Gå til innhold

Bryllupsgave. Er jeg kjip?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min gifter seg neste uke. Jeg ønsker å gi en gave med verdi på 1500 kr. Er det kjipt? Mannen mener det er litt smålig. Vi har ok økonomi, men jeg ser ikke vitsen med å gi bort flere tusen.. Hva mener dere? Har ikke tett kontakt med søsteren min.

Anonymous poster hash: 40982...374

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1500kr er mye penger, syns nå jeg. Og mer enn nok penger å bruke på en gave. Jeg hadde nok brukt 1000. 

Anonymous poster hash: 9f9a9...a9b
Skrevet

Nå aner jeg ikke hva som er normalt, men en gave på 1500 synes ikke jeg er dårlig - kanskje slenge på en fin bukett i tillegg eller noe sånt :)

Skrevet

Det må da være en OK pris?? Ga kunst til kusina mi nylig, kom vel på 1800kr inkl ramme, men vi står hverandre veldig nært:)!

Skrevet

Synes det er ein grei sum..

Gjest lemon-aid
Skrevet

Høres ut som en grei sum! Absolutt ikke smålig :-)

Skrevet

Synes det er mer gavmildt enn kjipt jeg da :)

Skrevet

Helt grei pris for såvidt. Jeg tenker det kommer an på hva som er vanlig i deres familie ift gaver generelt, og hvilket forhold dere to har.

Jeg og min mann gav en gave til min søster og hennes mann som kostet nærmere 10 000 kr. Det er fordi hun er ikke bare min eneste søster, hun er også min beste venn, og i tillegg har vi råd til det og de fikk en helt spesiell ting de ønsket seg som vi hadde veldig lyst til å gi dem.

Anonymous poster hash: ac1f1...581

Skrevet

I mine øyne er alt under en dagslønn fra hver gjest "kjipt" i et bryllup til en nær slektning.

Anonymous poster hash: 372d8...81a
Skrevet

Jeg har brukt ca 3-4000 på hver av mine søsken.

Anonymous poster hash: bda22...731

Skrevet

Jeg fikk gave for ca 3-4000 av min søster, og ca 1500 av min bror. Synes min søster brukte litt vel mye. Men de har veldig god råd da. Selv ville jeg syntes 1500 var passelig.

Anonymous poster hash: 30e5e...149

Skrevet

Jeg ga 1000 kr til min bror, men vi hadde veldig dårlig økonomi. Studenter begge to og to små barn. Jeg tror man rett og slett bare må ta utgangspunkt i hvor nær man er søsknene sine, egen økonomi og hva som er vanlig innad i familien. Jeg hadde syntes det var bra å få 1500 av mine søsken, kanskje til og med at det var mye. Men når jeg ser svarene her håper jeg ikke min bror synes vi var smålige.

Anonymous poster hash: ef361...e11
Skrevet

Systemet mitt er: 1000 kr for å være gjest i bryllup... 2000 kr. til søsken. Jeg tenker også at det kommer litt an på hvor mange søsken dere er og i hvilken livssituasjon dere er i. Vi fikk ikke dyre gaver av mine søstre da vi giftet oss, men det var fordi de begge var studenter. Vi hadde fått større gave hadde vi giftet oss i dag. Jeg syntes 1500 er helt ok.

Skrevet

Synes det var bra, jeg!

Og vi har ikke akkurat veldig dårlig økonomi vi heller altså...

Skrevet

Jeg syns det er lite til søsken om man har ok økonomi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...