Skrevet

For en plan! Jeg bøyer meg i støvet, og skulle inderlig gjerne vært snufsende flue på veggen.

Skrevet

Hmm.. Kanskje jeg må gjøre alvor av kranglebordet med vinfontene :D

Skrevet

Jeg ville grått så mye i bryllupet at jeg tror jeg ville hulket. Tørker tårer her i stua bare av tanken på det. Teksten er nydelig. 

Klart det ikke er kleint, klart ikke gjestene kommer til å rynke på nesa. Du skal vel kun invitere folk som er glade i deg, som er glade for at dere to skal gifte dere og som kommer til å trenge en veske full av papirommetørklær hvis du gjennomfører! 

Skrevet

Stilig ide. Den synes jeg du skal gjennomføre. Tipper vi kranglene har kjolene klare alt? Og dersom du ikke inviterer oss forventer vi så klart å få se det på youtube.

Skrevet

Det virker lovende når jeg begynner å kjenne presset allerede hehe. Kan hende det ender opp som en minikonsert på bakrommet med kun én tilskuer ;) Eller så får jeg øve som bare rakkern og ta hele salen med storm. 

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg synes det høres fint ut, forutsatt at du faktisk kan synge, og det kan du jo. Det har vel ingenting å si hva enkelte anonyme synes er teit eller om gjestene hater det så lenge du elsker det! ;) Veldig fin sang også, forresten! Sangen ligger også ute på Spotify (siden du sa at du ikke visste om andre steder å finne den).

Skrevet

Nydelig sang, tårene renner! Hadde blitt Kjemperørt om bruden sang dette til brudgommen, samme om hun kunne synge eller ikke.

Det å tørre å "drite seg ut" for hverandre er i mine øyne viktig :)

Skrevet

For en plan! Jeg bøyer meg i støvet, og skulle inderlig gjerne vært snufsende flue på veggen.

....det amandine sa :)

Skrevet

Hmm.. Kanskje jeg må gjøre alvor av kranglebordet med vinfontene :D

Åh, nå gleder jeg meg veldig!!!

Skrevet

PS!

Gjør det gjør det gjør det gjør det!!!!!!

Gjest amandine
Skrevet

Nesten så jeg begynner å lure på om jeg skulle vært copycat om noen år?......

Skrevet

I kirken, ja? Klart vi kommer! Stiller på generalprøven også vi ;)

Nyyyydelig!

Skrevet

Dere er vakre og inspirerende, krangledamene mine! :)

Spotify skal herved gjennomsøkes for sangen! Pugger tekst som en gal her nå, og irriterer meg over alle små tonefeil som dukker opp. Men det er vel sånt man har øvelse til. Må også finne noe bakgrunnsmusikk, ellers blir det bare rart. 

Blomstre: Kirke? Nei, her er vi hedninger :D Skal gifte oss ute i Guds syndige natur. Så lyden må løses på et kløktig vis...

Kan forøvrig hende jeg trenger veiledning og konstruktiv kritikk underveis etterhvert med et lydspor, hvis jeg tør :P Rødmet bare jeg dro en strofe foran mannen i sta, og det var i tillegg en helt annen sang. Jau, trenger litt trening kjenner jeg. 

Skrevet

Som vi sier her jeg bor: Gjør det, gjør det, gjennomfør det! :D

Skrevet

Jeg har vært på vielser i kirken, på tinghuset, i en musikkpavilijong og på et gårdstun. Og likevel greier jeg å kalle alle for kirken... Det er liksom synonymt med vielsen det. Bør kanskje endre litt på ordbruken min der ja.

Plutselig dukket blomsterengen din opp i mitt hode, det er kirken sin det! ;)

Ps: min kirke er en strand

Skrevet

Så vakkert :) Strender er nydelige, og så lenge de ikke er befolket av tangamafiaen finnes det knapt noe mer romantisk sted på jord. Og den ene, spesielle Stranda vil alltid være det mest fantastiske stedet på jord. Sukk! :)

Hmm.. Stranda hadde kanskje vært noe. Men kan vi dra med oss alle gjestene over et gjørmete jorde og ned en grusete kjerrevei for å komme seg til vielsen? Tja, det burde i alle fall løse godt opp i stemningen :P 

Blomsterengen er også et godt forslag. Må bare passe på at det ikke er fullt av kyr der. På den annen side, nok en mulighet til å løse opp i stemningen (og andre kroppsdeler). 

Hehe jeg ser også stort sett for meg en kirke når det er snakk om bryllup. Bare ikke i mitt eget, da jeg dessverre står på veldig dårlig fot med Vårherre. Vi er rett og slett enige om å ta en pause fra hverandre. Jeg kjenner at han fortsatt er sint hver gang jeg setter fot i en kirke, så det blir nok ikke aktuelt med noe bryllup velsignet fra den kanten. 

Tror jaggu meg sangen får vente til etter middagen når jeg har fått et par glass vin innabords og ikke skjelver som et aspeløv. 

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Legg paller over jordet med teppe i fin farge så får gjestene følelsen av å være eksklusive av å gå på "rød" løper :D

Sikker på at bryllupet blir helt perfekt uansett hva det blir til, og jeg er sikker på at du topper det helt med å synge selv :D

Skrevet

Som vi sier her jeg bor: Gjør det, gjør det, gjennomfør det! :D

Du har forresten tid til å gå før meg og, vi skal ikke ha bryllup før om to år. Men da vil jeg ha rapport og rådgivning!  

Skrevet

Legg paller over jordet med teppe i fin farge så får gjestene følelsen av å være eksklusive av å gå på "rød" løper :D

Sikker på at bryllupet blir helt perfekt uansett hva det blir til, og jeg er sikker på at du topper det helt med å synge selv :D

Hihi gleder meg til å se alle med høye hæler og glatte sko snuble og klapre seg vei over paller og rullesteiner :D Det bør jo ta brodden av enhver alvorlig mine i forsamlingen. Og det må definitivt filmes. 

Ja, perfekt er selvsagt tanken ;) Trass i uveisomt vielsessted ;)

Gjest amandine
Skrevet

Ha! Snuble du lissom. Vi er da rutinerte og stiller med kilehæl! Forøvrig er jeg inne på tanken om sang til 25-årsfeiring:-P det er omtrent samtidig med at du gifter degB-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...