Gå til innhold

Kan datteren min miste barnehageplassen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært ansatt i en barnehage i flere år og fått plass til datteren min fra høsten av.

Men nå kjenner jeg at det er på tide å komme seg videre i arbeidslivet og det vil jeg gjøre etter permisjonen er over nå.

Men vi har fått plassen hennes på fortrinnsrett siden jeg er ansatt, men hun mister ikke den om jeg sier opp nå?

Det er en helt vanlig privatbarnehage med opptak via kommunen vi bor i.

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg ble litt usikker.

Anonymous poster hash: 1d4dc...b6a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke hun misterplassen, men hun har jo egentlig fått plassen på feilt grunnlag da.

Anonymous poster hash: 22beb...a9c

Skrevet

Nei, hun fikk plassen på det grunnlaget som gjalt ved opptak. Akkurat som alle andre som fikk plassen på fortrinnsrett - det var situasjonen ved opptak som var avgjørende. F.eks vil ikke en alene mor som fikk prioritert plass miste denne dersom hun ble sammen med barnefar. En som fikk plass pga sykdom eller lyte vil ikke miste plassend ersom han/hun ble frisk

Anonymous poster hash: d1f69...8bd
Skrevet

Jeg tror ikke hun misterplassen, men hun har jo egentlig fått plassen på feilt grunnlag da.

Anonymous poster hash: 22beb...a9c

Hvorfor det? Fordi jeg ombestemmer meg et halvt år etter søknaden ble sendt inn? Barnehagedekningen her er en vits så man må benytte alle muligheter som finnes.

Dessuten vet om jeg flere som har betalt studieavgift og meldt seg opp til fag slik at de de kan søke plass i en studentbarnehage. Er det rett?

Anonymous poster hash: 1d4dc...b6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...