Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Hvor gammelt er barnet og hva gjør dere fast før legging? Anonymous poster hash: deb03...8fb
Gabina Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Mine to er 4 år (tvillinger). De gjøres klar til sengen i 7-tiden (spiser kveldsmat, pusser tenner og tar på pysj). Ser ofe litt på barne tv mens de spiser. Hvis vi har tid leser en av oss for dem rundt fra 19.30/20 til 20.15. Og de skal helst sove i halv ni tiden. Hun ene trenger mindre søvn enn søsteren, så får ofte lov til å se litt i en bok selv til hun blir trøtt. Det funker veldig bra for oss, og de sover som oftest hele natten igjennom . Minstemann er bare 6 uker, så har ingen rutiner på han enda
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 5 åringen går på badet selv etter kveldsmat, vasker seg, går på do og pusser tenner, så pusser jeg over en runde, så er det god natt historie og sang og natta Han er rigid på at rutinen skal holdes, men han vet at han ikke får fortelling dagen etter hvis han tuller på kvelden Godt med rutiner! Og han går til sengs i 7 tiden, han blir veldig trøtt hvis han er oppe noe senere i ukedagene Anonymous poster hash: 1c796...60b
*piami* Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Mellom 18.00 og 18.30 går vi opp på badet og har på pysj, ny bleie og pusser tenner på største. Deretter legger største seg mens minste sitter på fanget mitt, mens jeg synger 1-2 sanger. Så skal miste legge seg. Ammer på sengekanten, og legger hun etter en rap. Sitter litt sammen med henne til hun såvner, tar alt ifra 5 til 30 min. Innen kl.19 såver begge to. De er straks 3 år og 5 mnd. Når pappaen ikke jobber sent, er det han som synger for største. Da blir det både 2-3-4 sanger, da koser de seg:)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Mini på 7 mnd får kveldsmat 17.30, største på straks 2 får kveldsmat kl 18 mens mini sitter og ser på og skravler, og barnetv står på. Så går vi på badet 18.30. Steller minste først mens største kler av seg, steller største mens minste kravler rundt på gulvet. Tannpuss,vask, ny bleie og pysj. Største er med å legger babyen (etter eget ønske). Da synger vi nattasang, koser og nusser babyen, setter på uroen til baby med musikk, sier natta, elsker deg,ses i morgen, går ut og lukker døra. Største får så et kvarters tid på fanget med litt prat og kos, så går vi på rommet hennes, hun slukker lyset selv og sier natta til ørten bamser og leker, koser meg skikkelig med bamseklem, og så legges hun. Da er det å pakke godt inn i dyna, sørge for at alle ørten bamser og kosekluter og smokker er på plass, synger 2-3 nattasanger mens jeg stryker henne i håret og hun holder meg i den andre hånda. Susser henne i panna, sier jeg elsker henne, sov godt, ses snart. Går ut og lukker døra. Begge sovner momentant og sover natta igjennom, gjerne til 8-8.30 Jeg er alene med barna, vært det siden midten av svangerskapet med minste, og syns vi har en ålreit rutine preget av kos, ro og trygghet Anonymous poster hash: 89c39...a5b
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Mini på 7 mnd får kveldsmat 17.30, største på straks 2 får kveldsmat kl 18 mens mini sitter og ser på og skravler, og barnetv står på.Så går vi på badet 18.30. Steller minste først mens største kler av seg, steller største mens minste kravler rundt på gulvet. Tannpuss,vask, ny bleie og pysj.Største er med å legger babyen (etter eget ønske). Da synger vi nattasang, koser og nusser babyen, setter på uroen til baby med musikk, sier natta, elsker deg,ses i morgen, går ut og lukker døra.Største får så et kvarters tid på fanget med litt prat og kos, så går vi på rommet hennes, hun slukker lyset selv og sier natta til ørten bamser og leker, koser meg skikkelig med bamseklem, og så legges hun. Da er det å pakke godt inn i dyna, sørge for at alle ørten bamser og kosekluter og smokker er på plass, synger 2-3 nattasanger mens jeg stryker henne i håret og hun holder meg i den andre hånda. Susser henne i panna, sier jeg elsker henne, sov godt, ses snart. Går ut og lukker døra. Begge sovner momentant og sover natta igjennom, gjerne til 8-8.30 :)Jeg er alene med barna, vært det siden midten av svangerskapet med minste, og syns vi har en ålreit rutine preget av kos, ro og trygghet Anonymous poster hash: 89c39...a5b Det hørtes koselig ut du er en god mamma Anonymous poster hash: 2f6e8...436
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 2,5 år. Spiser kveldsmat i 7 tiden, går på badet og steller henne. Leser alltid bok med henne i stolen ved sengen etterpå. hun slukker nattlyset (teller til 3 før hun slukker), legger henne og synger en sang eller to. Hun må en smokk i hver hånd i tillegg til den i munnen:) Vi forsøker å gå opp begge når d er mulig, men som regel er d jeg som legger henne. Skal få nr 2 i sept så blir snart forandring på dette. Det beste med hele leggingen er få høre " glad i deg" tilbake<3 Anonymous poster hash: 17651...590
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Mine er 6 og 8. Yngste går på badet ca 19.30-20.00 eldste er opp en halvtime lengre. Tannpuss og vask, deretter leser jeg høyt for den ene og mannen for den andre (annenhver dag). Det bruker vi som regel 15-30 minutter på, men noen ganger kan det ta en time om boka er spennende nok. Etter det legger ungene seg i senga si, får en klem og et "god natt" og det var det. Anonymous poster hash: f4ce5...ca4
Sunnybeach4gull :) Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 11 mnd, straks 3 og 4,5 år, alle legger seg ca. 19.30-20. Spiser kvelds Bader om de er riktig skitne Do/skifte bleie Pusser tenner og vasker ansikt Leser bok til hver av de og synger nattasang + prater litt om det som har vært koselig iløpete av dagen Natt
Tarssan Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 1,5 og 3,5 åringen spiser kvelds rundt 18. Minste legges 18.30 ca etter stell, sovner med en gang.3.5 åringen ser litt barnetv, så stell, i seng ca 19, synger to sanger så er det kyss og klem og natta
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Eldste på fire spiser kveldsmat til barne-tv, så går jeg på badet med henne ca 18.30 (19 i helgene) mens pappaen ser til minsten. Der dusjes/bades det om nødvendig, jeg pusser tenner og hun fikser pysjen. Så gir jeg nattakos, og hun løper for å hente faren som er med og tegner på et slikt tegnebrett før hun legger seg. Innimellom ønsker hun at jeg skal lese eller synge for henne- men det må alltid avsluttes med at pappa tegner for henne og skravler litt før søvnen kommer. Som regel er det også krav om å kile henne på ryggen før hun sovner. Hun har som oftest sovnet til kl 19-19.30. Minsten er bare 4 mnd enda, så med ham tar vi det litt som det kommer, men jeg pleier å gå på badet med ham rundt kl 20-20.30. Der steller vi, tar på ny bleie og nattbody, før vi går på rommet vårt der jeg ammer ham i søvn- for så å snike ham over i sprinkelsengen som er skrudd fast i vår. Stort sett sover han mellom kl 21-21.30.
☆☆☆ Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Lisja på 15 mnd får graut kl 18. Kl 19 får ho på pysjen før melkeflaske og tannpuss. Så seier vi godnatt og gir ho smokk og bamse før ho blir lagt i senga. Vi går ut av rommet og ho sovnar i løpet av 1-30 min. Om ho byrjar å sutre går vi inn til ho, men stort sett er ho såre fornøgd og pratar med seg sjølv fram til ho sovnar.
Gjest Julia1984 Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 3 og 6 år.... Yngste har egne rutiner foreløpig Bading eller dusj hver kveld, ca. 18.30 for 3-åringen, 19.00 for 6 åringen. Etter bading er det kveldsmat (av og til kveldsmat før bading/dusjing) Lese en bok på sengen, synge 1-2-3 sanger... Dusjer eller bader hver kveld nå om sommeren pga. de er ute mer eller mindre hele dagen, en herlig blanding mellom solkrem, møkk og svette....hihi...deilig...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 4 åring: Badet, leser, synger og natta ca kvart på 7 6 åring: Samme rutine å i seng til 19.15 Anonymous poster hash: 72f3a...4bd
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #16 Skrevet 25. juni 2013 Mini på 7 mnd får kveldsmat 17.30, største på straks 2 får kveldsmat kl 18 mens mini sitter og ser på og skravler, og barnetv står på.Så går vi på badet 18.30. Steller minste først mens største kler av seg, steller største mens minste kravler rundt på gulvet. Tannpuss,vask, ny bleie og pysj.Største er med å legger babyen (etter eget ønske). Da synger vi nattasang, koser og nusser babyen, setter på uroen til baby med musikk, sier natta, elsker deg,ses i morgen, går ut og lukker døra.Største får så et kvarters tid på fanget med litt prat og kos, så går vi på rommet hennes, hun slukker lyset selv og sier natta til ørten bamser og leker, koser meg skikkelig med bamseklem, og så legges hun. Da er det å pakke godt inn i dyna, sørge for at alle ørten bamser og kosekluter og smokker er på plass, synger 2-3 nattasanger mens jeg stryker henne i håret og hun holder meg i den andre hånda. Susser henne i panna, sier jeg elsker henne, sov godt, ses snart. Går ut og lukker døra. Begge sovner momentant og sover natta igjennom, gjerne til 8-8.30 :)Jeg er alene med barna, vært det siden midten av svangerskapet med minste, og syns vi har en ålreit rutine preget av kos, ro og trygghet Anonymous poster hash: 89c39...a5b Det hørtes koselig ut du er en god mamma Anonymous poster hash: 2f6e8...436 Takk, det var hyggelig å høre Glemte jo det med badinga. Når de bader, så bades minste først, største får lov å hjelpe til å vaske håret, og leker resten av tiden med badelekene og gir noen leker til mini. Så ligger mini naken og lufter stumpen og koser seg mens største bader Anonymous poster hash: 89c39...a5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå