Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Velger man dobbeltnavn hvor bare det ene blir brukt, er det latterlig. Velger man dobbeltnavn hvor begge blir brukt, mener folk det er tungvint. Men hva om man har kun ett etternavn, og ønsker noe særegent? Det er lettere å lage noe særegent med to navn. Hvorfor er så mange i mot dobbeltnavn for tiden? Man kan skravle til krampa tar en, men å uttale et dobbeltnavn, nei det blir for tungvint. Arrg, litt irritert på alle som kun bruker det ene navnet mitt, til tross for at jeg alltid presenterer meg med begge Og har bindestrek. Jeg heter det jeg heter, og er stolt av begge navna mine. Men jeg ser jo meningene her inne også. Hvorfor har det blitt sånn? Er det moten som styrer det? Anonymous poster hash: 94b28...8cf
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 I ditt tilfelle hadde jeg bare svart at jeg heter ikke "Anne" men "Anne-Mari". Når du til og med har bindestrek er det merkelig at folk ikke sier riktig mener jeg. Rett og slett litt frekt! Anonymous poster hash: d57c7...ba5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 Ja, jeg pleier å si det. Og får tilbake "ja, men det tar for lang tid å si". HI Anonymous poster hash: 94b28...8cf
Gjest sug lut Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Noen dobbeltnavn ruller av tunga. Andre knoter og klumper seg. Velger du gode kombinasjoner er det ikke umulig å få det til.
Monajenten Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Ja, jeg pleier å si det. Og får tilbake "ja, men det tar for lang tid å si". HI Anonymous poster hash: 94b28...8cf Herregud så frekt! Det blir jo som å kalle deg noe annet enn det du heter! Neste gang venninnen din "Kjersti" gjør det igjen, så svarer du tilbake "greit det Berit." Kan andre kalle deg for noe du ikke heter så kan vel du gjøre det samme?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #6 Skrevet 26. juni 2013 Jeg kaller folk det de selv presenterer seg med, men jeg har latt være å velge dobbeltnavn på mine egne barn fordi det ofte blir tunge og lange navn. Jeg er heller ikke så glad i navn som er for "særegne", så det er jo også en grunn til å la være å bruke dobbeltnavn:) Og egentlig blir alle navn enkle å si, bare man har sagt dem mange nok ganger:) Anonymous poster hash: 5ff01...ee0
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #7 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har en veldig enkel måte å løse det på, jeg svarer ikke. Etter noen ganger hvor folk snakker til meg uten at jeg reagerer forandrer de taktikk og begynner å bruke hele navnet mitt :-) Anonymous poster hash: 1bd85...98b
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #8 Skrevet 26. juni 2013 Det siste tipset var faktisk lurt, det skal jeg ta i bruk Navnet mitt høres kanskje tungvint ut med en gang, men de som kjenner meg godt sier at de tenker ikke over det engang. Det blir en vane, og det klinger godt selv med "6 klapp". Ikke vanskelig å si i det hele tatt, og siden jeg er mest stolt av navn nr. 2 vil jeg ikke at det skal glemmes. Anonymous poster hash: 94b28...8cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå