Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Fornuften sier 2 barn, men hjertet sier 3. Trenger "argumenter" for at vi skal stoppe med 2 Anonymous poster hash: 5d3b0...1d3
Gjest Gul stjerne Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Jeg vil bare ha min ene. Mage gode grunner til det. Men så slipper jeg heldigvis et hjerte som mener at jeg bør ha flere.
☆☆☆ Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 For meg er den viktigaste grunnen her og no at tre barn inneber tre graviditetar. Ellers vil eg nemne økonomi, det praktiske i å vere like mange voksne som barn, tid til oppfølging og at det er mange nok menneske på jorda som det er.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har 4, ser ingen grunn til å ikke ville ha det :-) Alle praktiske utfordringer, IKKE problemer !, kan løses :-) Anonymous poster hash: 985db...cea
IHHE Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Vil du dele noen av grunnene med meg, om hvorfor du bare vil ha ett barn? Jeg har en sønn og mannen vil ikke ha fler. Lengter etter flere barn og trenger noen kloke ord om hvorfor jeg bare skal ha ett barn...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har to armer, vi er to voksne, har bare tre soverom, ikke plass i bilen til tre barneseter - og orker bare ikke tanken på flere graviditeter! Jeg kjenner med hele meg at familien er komplett med to barn. Men dersom du har lyst på en til og mannen er enig så ville jeg nok gjordt det Anonymous poster hash: df0af...34e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Ulemper: "mangler" en voksen, større bil, mer utgifter, større bolig, enda en graviditet og fødsel. Fordeler: flere søsken, 3 ganger så stor glede isteden for "bare" 2 Det finnes mye mer enn dette da. Menom dere har lyst, tid til oppfølging av alle barn, økonomi og plass ser jeg ikke problemet. Men det er aldri gitt at et barn er friskt eller at en graviditet eller fødsel går rett for seg. Anonymous poster hash: 51476...413
It's all about me Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Har ingen argumenter imot. Har selv 3 og kunne ikke tenkt meg en tilværelse uten det stødige stabeistet av en tredjemann. Skulle jeg ha funnet en grunn imot måtte det være at du kun har 2 hender når alle 3 vil leie......
Gjest Julia1984 Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Vi har tre og da var alt bare perfekt!! Liker tanken med at de er 3 søsken når de blir store og ikke minst voksne. Det finnes ikke problemer med 3 barn, alt kan løses.....ja, det blir travelt i noen år, men tenk på all den gleden du får igjen!! Kunne sikkert gått for nr. 4 også jeg da...men DA sier fornuften min stopp....og mannen min
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 Æsj, jeg prøver å skrive ned noen av mine egne argumenter på hvorfor vi stopper på to, men jeg merker at jeg ikke helt tror på dem selv. Sistemann er så perfekt, at hadde alle unger blitt like perfekte, så skulle jeg gjerne fått åtte til. Men jeg stopper på to fordi jeg ikke tør å ta sjansen på nr tre, i frykt for å ikke oppnå så friskt og lettstelt barn. Det har jeg ikke krefter og ressurser til, jeg er sliten nok med to friske barn. Men det viktigste argumentet mitt er at jeg begynner å bli gammel, og lei av bleier... Anonymous poster hash: ca29e...0ec
MammantilNurket Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Dersom vi "bare" får dette ene barnet vil jeg uansett være utrolig takknemlig. Er vi så heldige å få én til vil jeg være overlykkelig. Skulle vi på mirakuløst vis få TRE vil vi være euforiske, men noe slikt vil jeg ikke våge å håpe på en gang Jeg tenker at så lenge kroppen tåler det, økonomien er på stell og man er enige må tre barn være fantastisk Beklager - ingen motargumenter fra meg.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Vil du dele noen av grunnene med meg, om hvorfor du bare vil ha ett barn? Jeg har en sønn og mannen vil ikke ha fler. Lengter etter flere barn og trenger noen kloke ord om hvorfor jeg bare skal ha ett barn... Jeg tror det går rett og slett på den voksnes livsstil og personlighet. Det er mye styr med barn og ikke alle voksne orker det rett og slett. Når man først har fått et barn, vet man godt hva det innebærer og da er det slik at enten sliter man som forelder eller elsker det. Småbarnstiden er tøff, egne behov og ønsker må nedprioriteres, endringer skjer og påvirker parforholdet osv. Men jeg tror de fleste av oss ønsker seg flere barn så fort den tøffeste Småbarnstiden rundt 3 år er over. Selv orket jeg ikke engang tanken på å ha flere enn 1 barn bl.annet pga graviditet. Men ble planlagt gravid igjen og slet med tanken. Er over halvveis og gler meg veldig til lille frk.skal få seg søsken, ser kun det positive i å ha 2 barn. Men ikke 3 Anonymous poster hash: b4ae7...2b4
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 Vi skal bare ha ett, men hadde helsen min vært bedre hadde vi gått for to. Aldri tre fordi - jeg har bare to hender - vi er bare to voksne - økonomi - tid til å følge opp - ikke nok dager i uker til fritidsaktiviteter til tre barn - man må ha gigantisk bil - fryktelig mye rot og bråk med tre barn Anonymous poster hash: b8da6...99a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå