Gå til innhold

Flaut og sikkert dumt spørsmål om herpes..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av en skikkelig kiip eks ble jeg smittet med herpes for mange år siden. Nå har jeg en datter på ett år. Mitt utrolig flaue spørsmål er ; kan jeg smitte henne hvis jeg bader sammen med henne? 

Hilsen flau uvitende

Anonymous poster hash: 7ae74...f9c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det smitter vel bare under utbrudd? Så om du ikke bader med henne når du har utbrudd så burde det være helt safe. Regner kanskje med at viruset ikke smitter i vann uansett? I følge Lommelegen er det usannsynlig i alle fall. 

Skrevet

Jeg trooor det må være nærkontakt med selve herpesutbruddet, og uansett smitter det ikke om du ikke har utbrudd.

Anonymous poster hash: 5ab91...140
Skrevet

det må være hudkontakt

Anonymous poster hash: 32317...9a3
Skrevet

Det kan også smitte utenom utbrudd, men tviler på at det smitter utenom utbrudd via vann.

Anonymous poster hash: 46084...4f5
Skrevet

Det er ikke utelukket at det kan smitte via deling av badevann men selv om herpes kan smitte utenom utbrudd så tviler jeg på at det er mulig via badevann. Ikke bad med henne når du har utbrudd så er du nok ganske trygg..

Anonymous poster hash: a3ee4...50e

Skrevet

Jeg har også herpes på grunn av en uforsiktig x. jeg bader ikke sammen med ungen når jeg har utbrudd. Bare for å være på den helt sikre siden. Husk håndvask ;)

Anonymous poster hash: 41db4...0b9
Skrevet

Takk for svar, alle sammen!

Anonymous poster hash: 7ae74...f9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...