Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Er da virkelig ikke fordelaktig for barnet?! Tenker at det kan være søtt med et bilde av et barn som har spist bløtkake selv for første gang, men der stopper det. En venn av meg har en overvektig toåring som stadig eksponeres på Facebook. Og UTEN UNNTAK er bildene tatt når han spiser. Med ansiktet fullt av enten is, kake, kjeks, ketchup, majones, sjokoladepålegg... You name it. Alt slags drittmat som barn flest sjelden burde få. En ting er jo at hun fint kunne vasket barnet i ansiktet før hun tar bilder. En annen ting er jo at kostholdet som avbildes bare understreker det inntrykket man får når man ser ungen, for han er jo rett og slett tykk. Vet bare ikke helt hvordan men jeg føler jeg burde si noe. Hvis jeg som voksen hadde funnet slike barnebilder av meg på nett hadde jeg blitt sur på foreldrene mine. Anonymous poster hash: 0d1e3...91b
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Jeg ser ikke noe spessielt galt i å legge ut bilder av møkkete barn, det være seg med jord, maling eller mat i fjeset, men jeg ser det selvfølgelig som et problem at foreldre ikke gir barna sine et skikklig kosthold. Anonymous poster hash: 39f35...8ef
Skautrollet Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 er ikke verre enn å legge ut bilder av unger som er tilgriset av jord, maling eller lignende
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Jeg synes det er aldeles ufyselig å se bilder av barn med matrester på, blir kvalm. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å tørke av dem med en fuktig klut, og ingen andre enn foreldrene selv synes det er søtt. Bare uapetittelig. Synes det er ca like sjarmerende som å se et barn fullt av oppkast eller diaré. Jeg skjønner at det skjer, jeg takler det helt fint om det skjer og jeg må vaske og skifte på dem, men å dokumentere det og legge ut bilder? Kunne ikke falt meg inn. Hadde også blitt rasende på foreldrene mine om de hadde ydmyket meg på den måten. Anonymous poster hash: 64c2e...af5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Er da virkelig ikke fordelaktig for barnet?! Tenker at det kan være søtt med et bilde av et barn som har spist bløtkake selv for første gang, men der stopper det. En venn av meg har en overvektig toåring som stadig eksponeres på Facebook. Og UTEN UNNTAK er bildene tatt når han spiser. Med ansiktet fullt av enten is, kake, kjeks, ketchup, majones, sjokoladepålegg... You name it. Alt slags drittmat som barn flest sjelden burde få. En ting er jo at hun fint kunne vasket barnet i ansiktet før hun tar bilder. En annen ting er jo at kostholdet som avbildes bare understreker det inntrykket man får når man ser ungen, for han er jo rett og slett tykk. Vet bare ikke helt hvordan men jeg føler jeg burde si noe. Hvis jeg som voksen hadde funnet slike barnebilder av meg på nett hadde jeg blitt sur på foreldrene mine. Anonymous poster hash: 0d1e3...91b Jeg er helt enig, men skal innrømme at jeg la ut et bilde når eldste mann var 1,5 år. Da hadde han fått lov og hjelpe til og lage bløtekake for første gang, så bare øynene hans og et stort smil med 4 tenner Anonymous poster hash: 50dfe...248
Gjest Julia1984 Skrevet 26. juni 2013 #6 Skrevet 26. juni 2013 Jeg synes det er aldeles ufyselig å se bilder av barn med matrester på, blir kvalm. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å tørke av dem med en fuktig klut, og ingen andre enn foreldrene selv synes det er søtt. Bare uapetittelig. Synes det er ca like sjarmerende som å se et barn fullt av oppkast eller diaré. Jeg skjønner at det skjer, jeg takler det helt fint om det skjer og jeg må vaske og skifte på dem, men å dokumentere det og legge ut bilder? Kunne ikke falt meg inn. Hadde også blitt rasende på foreldrene mine om de hadde ydmyket meg på den måten. Anonymous poster hash: 64c2e...af5 Du høres veldig koselig ut!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #7 Skrevet 26. juni 2013 Jeg synes det er aldeles ufyselig å se bilder av barn med matrester på, blir kvalm. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å tørke av dem med en fuktig klut, og ingen andre enn foreldrene selv synes det er søtt. Bare uapetittelig. Synes det er ca like sjarmerende som å se et barn fullt av oppkast eller diaré. Jeg skjønner at det skjer, jeg takler det helt fint om det skjer og jeg må vaske og skifte på dem, men å dokumentere det og legge ut bilder? Kunne ikke falt meg inn. Hadde også blitt rasende på foreldrene mine om de hadde ydmyket meg på den måten. Anonymous poster hash: 64c2e...af5 Du høres veldig koselig ut! Er man ukoselig om man ikke synes matrester er deilig? Er det kun i barneansikt du synes det er stas, eller er det like søtt klint utover bodr, stoler, gulv etc? Hva med hus der man nesten henger fast i gulvet fordi det er så klissete? Søtt? Hvorfor er det greit å legge ut bilder av en stakkars unge som har klint kjøttkakesaus utover hele trynet, men ikek en som har spydd opp samme klinet? Ser jo helt likt ut... Anonymous poster hash: 64c2e...af5
