Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Hei damer. Jeg holder på å bli sprø med tanke på ferien. Jeg gruer meg! "Problemet" er at vi har leid hytte som i utgangspunktet har plass til 8 pers, 10 med litt god vilje. Vi har gledet oss til bare være vår lille familie på 4 der en uke, med evt besøk av svoger/svigerinne med barn i helgen. Vi inviterte dem til å være der noen dager med oss, noe de takket ja til. Men så plutselig har de byttet ferieuker og har nå nærmest invitert seg selv en hel uke! Og som ikke det var nok så har jeg invitert et vennepar med barn en natt eller to (det var før familien vår fant ut de skulle bli med.. ) Så da er vi for mange. Mannen min er redd svoger og svigerinne blir fornærmet hvis vi sier de kan komme en halv uke, noe jeg også er redd de blir. Det siste vi vil er å skape dårlig stemning. Det har vært litt skjærings før og jeg orker ikke det samme igjen. De er veldig hyggelige, men en hel uke er i meste laget. Og hva skal jeg si til vennene jeg har invitert? De synes sikkert ikke det er hyggelig å komme til en overbooket hytte. Må nevne at svoger/ svigerinne var barnevakt for oss en helg nettopp da vi virkelig trengte det, så vi føler at vi skylder dem litt også... Noen gode ideer? ( Barna er for små til å sove i telt i hagen ja....)
mamman til to gutter Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Dere burde sagt med en gang de foreslo å komme hele uka at dere har bedt noen andre deler av ferien ettersom de bare kunne komme i helgen, da hadde det ikke vært rart i det hele tatt. Nå blir det litt rart og dere må enten si til venneparet og/eller svoger/svigerinne at dere blir for mange noen av nettene og at noen enten må sove på (medbrakt) madrass i stua eller telt (medbrakt?) i hagen. Eller så må dere bare si det som det er og hvorfor skal de bli sure når dere ber noen andre mens de ikke kan?
Underveis --> Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Hva skjedde med å bare si det som det er? Det er ikke plass til alle hele uka. Ferdig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå