Gå til innhold

Hvor mye har dere å bruke i ferien?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvilket budsjett vi snakker om.

Vi holder på med store oppgraderinger på tomta, budsjett på rundt hundre tusen.

Vi har rundt 30 000 "å bruke". Feriepenger og sånt. Men vi skal jo være hjemme å jobbe med prosjektet nevnt over, så vi har ikke planer om ferie, annet enn dagsturer og et par helger på hyttetur. Så overskuddet settes vel bare på sparekonto, eller den såkalte "bygge garasje"-kontoen...

Anonymous poster hash: 6db27...200

Skrevet

vi har satt av 15000 kr til ferie turen. Vi har mer på en annen konto. men 15000 er det vi ønsker å ha med oss.

Anonymous poster hash: 25395...298
Skrevet

Etter permsmisjon og ingen jobb en liten periode så har feriene de siste årene vært skikkelig kjipe, siden jeg ikke har hatt feriepenger. Vi har mulighet til å spare en del i mnd, så ingen feriepenger skal spares her. Så her har vi 75.000 å bruke i ferien. Og ferieturen er allerede betalt, deilig :)

Anonymous poster hash: 89c37...bc5

Skrevet

Her går alt av feriepenger og skattepenger til huset i år har vi bestemt :) Flyttet inn i nytt hus i januar, så er en del som må ordnes ute (fylle ut tomt, så gress, bygge platting, male osv) Har termin i juli, så orker liksom ikke å skulle reise noe sted heller, så passer i grunn fint :) Men har blitt noen dagsturer til familieparker osv slik at vesla får oppleve litt, og vi er masse på stranda - og der storkoser vi oss hele dagen :)

Men til neste år blir det danmarkstur og en tur til dyreparken - det er allerede bestemt :)

Anonymous poster hash: 6bb43...5fa
Skrevet

Har 50000 jeg kan bruke, men håper jeg klarer å holde meg til 15000.

Anonymous poster hash: e5321...5da

Skrevet

Hvis vi bruker alt vi har på brukskontoene har vi 55 tusen, men bruker nok bare 20000 av de i barcelona

Anonymous poster hash: d4148...754

Skrevet

Vi har flere  hundre  tusen vi "kan" bruke, men vi har fortsatt ikke bestilt ferie.

Vi er priviligerte som slipper å tenke på økonomi i den grad.

Blir nok en tur til varmere strøk og tur til New york til høsten.

Anonymous poster hash: bb252...df7
Skrevet

Ca 70.000, men vi bruker vel knapt 15.000 i år da vi kun skal til Dyreparken og dagsturer hit og dit som koster penger.

Ellers blir det hytteferie med svigermor og den aller beste ferien som barna ønsker seg: sove i telt noen dager i strekk, fisking og bading (enkle er ofte det beste).

De feriepengene vi ikke bruker går rett inn på bufferkontoen!

Anonymous poster hash: 073cb...356

Skrevet

Vi har betalt ferie 22 000 kr for en uke med all inclusive i Tyrkia. har med 10 000 kr i lommepenger. resten av feriepenger og skattepenger går til å betale mastercard og gjøre det fint i hagen :)

Skrevet

Vi har 37000 å bruke men regner ikke med vi bruker alt så da sparer vi det som blir til overs. vi skal være 3 uker i syden:-) gleder oss!

Anonymous poster hash: 29862...dd9

Skrevet

Etter alle regninger er betalt, så har vi 75000 igjen inkl. feriepenger. Men Inger ferie på oss i år så da går de på sparekonto. Og etter vi har fått skattepengene, så går 60000 på sparekonto også. I sommer en uke fri og bare jobb, jobb og jobb. Kjøpt nytt hus, så da må man konsentrere seg om det.

Anonymous poster hash: ef6d5...976

Skrevet

Usikker da vi alltid putter inn litt penger her og der på sparekontoen. Jeg jobber ikke, men fikk feriepenger da eg sluttet i jobben i jan. Så de regner ikke, var ikke så mye heller 22 000 kr. Mannen fikk nettopp 70 000 kr i feriepenger. Vi har allerede vært i syden så den er jo betalt. 

Vi kommer nok til å bruke 10-15 000 kr på ferien i år. Kanskje mindre. Skal kun på hytta og små turer, men alt koster jo:) 

Anonymous poster hash: c4863...51b
Skrevet

Vi har ikke satt av noen penger som er feriemerket, vi bruker akkurat det vi vil til ferie. Slipper å tenke på summer heldigvis.

Men om det blir så veldig mye ferie vet jeg ikke, pga vi har akkurat kjøpt oss nytt hus, og kommer nok til å bruke mye tid på flytting og gjøre det fint der. Reiser på en ukes ferie idag og tar resten som det passer.

Anonymous poster hash: aaaf2...2aa

Skrevet

Ingenting. Skal bruke pengene på mat, regninger osv. Kanskje en god bok og spise ute en kveld.

Anonymous poster hash: 10c68...a72
Skrevet

Vi har allerede vært på den store ferien i år, så nå har vi ingen planer. Mannen skal jobbe veldig mye av ferien, så det er begrenset hvor mye vi kan reise. Ikke har vi bestilt noe heller, og det blir ofte lite å velge i for en stor familie som vil ha det komfortabelt. Men det går lett 15-20.000 om vi tar en 4 dagers tur med bil her i landet. Der vi skal ligge på hotell og betale oss inn i parker, få alle måltider servert osv.. Det blir sannsynligvis bare noe slikt i sommer, men det tas på sparket. Kanskje blir det bare en tur til min familie noen dager og da pleier vi ta en dagstur til kongeparken eller dyreparken.

Skrevet

Vi har haugevis vi kan bruke, men kommer jo ikke til å gjøre det. Jeg vet ikke hvor mye det kommer til å gå med de 15 dagene vi reiser nå. Kanskje ikke all verden, landet et et av de billige å leve i, og shopping er jeg ikke så god på.

Anonymous poster hash: d04e8...77f
Skrevet

I år blir det bare en liten ferie... Kunne nok unnet oss en stor ferie Pga av mye penger som kommer disse dagene til mannen men velger å bruke de på garasje osv... Tar oss heller en lengre ferie til neste år;) men tilbake til ferien i år... Regner med den kommer på ca 20000kr... Men da skal vi kose oss litt ekstra og;)

Anonymous poster hash: a96ea...be4

Skrevet

Vi har nå 28000 på konto og de skal holde til vi begge får lønn den 12/7. Ellers har vi jo en buffer med et seksifret beløp, men de skal det ikke brukes av.

Anonymous poster hash: ff09d...364

Skrevet

I år, ingenting, fordi vi tar over nytt hus i sommer, som trenger en del nye møbler etc, og får vår første baby om to måneder. Men vi drar til Thailand til våren, da.

Anonymous poster hash: f88b2...934
Skrevet

I år blir det ingen ferieturer på oss siden jeg har termin snart pluss at vi har bestemt oss for å spare mest mulig av feriepenger og skattepenger til permisjonstida, siden vi har bestemt oss for å ta 80% uttak, dvs begge to går ganske mye ned i lønn, men men det er verdt alle kroner å få være hjemme litt lenger med nurket :) :)

Anonymous poster hash: 441ab...a91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...