Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Er melk et "must" i norsk kosthold? Finnes det andre gode kilder til kalsium bortsett fra yoghurt? Anonymous poster hash: 4dd51...160
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Nei de må ikke det. Melk er oppskrytt i norsk kosthold. Jeg har unger som ikke drikker melk, og en mor som ikke drikker melk, og jeg drikker ikke melk selv. Ingen av oss har noen gang brukket et bein. men alle spiser vi ost og yoghurt.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 De må ikke men mange liker det godt og det er en fin kilde til mange næringsstoffer. Anonymous poster hash: 4ff32...593
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Nei de må ikke det. Melk er oppskrytt i norsk kosthold. Jeg har unger som ikke drikker melk, og en mor som ikke drikker melk, og jeg drikker ikke melk selv. Ingen av oss har noen gang brukket et bein. men alle spiser vi ost og yoghurt. Bare så du vet det "brekker man ikke et bein" av å ikke drikke melk. Men langvarig mangel på kalsium kan medføre osteoporose! Men hvis du er bevisst i kostholdet og gir andre matvarer som er rik på kalsium er du i mål!! Anonymous poster hash: 4dd51...160
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Nei de må ikke det. Melk er oppskrytt i norsk kosthold. Jeg har unger som ikke drikker melk, og en mor som ikke drikker melk, og jeg drikker ikke melk selv. Ingen av oss har noen gang brukket et bein. men alle spiser vi ost og yoghurt. Bare så du vet det "brekker man ikke et bein" av å ikke drikke melk. Men langvarig mangel på kalsium kan medføre osteoporose! Men hvis du er bevisst i kostholdet og gir andre matvarer som er rik på kalsium er du i mål!! Anonymous poster hash: 4dd51...160 Og likevel er Norge, verdens mest melkedrikkende land, på verdenstoppen i osteoporose. Snålt det der, hvis melk er en så god kalsiumkilde. Anonymous poster hash: 36c89...f21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå