Gå til innhold

tykk/endetarms kreft! se hit


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har/har hatt det?

Hvilke symptomer hadde du?

Kom di med en gang eller snikende?

Tok det lang tid fra du merlet det til du fikk diagnosen?

 

 

Skal på koloskopi neste uke frunnet slim i avføringen, som jeg har hatt nesten daglig i 2 1/2 år...tenk om det er kreft?:(

 

Anonymous poster hash: a3b96...41a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappa hadde tykktarmkreft. Han merket det han fikk blod i avføringen.

Slim i avføringen kan like så godt være cøliaki.

 

Anonymous poster hash: 244a6...441

Skrevet

Dersom du har hatt slim daglig i så lang tid, uten andre symptomer som blod, endret avføring, smerter, er det vel liten sansynlighet at det er kreft. Dessuten er du antagelig såpass ung at tarmkreft ikke er vanlig i din alder. Det er mange ting som er mer sannsynlig, feks irritabel tarm. Sjønner at du blir bekymret, men dette går helst bra :)

Skrevet

Har ikke hatt det, men har masse slim i avføringen selv. Hadde derimot konstant diare i 1-2 år og tok kolonskopi for det, men alt var normalt.

 

Anonymous poster hash: 5c603...d7d

Skrevet

Cøliakisymtomer på den bekjente av meg. Datteren hennes hadde cøliaci, så hun var helt sikker på at det var det hun hadde også. Men det var det ikke, desverre.

 

For når det først ble oppdaget var det gått veldig langt.

Skrevet

Takk for svar,kunn slim ikke noe mere:)

Hi

 

Anonymous poster hash: a3b96...41a

Skrevet

Cøliakisymtomer på den bekjente av meg. Datteren hennes hadde cøliaci, så hun var helt sikker på at det var det hun hadde også. Men det var det ikke, desverre.

 

For når det først ble oppdaget var det gått veldig langt.

 

 

Vet du om hun trodde hun hadde cøliaki lenge?

Hi

 

Anonymous poster hash: a3b96...41a

Skrevet

Slim i avføringen kan fort være noe som heter divertikulosedivertikulitt.

Har aldri hørt om at de som har cøliaki får slim i avføringen? Da får man gjerne magesmerter, diare, oppkast. Men ikke slim. 



Anonymous poster hash: 0ff2d...6f1
Skrevet

Beklager, det skal stå divertikulose/divertikulitt



Anonymous poster hash: 0ff2d...6f1
Skrevet

Kan også få slim av stress. og selvfølgelig kan man bli stresset over å tro at man har kreft ;) Går nok veldig bra! Jeg har konstant svingende mage, alt fra diare til forstoppelse, blod og slim, men det er stress, ikke noe annet. Lykke til!



Anonymous poster hash: bd506...02b
Skrevet

Jeg hadde kreft i blindtarmen, diagnostisert da jeg var 30 år, så det går dessverre an å få tarmkreftselv når man er ung. Men det er helt riktig at det er uvanlig, så det gjelder forhåpentligvis ikke for deg!

 

Jeg hadde ikke noen symptomer, men det var nok fordi kreften var i blindtarmen, det gir mindre symptomer enn hvis det er kreft i resten av tarmen.

 

Hvis du hatt slik i avføringen i 2,5 år, ikke blod, ikke andre fordøyelsesproblemer eller vekttap, er det enda mindre sannsynlig at det er kreft.

 

Krysser fingrene for deg, lykke til!

 

Anonymous poster hash: a2da9...863

Skrevet

Takk for svar:)

Er bare 22:)

 

Anonymous poster hash: a3b96...41a

Skrevet

Ble operert for endetarmskreft når jeg var 27. Eneste symptomene jeg hadde var blod i avføringen. Legene trodde siden jeg var så ung at det kun var hemoroider. Men, coloskopi undersøkelsen viste desverre noe annet.

 

Anonymous poster hash: ca664...316

Skrevet

Ble operert for endetarmskreft når jeg var 27. Eneste symptomene jeg hadde var blod i avføringen. Legene trodde siden jeg var så ung at det kun var hemoroider. Men, coloskopi undersøkelsen viste desverre noe annet.

 

Anonymous poster hash: ca664...316

Hadde du symptomene lenge?

 

Anonymous poster hash: a3b96...41a

Skrevet

Ble operert for endetarmskreft når jeg var 27. Eneste symptomene jeg hadde var blod i avføringen. Legene trodde siden jeg var så ung at det kun var hemoroider. Men, coloskopi undersøkelsen viste desverre noe annet.

 

Anonymous poster hash: ca664...316

 

Mørkt blod?

 

Anonymous poster hash: bd506...02b

Skrevet

 

Cøliakisymtomer på den bekjente av meg. Datteren hennes hadde cøliaci, så hun var helt sikker på at det var det hun hadde også. Men det var det ikke, desverre.

 

For når det først ble oppdaget var det gått veldig langt.

 

 

Vet du om hun trodde hun hadde cøliaki lenge?

Hi

 

Anonymous poster hash: a3b96...41a

 

 

Hun gikk med symptomene i over to år før hun oppsøkte lege, desverre. Så anbefaller deg å ta kontakt med lege til uka. Ikke fordi det er kreft, men fordi du kommer til å angre veldig om det skulle være noe.

 

Bedre å sjekke det en gang for mye.

Skrevet

 

Ble operert for endetarmskreft når jeg var 27. Eneste symptomene jeg hadde var blod i avføringen. Legene trodde siden jeg var så ung at det kun var hemoroider. Men, coloskopi undersøkelsen viste desverre noe annet.

 

Anonymous poster hash: ca664...316

Hadde du symptomene lenge?

 

Anonymous poster hash: a3b96...41a

Tror det var i underkant av et år fra jeg merket blod til jeg gjorde noe med det. Var heldigvis ikke en agresiv krefttype.

 

Anonymous poster hash: ca664...316

Skrevet

 

 

Ble operert for endetarmskreft når jeg var 27. Eneste symptomene jeg hadde var blod i avføringen. Legene trodde siden jeg var så ung at det kun var hemoroider. Men, coloskopi undersøkelsen viste desverre noe annet.

 

Anonymous poster hash: ca664...316

Mørkt blod?

 

Anonymous poster hash: bd506...02b

Ferskt, rødt blod.

 

Anonymous poster hash: ca664...316

Skrevet

 

 

Ble operert for endetarmskreft når jeg var 27. Eneste symptomene jeg hadde var blod i avføringen. Legene trodde siden jeg var så ung at det kun var hemoroider. Men, coloskopi undersøkelsen viste desverre noe annet.

 

Anonymous poster hash: ca664...316

Mørkt blod?

 

Anonymous poster hash: bd506...02b

Ferskt, rødt blod.

 

Anonymous poster hash: ca664...316

 

 

Mye? Eller bare litt på papiret? 

Kan jeg spørre om du måtte operere inn en stomi?

 

Anonymous poster hash: bd506...02b

Skrevet

 

 

 

Cøliakisymtomer på den bekjente av meg. Datteren hennes hadde cøliaci, så hun var helt sikker på at det var det hun hadde også. Men det var det ikke, desverre.

 

For når det først ble oppdaget var det gått veldig langt.

 

Vet du om hun trodde hun hadde cøliaki lenge?

Hi

 

Anonymous poster hash: a3b96...41a

Hun gikk med symptomene i over to år før hun oppsøkte lege, desverre. Så anbefaller deg å ta kontakt med lege til uka. Ikke fordi det er kreft, men fordi du kommer til å angre veldig om det skulle være noe.

 

Bedre å sjekke det en gang for mye.

Off,gruer meg til skopien..

Har gått til lege jevnlig å tatt avføringsprøve å prøve for å se etter blod i avføring uten noe positivt på dem..så ingen ville ha meg inn på sykehus grunnet kun slim i avføring:p

Og hatt en graviditet nå nettop uten noe smerte, håper det ikke er kreft:/

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a3b96...41a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...