Gå til innhold

jeg er "gjeldsfri"!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

dvs... alle betalingsanmerkelser er borte.

for mange år siden var jeg i ett fælt forhold til en mann som ikke bare mishandlet meg både fysisk og mentalt (sykelig sjalu, slo, forfulgte meg osv.) men som også jobbet seg opp stor gjeld i mitt navn (eks 20 000 i telefon sex regninger, unnlot å betale husleie, skaffet seg (og meg) kredittkort som han brukte flittig osv)

når jeg omsider kom meg ut av forholdet måtte jeg rømme fordi han forfulgte meg samme hvor jeg gikk og hva jeg gjorde (jepp, ett besøksforbud er bare ett papir. politiet gjør fint lite før han faktisk omtrent tar livet av deg. been there done that)

etter flere år følte jeg meg trygg på å flytte hjem til hjembyen min, og straks jeg registrerte adresse (oppholdt meg i utlandet de årene jeg var borte) begynte alle disse kravene å dette ned i postkassa. litt etterforskning viste at de stammet fra ham, og siden jeg ikke hadde visst om dem engang (når jeg gjemte meg fra ham, ble jeg jo skjult fra alle kreditorene og) hadde de gått veldig langt og jeg hadde "vist sterk uvilje mot å gjøre opp for meg" så statens innkrevingssentral hadde tatt over mye av gjelda.

jeg har betalt nesten 10 000 pr måned (lønnstrekk) de siste 2 årene og i dag, når skattepengene kom, kunne jeg ringe dem, få total summen jeg skylder dem + ett kontonummer og kidnummer og betale inn hele summen!!!!

ingen flere lønnstrekk (ja, jeg betaler alle mine regninger nå) så endelig blir økonomien litt mer romslig.

det hadde selvfølgelig vært deilig å hatt disse pengene til å kose meg med i sommer. jeg har 100 ting jeg gjerne ville kjøpt for dem, men gud bedre så deilig å ikke ha slik gjeld hengende over hodet mitt!

skal feire med en is i dag ;-)

Anonymous poster hash: 15aa2...5fa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra jobba! Ok så hadde det fint å bruke pengene på noe gøy, men på den andre siden, du har nå 10 000 mer hver måned. Det er mange penger det. 

Skrevet

Gratulerer! :)

Håper jeg får til det samme endag!! Må være en DEILIG følelse! :)

Anonymous poster hash: d88c6...132
Skrevet

Gratulerer! Helt utrolig at din psycho eks bare kan gjøre sånt og ikke måtte betale for seg. Har også ei venninne som havna i den knipa og hun sleit i mange år mens eksen ikke trengte å betale en dritt. Spis is med god samvittighet :)

Anonymous poster hash: 2a43a...ba9
Skrevet

Gratulerer! Så fantastisk deilig å ikke ha det hengende over seg lenger! :) bra jobba :)

Skrevet

Så deilig det må være! Nyt isen du skal feire med, tipper den isen kommer til å være den beste isen du spiser i hele ditt liv!! :)

Anonymous poster hash: 6a61b...c89

Skrevet

takker!!!!

ja, det er deilig. var litt kjipt å trykke på den siste knappen i nettbanken og se 30 000 fly ut av konto, men nå som det er gjort er det baaaaare deilig....

ja, sånn er det desverre. når du er fanget i den type forhold sier du jo ikke nei når han mener det er best at alt står i ditt navn og at noen kreditt kort hadde vært fint å ha... SMS lån dukket og opp mot slutten av forholdet og han bare pøste på. så lenge alt stod mitt navn hadde jeg ingen andre muligheter enn å betale.

Anonymous poster hash: 237e3...d75

Skrevet

og jeg har 10 000 igjen på konto, så nå skal datteren min få det hun ønsker seg til bursdagen sin...

Skrevet

og jeg har 10 000 igjen på konto, så nå skal datteren min få det hun ønsker seg til bursdagen sin...

Hipp hurra og til lykke til både deg og jenta di:)!

Skrevet

Gratulerer. For en deilig følelse!!!

Vi fikk for et par uker siden en del arv, helt uventet. Det gav oss mulighet til å kvitte oss med diverse kredittlån, privatlån mm som vi har opparbeidet oss pga vanskelig jobb- og livssituasjon i et par år.

Nå har vi bare huslånet, INGEN tullegjeld, ingen billån, ingen "sugerør" inn på konto med en gang lønna kommer. Det er så fantastisk deilig, jeg bare svever for tida:-)

Økonomien fra mnd til mnd går som en drøm også. Vi har ca 10 000 mindre i utgifter i mnd, har i tillegg gått opp i lønn, og har plutselig mulighet til å spare, ha egen feriekonto, gå ut å spise og overraske barna med kino+++

Vi er absolutt nøkterne i hverdagen ennå, og har ikke "tatt helt av", men økonomisk spillerom er likevel en utrolig, fantastisk følelse!!!

Anonymous poster hash: ff7dd...b8e

Skrevet

Gratulerer. For en deilig følelse!!!

Vi fikk for et par uker siden en del arv, helt uventet. Det gav oss mulighet til å kvitte oss med diverse kredittlån, privatlån mm som vi har opparbeidet oss pga vanskelig jobb- og livssituasjon i et par år.

Nå har vi bare huslånet, INGEN tullegjeld, ingen billån, ingen "sugerør" inn på konto med en gang lønna kommer. Det er så fantastisk deilig, jeg bare svever for tida:-)

Økonomien fra mnd til mnd går som en drøm også. Vi har ca 10 000 mindre i utgifter i mnd, har i tillegg gått opp i lønn, og har plutselig mulighet til å spare, ha egen feriekonto, gå ut å spise og overraske barna med kino+++

Vi er absolutt nøkterne i hverdagen ennå, og har ikke "tatt helt av", men økonomisk spillerom er likevel en utrolig, fantastisk følelse!!!

Anonymous poster hash: ff7dd...b8e

hipp hurra for oss!

vanskelige situasjoner kan alle komme opp i. men om man klarer å komme seg ut av dem, da fortjener man en klapp på skulderen!!!!

Skrevet

Gratulerer :) 

Anonymous poster hash: 1011e...989
Skrevet

Så flott!!! Kos deg og kjøp noe fint til datteren din!! :)

Anonymous poster hash: e847c...6bc

Skrevet

Signerer denne :)! Gratulerer! Og aldri gå i den samme fella en annen gang med en annen mann!

Anonymous poster hash: 071b3...a73

Skrevet

Signerer denne :)! Gratulerer! Og aldri gå i den samme fella en annen gang med en annen mann!

Anonymous poster hash: 071b3...a73

ingen fare! pappan til jenta mi er en fantastisk snill mann som aldri ville tenkt tanken på å gjøre meg eller barna våre (eller noen andre) noe vondt.

livet er rett og slett bare godt for meg. utrolig hvor rik man kan være?

Gjest thricane
Skrevet

Gratulerer. Du har vært kjempeflink. Kjenner jeg blir utrolig provosert over hvor elendig oppfølging du har fått. Allikevel har du klart det. Det skal du være stolt av.

Skrevet

Gratulerer! Har du is i magen og sparer de ti tusen pr mnd, kan du faktisk en dag eie eget hjem også.

Anonymous poster hash: 68e68...dc0

Skrevet

Gratulerer!

Med det  profilbilde ser det ut som du ikke mener det.

Skrevet

Gratulerer! Har du is i magen og sparer de ti tusen pr mnd, kan du faktisk en dag eie eget hjem også.

Anonymous poster hash: 68e68...dc0

Planen er å spare 7-8000 pr måned... slik at vi kan unne oss littegranne mer...

Skrevet

Statens innkrevningssentral tar ikke over gjeld, de krever inn bøte krav og andre offentlige krav der staten er kreditor.

Hovedsaklig bøtekrav, gjeld til Lånekassen, NRK lisens og toll og avgiftskrav, som veiavgift etc.

Men fint du er gjeldsfri :-)

Anonymous poster hash: 61e70...914

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Gratulerer!

Med det  profilbilde ser det ut som du ikke mener det.

Gjør visst det! Men jeg mente det helt oppriktig :)

Skrevet

Gratulerer! Det må være kjempe befriende og endelig være ferdig. Surt å måtte betale så dyrt for en ugjerning som du ikke har begått men nå er det over og du kan tenke fremover!

Anonymous poster hash: c49e2...491

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...