Sølvpanter Skrevet 26. juni 2013 #8 Skrevet 26. juni 2013 Jeg synes det er aldeles ufyselig å se bilder av barn med matrester på, blir kvalm. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å tørke av dem med en fuktig klut, og ingen andre enn foreldrene selv synes det er søtt. Bare uapetittelig. Synes det er ca like sjarmerende som å se et barn fullt av oppkast eller diaré. Jeg skjønner at det skjer, jeg takler det helt fint om det skjer og jeg må vaske og skifte på dem, men å dokumentere det og legge ut bilder? Kunne ikke falt meg inn. Hadde også blitt rasende på foreldrene mine om de hadde ydmyket meg på den måten. Anonymous poster hash: 64c2e...af5 Er i grunnen ganske enig med deg. Jeg synes vel ikke at det er helt ufyselig, spesielt ikke på babyer, men det er ikke noe jeg ønsker å se på heller og synes virkelig det er en uting å ta bilder av barn med mat smurt utover hele ansiktet. Samme med snørr ol også. Det tar ikke så lang tid å sveipe over barnet med en fuktig klut. Og jeg vil tro barna ikke synes det er så morsomt å få slike bilder publisert heller. De bli jo store en dag og må leve med alle bildene foreldrene har postet av dem. Og om noen måtte lure. Jeg har fire barn som alle har fått spise selv og grise med maten da de lærte å spise selv og mang en gang har vært innsmurt med mat både i tide og utide, men det er en forskjell på det og å ta bilde av dem i de situasjonen og publisere dem offentlig...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #9 Skrevet 26. juni 2013 Jeg synes det er aldeles ufyselig å se bilder av barn med matrester på, blir kvalm. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å tørke av dem med en fuktig klut, og ingen andre enn foreldrene selv synes det er søtt. Bare uapetittelig. Synes det er ca like sjarmerende som å se et barn fullt av oppkast eller diaré. Jeg skjønner at det skjer, jeg takler det helt fint om det skjer og jeg må vaske og skifte på dem, men å dokumentere det og legge ut bilder? Kunne ikke falt meg inn. Hadde også blitt rasende på foreldrene mine om de hadde ydmyket meg på den måten. Anonymous poster hash: 64c2e...af5 Er i grunnen ganske enig med deg. Jeg synes vel ikke at det er helt ufyselig, spesielt ikke på babyer, men det er ikke noe jeg ønsker å se på heller og synes virkelig det er en uting å ta bilder av barn med mat smurt utover hele ansiktet. Samme med snørr ol også. Det tar ikke så lang tid å sveipe over barnet med en fuktig klut. Og jeg vil tro barna ikke synes det er så morsomt å få slike bilder publisert heller. De bli jo store en dag og må leve med alle bildene foreldrene har postet av dem. Og om noen måtte lure. Jeg har fire barn som alle har fått spise selv og grise med maten da de lærte å spise selv og mang en gang har vært innsmurt med mat både i tide og utide, men det er en forskjell på det og å ta bilde av dem i de situasjonen og publisere dem offentlig... Ja, ikke sant... mine barn får jo også lov å lære å spise selv og søle , men så tørkes de av etterpå, og det blir ikke tatt bilde av dem underveis. Anonymous poster hash: 64c2e...af5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #10 Skrevet 26. juni 2013 Jeg synes det er aldeles ufyselig å se bilder av barn med matrester på, blir kvalm. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å tørke av dem med en fuktig klut, og ingen andre enn foreldrene selv synes det er søtt. Bare uapetittelig. Synes det er ca like sjarmerende som å se et barn fullt av oppkast eller diaré. Jeg skjønner at det skjer, jeg takler det helt fint om det skjer og jeg må vaske og skifte på dem, men å dokumentere det og legge ut bilder? Kunne ikke falt meg inn. Hadde også blitt rasende på foreldrene mine om de hadde ydmyket meg på den måten. Anonymous poster hash: 64c2e...af5 Ydmyket faktisk?? Skjerp deg. haha Anonymous poster hash: 8cdc6...d67
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #11 Skrevet 26. juni 2013 er det så nøye a....har viktigere ting å bry meg om Anonymous poster hash: b6146...54d
LizbethOsnes Skrevet 26. juni 2013 #12 Skrevet 26. juni 2013 Jeg syns det er helt greit å ta slike bilder - det er jo kjempesøtt å se tilbake på! Men å legge det ut offentlig? Aldri i verden. Barna kommer i en alder hvor mye kan oppfattes som flaut, og klassekamerater finner dessverre raskt ut ting å terge hverandre for - så nei, å legge ut bilder som kan være flaut for barn i en slik alder syns jeg virkelig ikke noe om. Men selvfølgelig, å ha slike bilder i fotoalbum (vel, en mappe på datamaskinen) er kjempekoselig
LizbethOsnes Skrevet 26. juni 2013 #13 Skrevet 26. juni 2013 Må selvfølgelig legge til at jeg overhodet ikke støtter et slikt kosthold, men jeg står ikke i riktig posisjon til å si at dette er alt de fórer barnet med heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå