Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 og krever tid og ikke minst krefter? Jeg blir kvalm, trøtt og svimmel av amming. I tillegg er jeg veldig tynn (str 34), baby spiser mye og jeg har ingen fettreserver å tære på¨. Virker som om mannen ikke forstår hva jeg blir så sliten av og hvorfor jeg ikke orker så mye annet enn baby og oppfølging av storesøsken. Anonymous poster hash: b41ca...795
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Nei, i grunn ikke forståelse for at jeg blir sliten av nattevåk heller. Anonymous poster hash: 1563d...051
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Nei, i grunn ikke forståelse for at jeg blir sliten av nattevåk heller. Anonymous poster hash: 1563d...051 Ikke her heller. Kan fortelle mannen at jeg ikke har sovet halve natta, og så begynner han legge ut i lange baner om hvor trøtt HAN er som har vært på jobb i 8 timer og har sovet 10 timer natten før. Glefs. Anonymous poster hash: b41ca...795
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Nå er ikke jeg så tynn som deg da, er en helt vanlig str 38, om det har noe å si? Men jeg synes ikke amming er slitsomt, ikke nattamming heller, jeg har jo fri hele dagen... Mannen er flink til å ta sin del når han er hjemme om ettermiddagen, og han lar meg sove lenge i helgene når han har fri. Han koser seg med den morgenstunden alene med ungene mens jeg sover til jeg våkner, dusjer, steller meg og har litt alenetid på badet. Jeg er nok ganske heldig Anonymous poster hash: f736f...6f2
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Nå er ikke jeg så tynn som deg da, er en helt vanlig str 38, om det har noe å si? Men jeg synes ikke amming er slitsomt, ikke nattamming heller, jeg har jo fri hele dagen... Mannen er flink til å ta sin del når han er hjemme om ettermiddagen, og han lar meg sove lenge i helgene når han har fri. Han koser seg med den morgenstunden alene med ungene mens jeg sover til jeg våkner, dusjer, steller meg og har litt alenetid på badet. Jeg er nok ganske heldig Anonymous poster hash: f736f...6f2 Jeg fullammer så kan ikke la mannen ta baby i helgene, da er det igjen han som sover lenge. Og jeg har ikke fri hele dagen siden jeg har storesøster til baby som har fri fra barnehagen i 5 uker... zzzzzzzzzz.... Anonymous poster hash: b41ca...795
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Bortsett fra de første ukene før ammingen gått seg til, så syns jeg ikke amming har vært noe slitsomt. Jeg fullammet begge mine uten at det har vært så mye styr. Mannen har kunnet ta barna om morgenen selv om jeg har fullammet, jeg har bare ammet i senga, så har han stått opp med barna og så har jeg sovet videre. Ikke hver helg, men en gang i blant. Anonymous poster hash: 4e367...476
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Det er lov til å pumpe og la mannen ta litt nattevåk i helgene. Er nok heldig jeg også Anonymous poster hash: 87c3a...cdc
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Det er lov til å pumpe og la mannen ta litt nattevåk i helgene. Er nok heldig jeg også Anonymous poster hash: 87c3a...cdc Vet at det er lov men får det ikke til dessverre. Anonymous poster hash: b41ca...795
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Nå er ikke jeg så tynn som deg da, er en helt vanlig str 38, om det har noe å si? Men jeg synes ikke amming er slitsomt, ikke nattamming heller, jeg har jo fri hele dagen... Mannen er flink til å ta sin del når han er hjemme om ettermiddagen, og han lar meg sove lenge i helgene når han har fri. Han koser seg med den morgenstunden alene med ungene mens jeg sover til jeg våkner, dusjer, steller meg og har litt alenetid på badet. Jeg er nok ganske heldig Anonymous poster hash: f736f...6f2 Jeg fullammer så kan ikke la mannen ta baby i helgene, da er det igjen han som sover lenge. Og jeg har ikke fri hele dagen siden jeg har storesøster til baby som har fri fra barnehagen i 5 uker... zzzzzzzzzz.... Anonymous poster hash: b41ca...795 Selv om du fullammer henger vel ikke ungen i puppen hele formiddagen? Jeg har også fullammet til ungene har vært 6-7 mnd gamle, men etter å ha ammet i sengen om morgenen har da mannen kunnet stå opp med dem... Ferie fra barnehagen er slitsomt av og til, men mannen har vel også litt ferie? Jeg har fått fire barn i løpet av 7,5 år og vet litt om hva sliten er, men jeg hadde jo ikke fått så mange barn så tett med en egoistisk mann. Min er en fantastisk pappa som aldri får nok av ungene, han har ingen problemer med å ta nattevåk når det gjelder andre ting enn amming, faktisk er det som regel sånn at det er pappa ungene vekker om de skulle våkne om natta Anonymous poster hash: f736f...6f2
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Nå er ikke jeg så tynn som deg da, er en helt vanlig str 38, om det har noe å si? Men jeg synes ikke amming er slitsomt, ikke nattamming heller, jeg har jo fri hele dagen... Mannen er flink til å ta sin del når han er hjemme om ettermiddagen, og han lar meg sove lenge i helgene når han har fri. Han koser seg med den morgenstunden alene med ungene mens jeg sover til jeg våkner, dusjer, steller meg og har litt alenetid på badet. Jeg er nok ganske heldig Anonymous poster hash: f736f...6f2 Jeg fullammer så kan ikke la mannen ta baby i helgene, da er det igjen han som sover lenge. Og jeg har ikke fri hele dagen siden jeg har storesøster til baby som har fri fra barnehagen i 5 uker... zzzzzzzzzz.... Anonymous poster hash: b41ca...795 Her synes jeg faktisk at du gjør ting vanskeligere enn de trenger å være. Du kan da bare amme om morgenen i senga, også står mann og barn opp og du får sove noen timer til neste amming. Alt mellom ammingene kan mannen bidra med og det er tross alt ganske store deler av dagen!
Siamese Hellhound Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 Jeg synes det er søvnmangelen som er slitsom. Heldigvis får jeg sove av og til om morgenen i hvertfall. Amming tar ikke på, men jeg er mer tørst enn vanlig. Har også mistet alle kiloene jeg la på meg før graviditeten på tre mnd, enda jeg spisersjokolade og drikker brus. Det høres ut som om du får i deg for lite næring? Har ikke hørt om andre som blir slitne og svimle av amming. Kanskje du burde alliere deg med fastlegen din? Så mannen skjønner alvoret?
Kaklehøna Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Nei, men så hadde jeg en totalt problemfri amming på begge to. Hverken på dagtid eller nattetid var det slitsomt. På natten hektet jeg babyen på puppen og sov videre. Byttet kun side neste gang.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Uavhengig av om det er amming, nattevåk eller andre ting: hvis jeg sier til min mann at noe er slitsomt så forsøker han å forstå det så godt han kan. Han er empatisk og bryr seg om meg og han tar hensyn så langt han kan. Har for tiden ingen nattevåk, men mannen står opp begge dager i helgene allikevel fordi han vet at jeg trenger mye søvn og spesielt nå som jeg er gravid. Anonymous poster hash: 3417f...2fb
Gjest ronja røverdatter Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 Amming har aldri vært slitsomt for heldige meg, men å ha spebarn er slitsomt, ikke minst fordi man tross alt også har vært gjennom en fødsel som uansett om den er lett eller vanskelig er en påkjenning på kroppen. Men ja, og jeg holdt på å si selvfølgelig, for hvis ikke hadde vi ikke hatt flere unger og vi hadde kanskje ikke vært gift fremdeles heller, selvfølgelig skjønner han at det å ha barn i hus, små eller litt større kan være slitsomt og at det er en jobb vi deler på.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 Trenger du jerntilskudd? Verdt å sjekke ut. Anonymous poster hash: 09654...835
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #16 Skrevet 25. juni 2013 har for lite jern, men tåler ikke jerntilskudd Anonymous poster hash: b41ca...795
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #17 Skrevet 25. juni 2013 Nei, han er mest opptatt av seg selv. Aldri stått opp om natta med ungene, har overhodet ikke peiling på hvilket helvete det er å gå rundt med søvnmangel og nattevåk i flere år. Møkkamann! Anonymous poster hash: d10af...194
Galskapens overhode Skrevet 25. juni 2013 #18 Skrevet 25. juni 2013 Hva med å amme ferdig barnet og la far stå opp og stelle? Så kan han komme inn til deg for en liten tår når det nærmer seg mat igjen. Så sover du videre.. Funka fint her i hvertfall. Jeg var så sliten at jeg sovnet enkelt igjen selv om søvnen ble avbrutt.
nagini Skrevet 25. juni 2013 #19 Skrevet 25. juni 2013 Herregud, hva slags menn er det dere velger å dele livet med???
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #20 Skrevet 26. juni 2013 JA! Det så han jo på meg. Han har ofte nevnt hvordan han ble så imponert over å se meg som nybakt mamma og over hvordan jeg stod på for å gi barnet vårt næringen, kjærligheten og nærheten det trengte de første månedene. Han var også skikkelig hønemor ovenfor meg og passet hele tiden på at jeg hadde nok å spise, kom med drikke til meg når jeg ammet (for jeg ble alltid tørst, men glemte alltid å ta høyde for det på forhånd), og stod opp med baby nesten hver dag i sekstiden så jeg skulle få sove til han måtte gjøre seg klar for jobb i 8-tiden. Nå som vi venter nr.2 går han og bekymrer seg for at jeg skal glemme meg selv helt i barseltiden. Anonymous poster hash: 7993f...9f3
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 26. juni 2013 #21 Skrevet 26. juni 2013 Først og fremst så høres det ut som du får for lite næring selv? Om du ikke klarer å få i deg nok energi gjennom maten finnes det gode kosttilskudd å få kjøpt. Det er en påkjenning for kroppen å gå gravid, føde og amme og det er viktig å ta hensyn til det. Så til spørsmålet ditt. De første ukene/mnd tok mannen seg av alt arbeid med babyen utenom amming. Trengte han bleie om natten eller hadde litt knip, tok han det da han også anså det som viktig at jeg fikk samle litt krefter til jeg måtte ta alt alene (han har reisejobb). Han er også et a-menneske som står opp med babyen hver dag når han er hjemme. At du fullammer er ingen god nok grunn til at far aldri skal bidra! Når man har baby i hus kan tre timers søvn om morgenen mellom ammingene gjøre all verdens forskjell for mor. Krev litt av mannen din, få i deg nok næring og sørg for å hvile deg så skal du se at formen blir bedre. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #22 Skrevet 26. juni 2013 Først og fremst så høres det ut som du får for lite næring selv? Om du ikke klarer å få i deg nok energi gjennom maten finnes det gode kosttilskudd å få kjøpt. Det er en påkjenning for kroppen å gå gravid, føde og amme og det er viktig å ta hensyn til det. Så til spørsmålet ditt. De første ukene/mnd tok mannen seg av alt arbeid med babyen utenom amming. Trengte han bleie om natten eller hadde litt knip, tok han det da han også anså det som viktig at jeg fikk samle litt krefter til jeg måtte ta alt alene (han har reisejobb). Han er også et a-menneske som står opp med babyen hver dag når han er hjemme. At du fullammer er ingen god nok grunn til at far aldri skal bidra! Når man har baby i hus kan tre timers søvn om morgenen mellom ammingene gjøre all verdens forskjell for mor. Krev litt av mannen din, få i deg nok næring og sørg for å hvile deg så skal du se at formen blir bedre. Lykke til Å det høres herlig ut! Hadde jeg hatt en sånn man skulle jeg jammen fått en baby til jeg også, da hadde det jo ikke vært noen sak. Anonymous poster hash: d5c58...5e9
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #23 Skrevet 26. juni 2013 mann* Anonymous poster hash: d5c58...5e9
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 26. juni 2013 #24 Skrevet 26. juni 2013 Først og fremst så høres det ut som du får for lite næring selv? Om du ikke klarer å få i deg nok energi gjennom maten finnes det gode kosttilskudd å få kjøpt. Det er en påkjenning for kroppen å gå gravid, føde og amme og det er viktig å ta hensyn til det. Så til spørsmålet ditt. De første ukene/mnd tok mannen seg av alt arbeid med babyen utenom amming. Trengte han bleie om natten eller hadde litt knip, tok han det da han også anså det som viktig at jeg fikk samle litt krefter til jeg måtte ta alt alene (han har reisejobb). Han er også et a-menneske som står opp med babyen hver dag når han er hjemme. At du fullammer er ingen god nok grunn til at far aldri skal bidra! Når man har baby i hus kan tre timers søvn om morgenen mellom ammingene gjøre all verdens forskjell for mor. Krev litt av mannen din, få i deg nok næring og sørg for å hvile deg så skal du se at formen blir bedre. Lykke til Signerer InMyHeart ja, høres ut som du får for lite næring. Og min mann er slik som beskrives over, jeg synes virkelig du skal få han til å forstå hvor tungt det er, ta han med til helsesøster på neste kontroll og ta det opp for henne hvor tungt du synes det er, hun vil fortelle at det er veldig vanlig å bli veldig sliten av amming og nattevåk, det tar på kroppen. Kanskje det vil hjelpe han til å forstå? Jeg er gravid igjen 15+ uker og ammer enda minsta på 11 mnd så mannen gjør faktisk det meste hjemme for tiden fordi jeg er veldig sliten vasker klær, hus, tar med barna ut på ettermiddagen så jeg får slappe av, nå er han hjemme i perm og jeg i jobb, men ingen selvfølge likevel at han gjør så mye som han gjør. Han er bare super! Nei ta han med deg til helsestasjonen så kanskje han får seg en aha-opplevelse der! Lykke til!
itb Skrevet 26. juni 2013 #25 Skrevet 26. juni 2013 Det finnes mange fantastiske fedre/partnere her, men jaggu finnes det mange egosistiske mannebarn her også! Mannen min er en mellomting. Han tnker ikke så mye på meg som jeg skulle ønske, ikke uoppfordret hvertfall, men hvis jeg ber han gjøre noe så gjør han det. Er jentungen ekstra fæl om natta deler vi på det. Jeg syntes amming var et mareritt i begynnelsen og da, blandet med hormoner, syntes jeg han var fantastisk (i ettertid selvfølgelig) som orket å i det heletatt bo sammen med meg! Jenta her er 15 måneder og har ikke sovet en hel natt i hele sitt liv så her er fordeling av søvn alfa o mega. Vi tar en natt hver i helgen og får sove ut en dag hver. Han skal tross alt på jobb og forholde seg til andre mennesker. Jeg kan kun gå hjemme her å kjefte på veggene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå