Gå til innhold

Hva hadde dere gjort om mannen var voldelig mot deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere gått med en gang?

Min mann har vært voldelig mot meg en gang, da ble jeg ordentlig redd, det var ganske voldsomt. Men vi har vært sammen i ti år og har barn, så jeg ble. Dette er ett par år siden, og det har aldri skjedd igjen. Sa alltid tidligere at dersom en mann var voldelig mot meg så hadde jeg gått med en gang, men det ble ikke slik.

Anonymous poster hash: c741f...231
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gått med ein gong. Korleis skal eg kunne stole på at det ikkje skjer igjen? Eg nektar å ikkje kune vere trygg i min eigen heim.

Skrevet

Exen min var voldelig mot meg. Men igjen tok det meg 3 hele år å forlate ham. Det er så mange som sier " åh, hadde mannen min vært voldelig mot meg, jeg hadde gått med en gang ". Det er lettere sagt enn gjort, man vet ikke hvor vanskelig det er før man selv befinner seg i en slik situasjon.

Anonymous poster hash: 6199e...fcd

Skrevet

Enig med Anonym over. Lett å si hva man ville gjort om man aldri har opplevd det. Jeg levde i et sånt forhold i 5 år. Turte ikke gå før jeg traff mannen min...

Anonymous poster hash: e480e...639

Skrevet

Jeg hadde nok gitt han en sjanse, men andre gangen det hadde skjedd hadde jeg gått. Men så har jeg jo ikke vært i situasjonen selv, så det er ikke lett å si. Hadde han derimot lagt hånd på et av barna hadde jeg anmeldt og gått på dagen.

Anonymous poster hash: 058d6...d84
Skrevet

Jeg gikk. Men det var forhistorie med mannen i form av utroskap og psykisk mishandling i mange måneder. Så ja, jeg gikk med en gang. Hvis min nåværende samboer slår meg en eneste gang så skjer akkurat det samme. Ja, det var fryktelig vanskelig, jeg holdt på å ta eksen tilbake, men holdt hode kaldt og lot være.

Anonymous poster hash: 39352...630
Gjest Skofantomet
Skrevet

Hadde gått, ingen tvil. Har det skjedd en gang kan det skje igjen, og den frykten ville jeg ikke levd med.

Skrevet

Jeg gikk.

Skrevet

Forholdet ville vært ødelagt, jeg kan ikke elske en mann jeg er redd for..

Hadde kanskje ikke gått på timen, men jeg ville nok aldri funnes tryggheten tilbake og å leve sammen med en mann du er redd for å provosere, blir redd for å være uenig med osv hadde blitt umulig. Det hadde nok endt med skilsmisse tror jeg, for noe av det viktigste i forholdet, tryggheten, ville vært borte.

Anonymous poster hash: 6c1e5...d6e
Skrevet

Jeg har nok dessverre litt for mye "bein i nesa" i forhold til de andre som skriver her, for jeg tror faktisk jeg ville tatt igjen. Jeg ville dengt løs alt jeg var god for, fordi jeg hadde vært redd. Jeg blir lett kjepphøy eller hva jeg skal kalle det når jeg blir redd... Hadde det skjedd enda en gang, ville jeg nok også tatt igjen, men jeg TROR jeg ville forlatt ham. Det er det jeg tenker nå i hvert fall.

Anonymous poster hash: 59043...e55
Skrevet

Det kommer an på hvordan jeg opplevde situasjonen, mine følelser i forbindelse med det i etterkant og hans reaksjoner og handlinger i ettertid.

Men et destruktivt forhold der man til tider lever i frykt for seg selv og/eller barna pga. en mann som ikke kam kontrollere seg selv, er ikke er ikke noe man bør tillate.

Skrevet

Det har vært ganger hvor mannen min har fått omtrent panikkanfall, og vært "litt" voldelig, altså dyttet, men ikke slått. Hadde han banket meg hadde jeg sett på det annerledes, men ser ikke noen grunn til å gå slik det er nå. Han er en snill mann som dessverre ikke er så god til å takle stress.

Anonymous poster hash: 3d67b...019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...